Tarifarea în industria hotelieră

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 5081
Mărime: 80.69KB (arhivat)
Publicat de: Corina Tudor
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Capitolul 1

Industria turistica

Industria turistica reprezinta componenta oferta a pietei turistice si cuprinde totalitatea intreprinderilor si dotarilor destinate producerii de servicii turistice intr-o anumita perioada. Rezultatul productiei cuprinde un ansamblu de facilitati si servicii specifice , grupate in diverse variante intr-un tot unic, valorificat in cadrul unei variante specifice create de factorii naturali si antropici de atractie dintr-o localitate, dintr-o tara.

Evolutia pietei turistice este strans legata de dinamismul economico-social contemporan, care a determinat schimbari si in structura acestui tip de servicii. Polivalenta activitatii turistice aduce firma prestatoare de servicii in postura centrala, fata de restul actiunilor ce sunt complementare acesteia.

Firma prestatoare de servicii turistice apare, in cadrul pietei, in postura de ofertant, fiind in masura sa execute servicii clientilor ce apartin altor zone, dar si celor cu domociliul in zona de amplasare a intreprinderii. Deci, din punct de vedere geografic, piata firmei turistice poate fi :

- Locala, cand oferta si cererea se confrunta in suprafata in care isi desfasoara activitatea intreprinderea;

- Nationala, cand aria de confruntare a cererii si ofertei are ca obiectiv o tara;

- Internationala, cand cererea si oferta de servicii turistice se confrunta pe un spatiu ce apartine mai multor state.

Un factor reprezentativ, de stimulare a dezvoltarii turismului il constituie preturile si tarifele. Influenta preturilor si tarifelor se manifesta asupra:

- Produsului turistic in ansamblul sau;

- Componentelor sale luate separate sau in conexiune, respectiv masa, cazare, agrement, tratament, etc.;

- Pietei interne sau/si internationale.

In fapt, din practica turistica se cunosc doua tipuri de situatii:

1) practicarea unor preturi si tarife ridicate, care limiteaza accesul la serviciile turistice si se reflecta in reducerea numarului de turisti si/sau a duratei medii a sejurului;

2) practicarea de tarife si preturi scazute stimuleaza, pe de-o parte, cererea, dar pe de alta parte, poate determina neincrederea fluxurilor turistilor sau a unor segmente ale cererii si, ca urmare, o scadere a circulatiei turistice.

Ca urmare, in practica activitatii turistice se impune adoptarea unei politici de preturi si tarife fundamentate stiintific, care sa reflecte calitatea prestatiilor si sa realizeze diferentieri sezoniere, zonale. O politica tarifara stiintifica trebuie sa practice un sistem de facilitati menite sa sporeasca atractivitatea produselor turistice oferite, iar prin nivelul lor, tarifele trebuie sa sigure stabilitatea fluxurilor turistice, respectiv o rentabilitate sporita a intregii activitati de turism.

Raportul dintre sosirile de turisti si incasari este pus in evidenta in tabelul urmator, la nivel mondial :

Anual 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996

Sosiri(mil

Vizitatori)

% anuala 3,40 6,87 9,03 8,00 7,43 1,16 8,52 2,95 5,13 3,58 5,27

Incasari(mild

Dolari)

% anuala 21,06 22,61 16,01 8,39 21,29 2,43 13,97 2,25 10,51 13,59 6,56

Sursa: OMT 1997 (Organizatia Mondiala a Turismului)

Piata industriei hoteliere in continua diversificare, impunne necesitati sporite si standarde ridicate de protectie si confort. In acest sens, se pune un accent deosebit pe sistemele de protectie la incendiu, televiziune cu circuit inchis, sonorizare si comunicatii, ca si pe instalatiile sanitare si electrice.

Preview document

Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 1
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 2
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 3
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 4
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 5
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 6
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 7
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 8
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 9
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 10
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 11
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 12
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 13
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 14
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 15
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 16
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 17
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 18
Tarifarea în industria hotelieră - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Tarifarea in Industria Hoteliera.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Tehnica operațiunilor de turism

TEHNICA OPERATIUNILOR DE TURISM Tematica - Componente si operatori in dezvoltarea turismului - Yield managementul in firmele de turism -...

Te-ar putea interesa și

Operațiunile Tehnice și Organizarea Agenției de Turism

INTRODUCERE Dezvoltarea turismului implică asigurarea unei game largi de servicii şi facilităţi care sunt furnizate, direct sau indirect, de o...

Procesul de Înființare a Unui Hotel

Capitolul 1. Alegerea subiectului 1.1 Identificarea problemei Turismul a devenit în zilele noastre o activitate la fel de importantă precum cea...

Analiza componentelor de cazare

CAPITOLUL I TURISMUL.CONCEPT, PRINCIPII, PARTICULARITĂŢI I.1. Noţiuni introductive despre „turism” şi „turist” Serviciile de cazare au devenit o...

Tipuri de tarife utilizate în structurile de cazare turistică

INTRODUCERE Această lucrare are la bază analiza pieței tarifelor utilizate în structurile de cazare turistică, și a modului în care aceasta se...

Unitățile de cazare turistică din Municipiul Târgu-Mureș

Introducere Judetul Mures este renumit prin oferta generoasa in ce priveste practicarea unor activitati recreative. Vanatul a dobandit aici un...

Analiza managementului unităților cu funcții de alimentare și cazare

INTRODUCERE Fiecare al patrulea european îşi petrece vacanţa în hotel, preponderent fiind familiştii din oraşe. Turismul cu cazare în hotele,...

Strategii de Calitate Complex Apollonia

Introducere În această lucrare sunt prezentate aspectele teoretice și practice referitoare la calitatea serviciilor în industria turismului. Prin...

Promovarea în Domeniul Hotelier

Argument personal Motivaţie Decizia de a aborda această temă are ca punct de plecare importanţa pe care o exercită promovarea în cadrul...

Ai nevoie de altceva?