Cuprins
- Capitolul 1: Tehnici promoționale - abordări teoretice 3
- 1.1.Scurt istoric al activităţii promoţionale în România 3
- 1.2.Conceptul de mix promoţional 4
- 1.3.Campania promoțională 6
- Capitolul 2: Prezentarea firmei Danone 10
- 2.1. Istoria Grupului DANONE 10
- 2.2. Misiune și valori 11
- 2.3. Portofoliu de produse 11
- 2.4. Responsabilitate Socială 13
- Capitolul 3: Promoții și campanii promoționale Danone 15
- 3.1. Promoția Danonino « Descoperă spațiul cu Dino și alte premii! » 16
- 3.2. Campania promoțională „Votează noile gusturi Cremosso!” 16
- 3.3. Campania promoțională „NutriDay îți dă idei!” 18
- BIBLIOGRAFIE 21
- ANEXE 22
Extras din referat
Capitolul 1: Tehnici promoționale - abordări teoretice
1.1. Scurt istoric al activităţii promoţionale în România
La fel ca şi în alte ţări, şi în România primele forme de publicitate s-au derulat prin intermediul „strigătorilor” care, plasaţi în faţa unităţilor de desfacere făceau reclamă vorbită mărfurilor evidenţiindu-le calităţile şi indicând preţurile acestora , ulterior s-a realizat o „personalizare” a punctelor de vânzare prin utilizarea de firme şi embleme care sugerau obiectul de activitate al acestora.
În anul 1642 , în Moldova este atestată existenţa foilor volante utilizate pentru informarea publică, iar în 1794 la Sibiu s-a tipărit un afiş pentru teatru care se păstrează încă la muzeul Brukenthal. În anul 1840 în ziarul Mercur din Brăila apar primele reclame scrise, iar în 1941 Gh Asachi editorul ziarului Spicuitorul, din dorinţa de a spori numărul abonaţilor promitea fiecărei persoane care reuşea să aducă publicaţiei 20 de abonaţi, primea gratuit un exemplar timp de doi ani (probabil că sunt primele forme de promovare a vânzărilor). În anul 1853 apare la Bucureşti o publicaţie specializată în anunţuri publicitate - Anunţătorul.
Prima lege românească cu privire la marcă apare în anul 1879 iar prima agenţie de publicitate din România ia naştere în anul 1880 – Agenţia de publicitate D. Anania-, numărul agenţiilor de publicitate crescând până în anul 1913 la 13. Pe lângă reclamele apărute în publicaţiile de specialitate, un număr mare de reclame apăreau şi în celelalte ziare care apăreau în ţară, în 1945 se editau 200 de ziare şi 600 de reviste. Radioul, la fel ca şi în toate celelalte ţări, a revoluţionat activitatea publicitară şi în tara noastră, în anul 1930 în Bucureşti erau 500.000 abonaţi, tot atunci apărând şi benzile publicitare care puteau fi vizionate în cinematografe. Chiar dacă practicile publicitare s-au dezvoltat şi diversificat, „omul sandviş” sau „omul reclamă” era foarte des întâlnit pe străzile Bucureştiului (eventual şi „cocoţat” pe picioroange pentru a atrage mai mult atenţia)
În anii premergători celui de-al doilea război mondial, acţiunile promoţionale s-au aflat în regres şi în anii ce au urmat au fost deviate din ce în ce mai intens spre propaganda comunistă intensificându-se în perioada următoare.
1.2. Conceptul de mix promoţional
Strategiile şi tehnicile promoţionale ce pot fi utilizate pentru creşterea vânzărilor pot fi abordate în cadrul unui concept mai larg denumit mix promoţional, întrucât acesta asigură o abordare globală a politicii de comunicare şi de vânzare a firmei, asigură o bună corelare între toate activităţile promoţionale desfăşurate şi ţine cont de condiţiile concrete din interiorul organizaţiei şi de concurenţă. În felul acesta se poate maximiza potenţialul de comunicare şi pot fi atinse obiectivele propuse.
Prin mix promoţional se înţelege combinarea strategiilor, instrumentelor (mijloacelor) de promovare şi factorilor promoţionali la un anumit moment – t0 – cu scopul alegerii soluţiilor optime pentru creşterea vânzărilor şi profitului organizaţiei, precum şi pentru îmbunătăţirea imaginii produselor şi a firmei.
Mixul promoţional poate fi exprimat convenţional ca o funcţie „f” de următoarele variabile:
MP = f (Pb, Pd, Vp , Ts, RP, Fp, Mp )
unde,
MP – Mixul promoţional
Pb – Publicitate (inclusiv reclama)
Pd – Publicitate directă
Vp – Vânzare personală
Ts – Tehnici speciale de promovare
RP – Relaţii publice
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tehnici Promotionale - Danone.doc