Tehnici promoționale - Danone

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 21 în total
Cuvinte : 5052
Mărime: 85.09KB (arhivat)
Publicat de: Daciana Pricop
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. Capitolul 1: Tehnici promoționale - abordări teoretice 3
  2. 1.1.Scurt istoric al activităţii promoţionale în România 3
  3. 1.2.Conceptul de mix promoţional 4
  4. 1.3.Campania promoțională 6
  5. Capitolul 2: Prezentarea firmei Danone 10
  6. 2.1. Istoria Grupului DANONE 10
  7. 2.2. Misiune și valori 11
  8. 2.3. Portofoliu de produse 11
  9. 2.4. Responsabilitate Socială 13
  10. Capitolul 3: Promoții și campanii promoționale Danone 15
  11. 3.1. Promoția Danonino « Descoperă spațiul cu Dino și alte premii! » 16
  12. 3.2. Campania promoțională „Votează noile gusturi Cremosso!” 16
  13. 3.3. Campania promoțională „NutriDay îți dă idei!” 18
  14. BIBLIOGRAFIE 21
  15. ANEXE 22

Extras din referat

Capitolul 1: Tehnici promoționale - abordări teoretice

1.1. Scurt istoric al activităţii promoţionale în România

La fel ca şi în alte ţări, şi în România primele forme de publicitate s-au derulat prin intermediul „strigătorilor” care, plasaţi în faţa unităţilor de desfacere făceau reclamă vorbită mărfurilor evidenţiindu-le calităţile şi indicând preţurile acestora , ulterior s-a realizat o „personalizare” a punctelor de vânzare prin utilizarea de firme şi embleme care sugerau obiectul de activitate al acestora.

În anul 1642 , în Moldova este atestată existenţa foilor volante utilizate pentru informarea publică, iar în 1794 la Sibiu s-a tipărit un afiş pentru teatru care se păstrează încă la muzeul Brukenthal. În anul 1840 în ziarul Mercur din Brăila apar primele reclame scrise, iar în 1941 Gh Asachi editorul ziarului Spicuitorul, din dorinţa de a spori numărul abonaţilor promitea fiecărei persoane care reuşea să aducă publicaţiei 20 de abonaţi, primea gratuit un exemplar timp de doi ani (probabil că sunt primele forme de promovare a vânzărilor). În anul 1853 apare la Bucureşti o publicaţie specializată în anunţuri publicitate - Anunţătorul.

Prima lege românească cu privire la marcă apare în anul 1879 iar prima agenţie de publicitate din România ia naştere în anul 1880 – Agenţia de publicitate D. Anania-, numărul agenţiilor de publicitate crescând până în anul 1913 la 13. Pe lângă reclamele apărute în publicaţiile de specialitate, un număr mare de reclame apăreau şi în celelalte ziare care apăreau în ţară, în 1945 se editau 200 de ziare şi 600 de reviste. Radioul, la fel ca şi în toate celelalte ţări, a revoluţionat activitatea publicitară şi în tara noastră, în anul 1930 în Bucureşti erau 500.000 abonaţi, tot atunci apărând şi benzile publicitare care puteau fi vizionate în cinematografe. Chiar dacă practicile publicitare s-au dezvoltat şi diversificat, „omul sandviş” sau „omul reclamă” era foarte des întâlnit pe străzile Bucureştiului (eventual şi „cocoţat” pe picioroange pentru a atrage mai mult atenţia)

În anii premergători celui de-al doilea război mondial, acţiunile promoţionale s-au aflat în regres şi în anii ce au urmat au fost deviate din ce în ce mai intens spre propaganda comunistă intensificându-se în perioada următoare.

1.2. Conceptul de mix promoţional

Strategiile şi tehnicile promoţionale ce pot fi utilizate pentru creşterea vânzărilor pot fi abordate în cadrul unui concept mai larg denumit mix promoţional, întrucât acesta asigură o abordare globală a politicii de comunicare şi de vânzare a firmei, asigură o bună corelare între toate activităţile promoţionale desfăşurate şi ţine cont de condiţiile concrete din interiorul organizaţiei şi de concurenţă. În felul acesta se poate maximiza potenţialul de comunicare şi pot fi atinse obiectivele propuse.

Prin mix promoţional se înţelege combinarea strategiilor, instrumentelor (mijloacelor) de promovare şi factorilor promoţionali la un anumit moment – t0 – cu scopul alegerii soluţiilor optime pentru creşterea vânzărilor şi profitului organizaţiei, precum şi pentru îmbunătăţirea imaginii produselor şi a firmei.

