Succes în domeniul managementului relațiilor cu furnizorii și clienții - CET Turceni

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2044
Mărime: 221.80KB (arhivat)
Publicat de: Leonidas Coman
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Carmen Balan
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE

Cuprins

  1. 1. Prezentarea companiei și a politicii sale de marketing- pag. 3
  2. 1.1 Scurtă introducere referitoare la companie- pag. 3
  3. 1.2 Piața societății comerciale. Cota de piață. Segmente țintă. – pag. 3
  4. 1.3 Strategii de poziționare și strategiile mixului de marketing.- pag. 5
  5. 2. Exemplu de succes de management al relațiilor cu furnizorii și clienții Complexului Energetic Turceni- pag. 6
  6. 2.1 Descrierea situației care constituie un succes- pag. 6
  7. 2.2 Analiza factorilor care au contribuit la situația respectivă- pag. 7
  8. 3. Concluzii și recomandări pentru organizație- pag. 8
  9. 4. Bibliografie- pag. 9

Extras din referat

1. Prezentarea companiei și a politicii sale de marketing

1.1 Scurtă introducere referitoare la companie

Complexul Energetic Turceni este cea mai mare termocentrală din România și asigură, cu o putere instalată de 2.310 MW, circa 10% din consumul anual de electricitate al României. Împreună cu celelalte două complexuri energetice din Oltenia (CE Rovinari și CE Craiova), acoperă circa o treime din producția de electricitate a României, fiind, după Hidroelectrica și Nuclearelectrica, producătorii celei mai ieftine energii din țară. Complexul Energetic Turceni include Termocentrala Turceni, Carierele Jilț Sud și Jilț Nord, puse în funcțiune în anul 1977, și Mina Tehomir, pusă în funcțiune în anul 1978.

Obiectul de activitate al Complexului Energetic Turceni îl reprezintă producerea energiei electrice și termice pe baza de lignit, precum și extracția și prepararea lignitului.

Acționarul majoritar al CE Turceni este Ministerul Economiei și Comerțului (cu aproximativ 75%), iar acționarii minoritari sunt: Fondul Proprietatea, Termoelectrica SA si ICM SA.

1.2 Piața societății comerciale. Cota de piață. Segmente țintă.

CE Turceni produce energie electrică atât pentru piața românească, cât și pentru export. În prezenta lucrare voi trata doar aspectele de management al relațiilor cu furnizorii și clienții ce țin de piața internă. După cum se poate observa din graficul de mai jos, CE Turceni deține o cotă de piață de 13,2%.

Segmentele țintă vizate de către companie sunt gospodăriile situate pe teritoriul țării și societățile comerciale consumatoare de energie electrică fie direct în procesul de producție, fie pentru a sprijini acest proces.

În anul 2011, circa 40% din energia produsă a fost vândută prin contracte bilaterale reglementate, 30% prin contracte bilaterale, restul fiind destinată PZU (pieței pentru ziua următoare) și pieței de echilibrare PE, după cum se poate observa și din graficul următor.

PZU (Piața pentru Ziua Următoare) reprezintă o componentă a pieţei angro de energie electrică pe care se realizează tranzacţii orare ferme cu energie electrică activă cu livrare în ziua următoare zilei de tranzacţionare.

Regulile Pieţei pentru Ziua Următoare sunt prevăzute în cadrul cap. 5 din Codul Comercial al Pieţei Angro de Energie Electrică, aprobat prin Ordinul Preşedintelui ANRE nr. 25 /22 .10. 2004.

Piaţa pentru Ziua Următoare creează un cadru centralizat pentru vânzarea şi cumpărarea energiei electrice de către participanţii la piaţa angro de energie electrică din România, necesar pentru:

a) facilitarea formării unei pieţe angro de energie electrică în condiţii de concurenţă, transparenţă

şi nediscriminare;

b) reducerea preţurilor de tranzacţionare a energiei electrice;

c) stabilirea preţurilor de referinţă pentru alte tranzacţii din piaţa angro.

Preview document

Succes în domeniul managementului relațiilor cu furnizorii și clienții - CET Turceni - Pagina 1
Succes în domeniul managementului relațiilor cu furnizorii și clienții - CET Turceni - Pagina 2
Succes în domeniul managementului relațiilor cu furnizorii și clienții - CET Turceni - Pagina 3
Succes în domeniul managementului relațiilor cu furnizorii și clienții - CET Turceni - Pagina 4
Succes în domeniul managementului relațiilor cu furnizorii și clienții - CET Turceni - Pagina 5
Succes în domeniul managementului relațiilor cu furnizorii și clienții - CET Turceni - Pagina 6
Succes în domeniul managementului relațiilor cu furnizorii și clienții - CET Turceni - Pagina 7
Succes în domeniul managementului relațiilor cu furnizorii și clienții - CET Turceni - Pagina 8
Succes în domeniul managementului relațiilor cu furnizorii și clienții - CET Turceni - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Succes in Domeniul Managementului Relatiilor cu Furnizorii si Clientii - CET Turceni.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul de Marketing Borsec

Apa minerală Borsec 1. Prezentare generală Încă din cele mai îndepărtate vremuri apa izvoarelor Borsec era cunoscută ca una tămăduitoare de boli....

Coordonate ale pieței internaționale și strategia de marketing - analiza hipermarketului Carrefour

COORDONATE ALE PIEŢEI INTERNAŢIONALE ŞI STRATEGIA DE MARKETING CAPITOLUL I COORDONATE ALE PIEŢEI INTERNAŢIONALE 1.1. Definirea şi...

Selectarea Furnizorilor

Pentru a obtine produse competitive nu este suficient sa avem doar idei bune, proiecte indraznete sis a elaboram, respective sa obtinem...

Formarea Prețului pentru Serviciile de Bibliotecă

Formarea pretului pentru serviciile de biblioteca Evolutia activitatii bibliotecare este legata de transformarile economice prin care trece...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?