Tehnici promoționale - Tombolă

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Elite Romania ,devenita Strauss Grup la inceputul anului 2007, este o companie listata la bursa, cu 70 de ani de experienta in domeniu. Este activa pe 5 continente, detine sute de marci si are circa 11000 de angajati, fiind unul dintre liderii pietei internationale de produse si bauturi alimentare.

Elite are ca obiect de activitate: decafeinizarea si prajirea cafelei, obtinerea produselor din cafea, macinarea si ambalarea cafelei naturale si celei solubile, realizarea de concentrate si extracte din cafea, fabricarea inlocuitorilor de cafea si ambalarea in doze a cafelei solubile si a altor derivate ale acesteia( din genul 3in1).

Produsul pentu care se va realiza tombola este cafeaua naturala, existenta pe piata in mai multe sortimente si pachete de diferite gramaje.

Analiza

Modelul dinamic de afaceri al companiei, bazat pe preluari si achizitii, i-a inlesnit foarte rapid cresterea constanta - de doua cifre in fiecare an, in ultimii cinci ani.

Este o companie de cafea de tip 360?, oferind consumatorilor sai nu numai cafea ambalata, ci si produse care au o legatura directa cu cafeaua. Compania ocupa pozitia a doua pe piata de cafea din Brazilia, tara cafelei si se pozitioneaza drept una dintre primele 7 companii din lume specializate in cafea.

In 2007, numele companiei la nivel international a devenit Grupul Strauss. Decizia face parte din strategia de rebranding ,de creare a unei companii globale puternice, in dezvoltare, cu o identitate unica reprezentata printr-un singur nume, o structura organizationala si de management care urmeaza o strategie cu procese de baza comune, pentru a indeplini viziunea si misiunea organizationala.

Grupul international Strauss vine in Romania cu o experienta solida pe piata cafelei, urmand sa implementeze programe de modernizare intensive printr-o investitie de 7 milioane EUR in urmatorii 2 ani, in special in tehnologie, sisteme si echipamente automate, precum si in dezvoltarea profesionala a angajatilor.

Pe 4 februarie 2008 Elite Romania a anuntat schimbarea numelui oficial al companiei in Strauss Romania.

Avand deja traditie pe piata din Romania, Elite Romania s-a situat constant pe o pozitie de lider in industria cafelei. In primele 9 luni ale anului 2007, Elite Romania a detinut aproximativ 43% din totalul de consum de cafea prajita si macinata din tara noastra. Acum, la aceste performante se adauga experienta Grupului Strauss, care ofera pe pietele internationale produse pentru gusturi si ocazii diferite si oferind solutii avantajoase pentru a satisface dorintele acestora.

Obiectivele promotiei

Principalul obiectiv al promotiei este cresterea vanzarilor cu 6% fata de cele preconizate pentru perioada in cauza

Acest obiectiv si-a propus sa rezolve problema scaderii consumului de cafea in lunile iulie si august, pe baza faptului ca este sezonul de maxim al bauturilor racoritoare.( Am pozitionat promotia in perioada de vara, intervalul 1 iulie-1septembrie)

Obiective secundare:

Grupul Strauss a continuat in 2008, vinderea produselor sub numele de Elite Cafe. Tombola realizata are ca obiectiv secundar aducerea la cunostiinta schimbarea numelui firmei, realizata oficial in Romania pe 4 februarie 2008.

Strategii

Marca mizeaza in cotinuare pe inovatie si pe adaptarea la specificul local, la gusturile si la produsele preferate de consumatori dar si pe strategia de pret , adresand produsele sale consumatorilor cu venituri foarte mici, mici si medii, astfel acoperind mai multe segmente de piata.

Tehnici promotionale aplicate

S-a observat ca tombola are capacitatea cea mai mare de a genera emotie in masa si duce la o crestere mai rapida a vanzarilor deoarece se adreseaza clintilor fideli care cumpara efectiv produsul. De asemenea prin tombola se pot atrage si o mica parte din clientii concurentei, atrasi de premii.

Premii

Tombola incepe la data de 1 iulie 2008, iar prima extragere va avea loc la data de 29 iulie. La aceasta se vor oferi premiile mici ce constau in 300 de seturi de cesti de cafea personalizate.

Urmatoarea extragere va avea loc la data de 3 septembrie. Din nou se vor oferi 300 de seturi de cesti de cafea dar se vor oferi si premii sustantiale: 99 espressoare si marele premiu de o zi la cumparaturi cu Elite in valoare de 3000 de euro.

Extragerea plicurilor castigatoare va avea loc in direct la Televiziunea Romana, inainte de Jurnalul de stiri de la ora 19 iar numele tuturor castigatorilor vor fi publicate in ziarul Libertatea din data de 4 septembrie, dar si pe site-ul oficial www.elitecafe.ro

Regulament de participare:

Promotia se desfasoara la nivelul national la aceasta putand participa doar persoanele fizice cu varsta mai mare de 16 ani; numarul taloanelor este nelimitat mergand pe principiul ca mai multe taloane aduc mai multe sanse de castig.

Pentru a intra in concurs fiecare consumator trebuie sa cumpere orice produs Elite, sa decupeze codul de bare sau talonul din interiorul ambalajelor metalice de pe 3 produse si sa le expedieze impreuna cu datele personale la O.P 68, C.P.96 Bucuresti pana la 1 septembrie 2008 data postei.

Premiile vor fi expediate prin Posta Romana la adresa mentionata pe plic de catre expeditor, fara ca acesta sa suporte vre-un cost.

Castigatorii premiilor in bunuri nu le pot schimba in bani, iar organizatorul nu este raspunzator de plata taxelor, impozitelor sau a altor obligatii financiare legate de premiile oferite, cu exceptia impozitului datorat conform legii pentru veniturile obtinute din campanie.

Organizatorul nu raspunde pentru plicurile ce nu au adresa completa, acestea fiind nevalidata de comisia de extragere, la fel ca si cele care nu contin dovada consumului a 3 produse Elite.

Plan operational

Activitati Durata Resurse necesare Responsabili

-Alegerea tenicii promotionale conform obiectivelor propuse 15 mai

-1iunie Umane Departamentul Marketing

Departamentul Financiar

-Planificarea promotiei

1 iunie

-1 iulie Financiare

Umane Departamentul Marketing

-Alegerea regulametului de particiare

-3 zile Financiare

Umane Departamentul Marketing

-Realizarea talonului ce urmeaza a fi introdus in ambalajele metalice

-2 zile Umane Departamentul Marketing

Creative Director

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Tehnici promotionale - Tombola.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
1 345 cuvinte
Nr caractere:
7 982 caractere
Marime:
16.24KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
tombola, promovare, produse
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!