Mixul promoţional poate fi exprimat convenţional ca o funcţie „f” de următoarele variabile:

MP = f (Pb, Pd, Vp , Ts, RP, Fp, Mp )

unde,

MP – Mixul promoţional

Pb – Publicitate (inclusiv reclama)

Pd – Publicitate directă

Vp – Vânzare personală

Ts – Tehnici speciale de promovare

RP – Relaţii publice

Preview document

Tehnici promoționale - Danone - Pagina 1
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 2
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 3
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 4
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 5
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 6
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 7
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 8
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 9
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 10
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 11
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 12
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 13
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 14
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 15
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 16
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 17
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 18
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 19
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 20
Tehnici promoționale - Danone - Pagina 21

Conținut arhivă zip

  • Tehnici Promotionale - Danone.doc

Alții au mai descărcat și

Prezentarea politicii de promovare a unei societăți

INTRODUCERE Lucrarea prezintă, în partea teoretică, conceptul general de marketing, marketingul ca o componentă de bază a mediului economic, ce...

Campania promoțională la microcentrala Beretta Exclusive Green

CAP.I INTRODUCERE 1.Prezentarea firmei si a produselor Compania RIELLO a aniversat de curand 80 de ani de la infiintare.Prin dezvoltarea continua...

Marketingul Direct și Comunicarea Promoțională

Introducere Din punct de vedere etimologic, substantivul comunicare provine din latinescul comunicatio care semnifică împărtăşire, conversaţie....

Campanie promoțională

Firma „FIND YOURSELF” este o intreprindere de comert cu amanuntul. Activitatea acesteia se va axa pe crearea si vanzarea de parfumuri in functie de...

Campanie publicitară la Geko House SRL

I. Introducere 1. Prezentarea firmei şi a produselor sale a) date de identificare a firmei: - Nume firmă: S.C. EURO-HOLD S.R.L.; - Cod fiscal...

Danone România

S.C Danone România S.R.L Cap. 1 Prezentarea si descrierea activitatii curente 1.1 Nume si localizare Danone este cea mai mare companie...

Miniplan promoțional - Beiersdorf

1. Analiza preliminara a brandului Beiersdorf Beiersdorf este o companie producătoare de cosmetice din Germania, a cărei istorie începe din anul...

Tehnici promoționale utilizate în procesul comunicării de marketing de compania Danone

Capitolul 1. Coordonatele generale ale companiei 1.1. Prezentarea ofertei companiei Obiectul de activitate: • Productia de produse lactate •...

Te-ar putea interesa și

Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru mărcile Tnuva și Danone

Partea I: Elemente definitorii ale pietei iaurtului Iaurtul îşi are originea în Asia sau în Europa de est şi a apărut ca răspuns la nevoia de a...

Procesul de Vânzare la SC Danone

CAP1. DESCRIEREA SOCIETĂŢII Paşi în istoria societăţii Danone Scurt istoric DANONE este o companie multinaţională, recunoscută ca lider mondial...

Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru mărcile Danone-Nutriday și Tnuva-Yoplait

I.Elemente definitorii ale pietei iaurtului 1.Caracterizare generala Iaurturile constituie una dintre cele mai dinamice categorii de pe piaţa...

Date Generale despre Danone

1.Prezentarea firmei 1.1.Istoric Povestea unei afaceri este în primul rând o poveste despre oameni. În spatele numelui Danone se află mii de...

Mixul de Marketing pentru Iaurtul Danone

INTRODUCERE Termenul de marketing este de origine anglo-saxonă (to market) şi presupune a desfăşura tranzacţii pe piaţă, a cumpăra şi a vinde....

Activia de la Danone

Activia Compania Danone România face parte din grupul Danone, unul dintre marii jucători de pe piata produselor alimentare. Dintre produsele...

Sunt produsele Danone naturale - argumente pro și contra

I. Danone la nivel international Grupul francez Danone este unul dintre cei mai mari producatori din industria alimentara la nivel mondial. Cele...

Strategii de Marketing Albalact vs Danone

INTRODUCERE Laptele este primul aliment cu care omul vine în legǎturǎ din prima zi de viaţǎ. Este un aliment indinspensabil vieţii, valoros din...

Ai nevoie de altceva?