Tehnici Promotionale

Cuprins referat Cum descarc?

CUPRINS
CAPITOLUL 1 STRUCTURA SISTEMULUI COMUNICATIILOR DE MARKETING 6
1.1. RAPORTUL DINTRE COMUNICARE SI PROMOVARE 6
1.2. PROCESUL COMUNICATIONAL 7
CAPITOLUL 2 OPERATIONALIZAREA POLITICII PROMOTIONALE 12
2.1. STRATEGIA DE PROMOVARE 12
2.1.1. Segmentarea pietei si determinarea pietei tinta 14
2.1.2. Pozitionarea 15
2.1.3. Obiective de marketing si obiective de promovare 17
2.1.4. Stabilirea bugetului promotional 18
2.1.5. Evaluarea si controlul rezultatelor promovarii 20
2.2. ORGANIZAREA ACTIVITATII PROMOTIONALE 21
2.3. TEHNICILE DE PROMOVARE 22
CAPITOLUL 3. INTRODUCERE IN RELATIILE PUBLICE 25
3.1. CONCEPTUL DE RELATII PUBLICE. 25
3.2. APARITIA RELATIILOR PUBLICE SI EVOLUTIA ROLULUI SI DIMENSIUNII ACESTORA 26
3.3. ORGANIZAREA ACTIVITATII DE RELATII PUBLICE 27
3.4. CAMPANIA DE RELATII PUBLICE 30
3.4.1. Etapele unei campanii de Relatii Publice 32
3.4.2. Gestionarea situatiilor de criza 38
CAPITOLUL 4. TEHNICI DE RELATII PUBLICE 44
4.1. TEHNICA EVENIMENTELOR 44
4.2. TEHNICI DE RELATII PUBLICE UTILIZATE IN RELATIA CU MASS-MEDIA 46
4.3. SPONSORIZAREA- CA TEHNICA PROMOTIONALA 48
4.4. ,,LOBBYING-UL" 51
4.5. MARKETINGUL PRIN VIU GRAI 53
4.6. INTERNETUL SI RELATIILE PUBLICE 55
CAPITOLUL 5. TEHNICI DE PROMOVARE A VANZARILOR 60
5.1. DEFINIREA CONCEPTULUI DE ,,PROMOVAREA VANZARILOR" 60
5.2. CAUZE CARE AU DUS LA IMPULSIONAREA DEZVOLTARII PROMOVARII VANZARILOR 61
5.3. TEHNICILE DE PROMOVAREA VANZARILOR 64
CAPITOLUL 6. PROMOVAREA PRIN MARKETING-UL DIRECT 78
6.1. FACTORII CARE AU DUS LA DEZVOLTAREA MARKETING-ULUI DIRECT 79
6.1.1. Realizarea unei baze de date de marketing -fundamentul publicitatii directe 80
6.1.2. Principalele decizii de publicitate directa 82
6.2. PROCESUL DE PLANIFICARE SI IMPLEMENTARE A PROMOVARII VANZARILOR 85
6.2.1. Stabilirea obiectivelor 85
6.2.2. Etapele planificarii promovarii vanzarilor 88
6.3. EVALUAREA REZULTATELOR 90
CAPITOLUL 7. PROMOVAREA PRIN RECLAMA 92
7.1. DEFINIREA RECLAMEI 92
7.2. EVOLUTIA SI OBIECTIVELE RECLAMEI 93
7.3. RECLAMA INTERNATIONALA SI PROBLEMELE PRIVIND ETICA SI REGLEMENTAREA 96
7.3.1. Aspecte privind reclama la scara mondiala 96
7.3.2. Investitiile in domeniul reclamei pe plan international si in Romania 100
7.3.3. Reglementare si autoreglementare in reclama 104
7.4. ACTORII PIETEI PUBLICITARE 108
7.5. DECIZII PRIVIND ACTIUNILE PUBLICITARE 113
7.5.1. Teoriile publicitatii 114
7.5.2. Modele de construire a mesajului publicitar 117
7.5.3. Elementele componente ale mesajului publicitar 124
7.5.4. Alegerea mijlocului de comunicare a publicitatii 135
7.6. CONTROLUL SI EVALUAREA ACTIVITATII PROMOTIONALE 141
7.6.1. Evaluarea publicitatii 141
7.6.2. Metode de masurare a impactului mesajelor publicitare 143
CAPITOLUL 8. FORTELE DE VANZARE SI ALTE TEHNICI PROMOTIONALE 151
8.1. VANZAREA PERSONALA 151
8.2. PROMOVARE PRIN MERCHANDISING 153
8.2.1 Continutul merchandising-ului 153
8.2.2. Regulile de baza ale merchandising-ului 154
8.3. UTILIZAREA MARCILOR 156
8.3.1. Definirea si functiile marcii 156
8.3.2. Tipuri de marci si strategii de utilizare a acestora 157
8.3.3. Strategiile de marca ale firmelor 158
BIBLIOGRAFIE 160


