Tehnici promoționale - Iaurt Tnuva

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2037
Mărime: 34.77KB (arhivat)
Publicat de: Paulica Crăciun
Puncte necesare: 5
Proiect tehnici promotionale, FEAA, an 2, sem 2, Iaurtul-Tnuva

Extras din referat

Iaurtul-scurt istoric

Desi nu prea multi stiu, iaurtul este un produs alimentar cunoscut şi folosit inca din vremuri stravechi, din Balcani pana în Asia Centrala si chiar Orientul Mijlociu. Modul de preparare variaza in functie de aria culturala, insa toti cei care au consumat laptele fermentat, din antichitate pana astazi, ii cunosc virtutile.

La începutul secolului XX, la Paris, un savant rus, profesorul Ilya Ilich Metchnikoff, directorul Institutului Pasteur, a aratat cum consumul frecvent de iaurt este benefic pentru sanatate, datorita culturilor lactice de bacterii vii. Astfel, in urma studiilor si lucrarilor lui Metchnikoff si a notorietatii de care s-au bucurat acestea, s-a ajuns la nasterea industriei iaurtului.

Insa, odata cu productia de iaurt la scara industriala, urmata de cresterea consumului, au aparut pe piata noi varietati de iaurt de care ne bucuram astazi, sortimente precum: iaurt fara grasime, iaurt cu fructe, iaurt de baut, iaurt cu cereale, iaurt din soia, etc.

Piata iaurtului in Romania

In anul precedent, 2008, piata iaurturilor in Romania a fost estimate la aproximativ 300 de milioane de euro, fiind disputata de cinci mari producatori, si anume : Albalact, Danone, Friesland, Tnuva si Campina. Acestea detineau in primele sase luni ale anului o cota de piata cumulata de 82,13%, în valoare, şi de 75,1% în volum, potrivit datelor Nielsen

Categoria iaurturilor este una din marile beneficiare ale reorientarii consumatorilor catre o alimentatie "sanatoasa". Este vorba de preferintele tot mai multor persoane pentru produse mai putin prelucrate, bogate in ingrediente naturale, fara zahar, conservanti, coloranti, arome etc.

Un roman consuma circa 5,4 kilograme de lactate proaspete pe an, in timp ce in Germania consumul este de 33,6 kilograme, iar in Franta, de 33,7%. Bulgarii consuma in medie 16,2 kilograme de lactate proaspete pe an, in timp ce ungurii mananca 12,7 kilograme pe cap locuitor, iar cehii 18,6 kilograme.

Avand in vedere datele de mai sus, obsevam ca in Romania consumul de lactate pe cap de locuitor este la un nivel cu mult inferior fata de alte tari europene, astfel potentialul de dezvoltare in aceasta industrie este foarte ridicat.

Istoria Tnuva

Tnuva s-a infiintat in urma cu aproape 80 de ani in Israel, ca o cooperativa constituita din aproximativ 600 de gospodarii agricole a carei sarcina principala era de a absorbi productia acestora de lapte, carne, oua, legume, fructe. In a doua parte a anilor ‘90, Tnuva trecea de la ceea ce se numeste o companie producatoare, la o companie orientata spre consumator, o companie care vinde brand-uri, nu doar produse. Din acel moment compania s-a orientat catre consumatori si catre investirea si dezvoltarea de brand-uri. Astfel au ajuns in timp sa se pozitioneze in top pe piata produselor de lactate, iaurt, deserturi si sa aiba un portofoliu ce depaseste 50 de tipuri de produse.

In acest moment, in Israel, Tnuva ca brand, este leader, dar daca ne referim la companie, aceasta este in primele 4 companii; cifra de afaceri depaseste 1 miliard de dolari pe an si atinge o notorietate de 98% in randul consumatorilor.

Tnuva in Romania

Tnuva Romania a fost fondata in anul 2004 de catre Tnuva Israel in parteneriat cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. Scopul companiei este sa devina unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata extrem de competitiva a lactatelor din Romania, prin cresterea standardelor de calitate pentru produsele lactate si prin revitalizarea domeniului productiei de lactate din Romania.

Tnuva este o companie isi propune sa ofere fiecarei familii din Romania produse lactate de calitate pentru o viata mai buna. Produsele Tnuva sunt fabricate dupa retete locale si sunt adaptate stilului de viată al consumatorilor din România. Acestea sunt produse într-o fabrică construita la Popesti-Leordeni in conformitate cu exigentele si standardele impuse de catre Uniunea Europeana.

Investiţia din România in valoare de peste 55 milioane de euro, este primul proiect de o asemenea amploare in afara Israelului.

Preview document

Tehnici promoționale - Iaurt Tnuva - Pagina 1
Tehnici promoționale - Iaurt Tnuva - Pagina 2
Tehnici promoționale - Iaurt Tnuva - Pagina 3
Tehnici promoționale - Iaurt Tnuva - Pagina 4
Tehnici promoționale - Iaurt Tnuva - Pagina 5
Tehnici promoționale - Iaurt Tnuva - Pagina 6
Tehnici promoționale - Iaurt Tnuva - Pagina 7
Tehnici promoționale - Iaurt Tnuva - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Tehnici Promotionale - Iaurt Tnuva.doc

Te-ar putea interesa și

Ambalaje și design în industria alimentară - iaurtul Tnuva

Mi-am ales aceasta tema datorita placerii de a citi si a descoperi lucruri noi si interesante despre lapte si derivatele din lapte(in mod special...

Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru mărcile Danone-Nutriday și Tnuva-Yoplait

I.Elemente definitorii ale pietei iaurtului 1.Caracterizare generala Iaurturile constituie una dintre cele mai dinamice categorii de pe piaţa...

Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru Danone și Tnuva

PARTEA I - Demersurile educationale ale marcii Danone in perioada 2007-2008 I. Emitatorul DANONE a aparut in anul 1918 cand spaniolul Isaac...

Analiza pieței iaurtului din România

1.Scurt istoric al produsului Iaurtul este un produs cu traditie in consumul autohton. Totusi, oferta tot mai bogata a companiilor importatoare si...

Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru Danone și Tnuva

1. Emitatorul Danone este cea mai mare companie producatoare de iaurturi din lume, fiind, de asemenea, un important producaor de biscuiti si...

Ai nevoie de altceva?