Sustinerea Vanzarilor si Mijloacelor Promotionale

Extras din referat Cum descarc?

Modernizarea continua a societatii reprezinta un proces care implica dezvoltarea complexa a tuturor laturilor vietii economice, sociale si spiritual culturale. 
Potrivit unei asemenea acceptiuni, dezvoltarea si perfectionarea continua a activitatii prestarilor de servicii reprezinta o latura importanta a restructurarii si modernizarii oricarei economii, serviciile prezentandu-se ca o componenta care receptioneaza impactul unor fenomene si procese majore ce etaloneaza evolutia economiei unei tari.
Optica specifica marketingului modern, in legatura cu modalitatile de satisfacere a nevoilor, dorintelor clientului, este de largire continua a acestor modalitati. Acest lucru este realizat prin introducerea alaturi de produsul propriu-zis, care formeaza obiectul actului de vanzare/cumparare, a unei palete din ce in ce mai largi de facilitati aditionale.
Dezvoltarea fara precedent a acestor tipuri de servicii sunt o consecinta a cresterii concurentei. Asadar, din dorinta de a-si pastra clientela dar si pentru castigarea a noi segmente de piata, retailerii au fost impinsi oarecum in acest proces.
Eforturile in a gasi modalitati cat mai noi si mai eficiente in satisfacerea clientului, tin in mare parte de respectul pe care magazinul il arata fata de acestia. Pentru ca o afacere sa functioneze bine, exista unsprezece reguli pe care fiecare angajat trebuie sa le cunoasca si sa le constientizeze in legatura cu viziunea sa asupra consumatorului:
-Clientul este cea mai importanta persona in orice afacere;
-Clientul nu depinde de noi, ci noi suntem dependenti de el;
-Clientul nu este o interpunere a muncii noastre ci scopul ei;
-Clientul ne face o favoare cand apeleaza la noi, noi nu ii facem o favoare servindu-l;
-Clientul este o parte din afacerea noastra, nu este un intrus;
-Clientul nu este o statistica rece, el este un om in carne si oase cu sentimente si emotii proprii;
-Clientul nu este o persoana cu care sa te certi ci una pe care sa o ajuti;
-Clientul este o persona care ne arata nevoile sale, si este de datoria noastra sa indeplinim aceste nevoi;
-Clientul merita cel mai bune servicii pe care i le putem oferi;
-Clientul este persoana care ne face posibila noua castigarea unui salariu;
-Clientul este sangele afacerii noastre.
Etalonul fiecarei activitati detailiste il reprezinta gradul de satisfacere a clientilor, satisfactie realizata prin totalitatea serviciile ce insotesc produsul. Potrivit lui A. Torjman, serviciile comerciale se indentifica a fi o suma a 'satisfactiilor sau utilitatilor pe care le ofera un magazin clientelei sale'.
Putem observa deci importanta deosebita pe care serviciile o au in vanzarea unui produs. Pornind de la acest fapt, multi comercianti si-au creat departamente puternice, menite sa asigure servicii pentru cumparatori.
Unul dintre aceste servicii este numit 'Customer Service'. Acest departament se ocupa cu rezolvarea reclamatiilor a solicitarilor de servicii, de prestarea a unor servicii tehnice si de oferire de informatii, inclusiv prin intermediul unor linii telefonice. 
Serviciile care insotesc produsul la nivelul unitatilor comertului cu amanuntul, sunt din ce in ce mai diverse si mai complexe, ele putand fi grupate astfel:
-Servicii endogene - respectiv cele care insotesc marfa, cum sunt serviciile de instalare a covoarelor, mochetelor, draperiilor, repararea ceasurilor si bijuteriilor, instalarea la domiciliu a sistemelor de securitate cumparate de la magazin si a antenelor TV, etc;
-Servicii exogene - sunt cele oferite independent de marfurile magazinului ca de exemplu, asigurarea parcarilor , vanzarile nocturne, deplasarea vanzatorilor voiajori sunt clasificate printre serviciile exogene, adica printre cele care depind de organizarea punctului de vanzare a produselor. 
Dupa gruparea serviciilor ce insotesc produsul putem afirma faptul ca, serviciile comerciale apar ca un sistem de utilitati si ca beneficiarul, respectiv consumatorul, nu cumpara doar un produs, ci o seama de avantaje si de satisfactii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sustinerea Vanzarilor si Mijloacelor Promotionale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!