Târguri și expoziții

Referat
6.7/10 (6 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1833
Mărime: 10.02KB (arhivat)
Publicat de: Ieremia Stroe
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cocava Mihai
E bun pentru proiectul din anul 2 la marketing..

Extras din referat

1. Background & Fundamentals

1.1. Evolutia Targurilor si Expozitiilor comerciale

1.1.1. Epoca Antica

Comertul a fost mereu o ocupatie de traditie pentru state antice ca Egipt, Grecia, Imperiul Roman. Primele dovezi legate de existenta unor locuri amenajate pentru comert dateaza inca dinaintea erei noastre. Aici se intalneau comerciantii voiajori cu producatorii locali.

Romanii au fost primii care au organizat targuri, atat in locatii itinerante cat si permanente, astfel dezvoltand ceea ce am putea numi o „industrie a targurilor”. In Biblie, mai exact in Vechiul Testament, este mentionat un targ care se desfasoara in orasul Zor (astazi undeva in Liban). Irod, regele Iudeei a fost primul conducator care a infiintat un targ permanent imprejmuit cu un zid, localizat in orasul Botana, unde s-au descoperit si dovezi arhelogice (in special monezi) ce atesta faptul ca vizitatorii veneau din Siria, Egipt, Roma antica, Grecia, Spania, si Franta.

1.1.2. Evul Mediu

Termenul „fair” (rom. targ), care a fost folosit prima data in Evul Mediu, vine din latinescul „feria” ce desemneaza un festival religios care are loc de obicei langa o biserica ori o manastire. Acelasi sens are si termenul german „messe” care provine din latinescul „Missa” insemnand slujba religioasa in care la sfarsit preotul pronunta sintagma „ite, Missa est” semn ca targul este deschis, de obicei in curtea bisericii. Primul targ de acest fel „Foire de Saint Denis”, a avut loc langa Paris si a fost fondat de regele Dagobert in anul 629 si care pana in 710 deja atragea mai mult de 700 de negustori.

Primul targ la care nu s-au vandut numai produse cash and carry, ci si produse industriale a avut loc la Leipzig in anul 1165.

1.1.3. Revolutia industriala

Procesul de industrializare care a inceput in secolul al XVIII-lea a adus noi cerinte de distributie afectand astfel industria targurilor comerciale. In secolele XVIII si XIX targurile au evoluat de la stadiul de locatii de vanzare directa la stadiul de locatii folosite pentru a expune o gama larga de produse. S-a trecut de la ideea de a vinde cat mai mult la ideea de a expune cat mai mult. Initial conceptul a aparut in Germania („Mustermesse”) si a dominat industria targurilor pana la mijlocul secolului XX.

In plus, la sfarsitul secolului XIX si in primele decade ale secolului XX, au fost organizate numeroase expozitii de importanta nationala, in mare parte dedicate unor teme specifice (electricitate, sanatate, inginerie mecanica) orientate catre publicul larg.

1.1.4. Prezent

Dupa Al Doilea Razboi Mondial industria targurilor a inceput sa urmeze un trend de crestere a specializarii in economie. Au aparut numeroase targuri specializate si de asemenea s-au diversificat foarte mult locatiile de organizare.

In ciuda emergentei sistemelor moderne de comunicare rapida din secolul XX, targurile se situeaza si astazi pe o pozitie de top in ceea ce priveste instrumentele de marketing folosite pentru a genera vanzari eficiente. Targurile, ca mix de elemente de informare, comunicare si entertainment, constituie cu adevarat un canal de comunicare de marketing care permite exploatarea la maxim a celor cinci simturi, intr-un mediu ce permite interactiunea fata in fata.

La inceputul secolului XXI, industria targurilor este caracterizata de o crestere continua a numarului de targuri si expozitii. Organizatorii acestor evenimente isi extind campul de activiate la nivel mondial, fiind in acelasi timp implicati in activitati de cooperare internationala.