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL 1 STRUCTURA SISTEMULUI COMUNICATIILOR DE MARKETING
1.1. Raportul dintre comunicare si promovare 
Comunicarea poate fi inteleasa in doua moduri distincte:
1. Comunicarea este definita drept capacitatea unei persoane, a unui grup sau organizatii de a transmite idei, ganduri, sentimente, opinii la o alta persoana, alt grup sau organizatie pentru a obtine un anumit raspuns. (la aceasta semnificatie a comunicarii au subscris: B.D.Ruben, J.J.Burnett, W.Arnold si R.Hirsch)
Conform acestei pozitii, comunicarea este un act voluntar, coordonat care are obiective precise si care se evalueaza in raport cu atingerea obiectivelor. Comunicarea a reusit daca s-a obtinut raspunsul dorit. 
2. Comunicarea este definita si ca fiind atribuirea de sensuri, semnificatii unor semnale, mesaje transmise constient sau nu.
Conform acestei viziuni a comunica inseamna a exista. O persoana sau intreprindere comunica prin tot ceea ce face, prin ceea ce are, prin ceea ce produce si cum produce, prin actele pe care le savarseste. Daca ne referim strict la produsele oferite, cale de comunicare inseamna si designul produsului, calitatea sa, pretul sau, forma si culoarea ambalajului, magazinul de expunere, atitudinea intreprinderii fata de anumite evenimente, etc., nu numai materialele publicitare cu privire la produs. Cuvintele nu sunt singurele cai de comunicare. 
4 Analizand cele doua modalitati de abordare a comunicarii observam o prima diferentiere a comunicarii de promovare, si anume aceea ca promovarea presupune actiuni coordonate, intentie declarata de atingere a unor obiective. Comunicarea nu coincide cu promovarea daca luam in calcul al doilea sens atribuit comunicarii. 
Procesul de comunicatie se poate imparti in doua mari directii: comunicatie de tip formal, prin care informatiile transmise sunt persuasive si comunicatie de tip informal, prin care informatiile nu au un scop clar, direct de influentare. Cele doua directii sunt categoric complementare.
Tocmai de aceea, pentru a transmite mesajul dorit, complet, nealterat, o firma trebuie sa desfasoare actiuni concertate, coordonate de un sistem central.
Desi pare simplista, semnificatia atribuita termenului comunicare difera destul de mult in literatura de specialitate. Dance, a identificat 15 tipuri de definitii, care difera prin accentuarea unui anumit aspect sau componenta. 
In literatura de specialitate nu se face o distinctie clara intre strategia promotionala si cea a comunicatiilor, tratarea uneia implicand-o automat si pe cealalta. Se considera ca imbunatatirea proceselor de comunicatie dintre parti reprezinta o conditie esentiala a unei promovari reusite. Ca urmare nu se poate realiza promovare fara comunicare, lucru absolut adevarat, insa se poate face comunicare, fara a se face promovare in mod direct.
Cu toate acestea, sistemul comunicatiilor firmei nu se suprapune peste sistemul promotional, asa cum publicitatea nu e tot una cu comunicarea. Mix-ul promotional reprezinta principala activitate de comunicare a firmei, fiind in fapt comunicarea de tip formal.
5 De aici decurge o alta diferentiere intre comunicare si promovare. Promovarea, concretizata in mix-ul promotional corespunde comunicarii de tip formal a intreprinderii.
Mix-ul promotional este parte componenta a strategiei comunicationale, foarte importanta si foarte vizibila, dar nu acopera intreaga sfera a strategiei comunicationale. 
Promovarea nu se limiteaza la strategia de comunicare. Promovarea este vazuta ca parte a comunicarii intreprinderii, dar nu poate fi redusa la acest singur rol. 
1.2. Procesul comunicational
Toate elementele mix-ului de marketing (produs, pret, distributie, promovare) au, din necesitate, o functie de comunicare.
Marketingul comunicational este procesul unde comuniunea de idei si intelesuri este obtinuta sau se incearca acest lucru, intre organizatii si persoane individuale (clienti si consumatori potentiali).
In procesul comunicarii, nici un partener nu este dominant. Companiile sunt si emitatoare si receptoare de mesaje. Ca emitatoare se doreste: a informa, a convinge, a reaminti si determina piata tinta sa adopte actiuni compatibile cu nevoile organizatiei. Ca receptoare, organizatiile aduna informatii despre piata tinta pentru a crea mesaje corespunzatoare, pentru a adapta mesajele existente la circumstantele in schimbare si a identifica potentialul comunicational evident. Comunicarea este un proces in dublu sens.
De la prima viziune asupra procesului comunicational, a lui Harold D. Lasswell (1948) lucrurile au evoluat. In modelul lui Lasswell, audienta e considerata pasiva, comunicarea realizandu-se intr-un singur sens. Acest model a fost extins ulterior de Wilbur Schramm in 1971.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnici Promotionale.rtf

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!