1.2. Definitii si tipuri de targuri si expozitii

1.2.1. Targurile comerciale vs. Expozitii

Exista multe acceptiuni si definitii ale termenilor targ comercial si expozitie. Totusi, urmatoarele sunt universal acceptate.

Targurile comerciale sunt evenimente de piata cu o durata specifica, organizate la intervale de timp, la care un numar mare de companii prezinta si vand (cu titlu de mostra) gama principala de produse intr-unul sau mai multe sectoare ale industriei. Targurile comerciale atrag in principal vizitatori din domeniul comertului si afacerilor (intreprinzatori).

Expozitiile sunt evenimente de piata cu o durata specifica, organizate la intervale de timp, la care un numar mare de companii prezinta, vand (cu titlul de mostra) sau ofera informatii despre o linie reprezentativa de produse dintr-unul sau mai multe sectoare cu scopul de promovare a vanzarilor. Expozitiile atrag in principal publicul larg.

Preview document

Târguri și expoziții - Pagina 1
Târguri și expoziții - Pagina 2
Târguri și expoziții - Pagina 3
Târguri și expoziții - Pagina 4
Târguri și expoziții - Pagina 5
Târguri și expoziții - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Targuri si Expozitii.doc

Alții au mai descărcat și

Târguri și expoziții internaționale

CAPITOLUL I Manifestări expoziţionale interne şi internaţionale - forme moderne de cucerire a pieţe1or 1. Conceptul de acţiune promoţională...

Tehnici promoționale - târguri și expoziții

Partea I 1.Participarea la un târg comercial Introducere Domeniul de activitate al firmei « Linda Prodcom Srl  ,cu sediul în Bucuresti,este...

Relațiile Publice - Componentă a Marketingului

Marketingul cuprinde în sfera activităţilor sale tot ceea ce înseamnă activitate comercială: distribuţie, comercializare, studiul pieţei, al...

Organizarea unui eveniment

Abstract Activitățile de marketing reprezintă un rol fundamental în promovarea și dezvoltarea serviciilor unei companii. În unele cazuri, aceste...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Tehnici promoționale - comunicația integrată de marketing

În prezent, specialiştii în domeniul marketingului utilizează o gamă extrem de largă de mijloace de comunicaţie, comparativ cu perioadele...

Te-ar putea interesa și

Managementul Relațiilor cu Clienții la SC Somaco SA

Motivaţia alegerii temei Este greu de multe ori să ne explicăm nouă înşine de ce facem anumite lucruri şi nu altele, de ce adoptăm anumite...

Cercetare de marketing privind comportamentul de cumpărare asupra brandurilor auto

Introducere Invenția automobilelor a fost unul dintre cele mai importante evenimente din toate timpurile, revoluționând pentru totdeauna...

Cercetarea de Marketing în Cadrul Târgurilor și Expozițiilor

INTRODUCERE „Profesia de marketing, teoriile sale, practicile şi chiar ştiinţele de bază pe care le produce sunt determinate de instrumentele sale...

Marketing prin participarea la târguri și expoziții

In ultimii 50 de ani,s-au impus ca instrumente de marketing dintre cele mai importante targurile si expozitiile iar,cel mai...

Târgurile și expozițiile și influența lor asupra economiei locale

CAPITOLUL I. TÂRGURILE ŞI EXPOZIŢIILE INTERNAŢIONALE 1.1. Concept, istoric şi tipologie Primele expoziţii, şi în înţelesul actual al noţiunii, au...

Piața de imobiliare

CAPITOLUL 1 1. Introducere in marketingul serviciilor In literatura de specialitate autohtona si internationala exista sute de definitii ale...

Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila

Argument Tradiţia târgurilor şi expoziţiilor pleacă de la Egiptul Antic si Imperiul Roman când comercianţii se întâlneau pentru a cumpăra...

Târgurile și Expozițiile

INTRODUCERE CONCEPT Târgurile sunt pieţele organizate în locuri prestabilite în care se concentrează cererea şi oferta de mărfuri pe perioade...

Ai nevoie de altceva?