Contents A. Aria pietei 3 B. Structura pietei 3 C. Capacitatea pietei 4 D. Dinamica pietei 4 E. Dezvoltarea pietei 4 F. Conjunctura pietei 5 G. Cererea si oferta 6 H. Preturi si tarife: 9 I. Importurile si exporturile: 10 J. Bibliografie: 11
Aria pietei Studiulnostru se refera la vanzarile de autoturismenoi din 2008 peteritoriulRomaniei. Locuitorii din judetele cu venituripestemedie (Transilvania , Banat) preferamasini de import din sectorul superior de pret precum Volkswagen, Skoda sau Ford in timpceRenault si-a adjudecatregiunile cu veniturimaimiciprecum Moldova , Muntenia, Oltenia . Structurapietei Produsul se adreseazatuturorpersoanelor de peste 18 ani care poseda carnet de conducere ,si care au nevoie de transport mai rapid simaicomoddecataltemijloace de transport in comun. Autoturismelesatisfacdiferitelenevoi ale consumatoruluiprivindcaracteristicile: geografice: autoturismelesuntadaptatediferitelorconditiigeografice , astfelpentruceipasionati de off-road existamodele cu garda la sol mare , cu tractiuneintegrala demografice: pentrufamiliilenumeroaseexistaautoturismespatioase care au un numarmai mare de locuri(exemplu Dacia Logan MCV cu 7 locuri) psihografice: Piata auto s-a modelat in functie de diferitelepersonalitati : pentrupesoaneledinamice, dornice de senzatiitarisipasionati de vitezaexistamodele sport cu multi caiputere , pentruceiintersati de confortsisigurantaexistamodele cu dotarisisisteme de sigurantanumeroase. Comportamentale: Frecventacumparariivariaza in functie de veniturilesinecesitatileconsumatorului , in medieaceastafiind de 5 ani Capacitateapietei Numarulmasinilornoicumparate in anul 2008 a fost de 270995 (din care 189.050masini din import) in scadere fata de 2007 , faptdatorat in principal importuluimasiv de autoturisme second-hand , darsiinceputului de criza de la sfarsitulanului 2008. Cifra de afaceri totala a segmentului auto din Romania a ajuns la 10,7 miliarde de euro, potrivit Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) in crestere fata de 2007 cand a fost de 7,35 de miliarde de euro , dar mai putin decat cifrele previzionate care erau de 11,5 miliarde de euro(in scadere cu 7%) . Dinamicapietei Ritmulmediu de variatie al vanzarilorprodusului: R=(?(10,7/5,6)-1)*100=38,22% Tendinta de evolutie a pieteianalizate a fost de crestererelativridicata ,darspresfarsitulperioadei are loc o evolutie sub asteptari , preconizandu-se scaderi in aniiurmatori. Dezvoltareapietei In 2008 piataautoturismelor s-a dezvoltatpecaleintesiva , volumulvaloric al vanzarilorcrescand cu 45,57% iarnumarul de autoturismenoicomercializatescazand cu 14,14%. Astfelputemobserva cu usurintacaromanii au preferatmasinilemaiscumpe, si cu dotarimaimulte in 2008 ,volumulvanzarilorscazanddatoritaimportuluimasiv de autoturisme second hand , fiindimpulsionatdoar de programulRabla. Conjuncturapietei DinamicaPIB a fost de +7,7% : foartefavorabil(+2) Dinamicaproductiei: 18,1% : foartefavorabil(+2) Rata inflatiei : 6,3%:nicifavorabil , nicinefavorabil(0) Rata somajului : 4,4% : favorabil (+1) Cursul de schimb:Crestereacursului de schimb a defavorizatimportul de autoturisme: nefavorabil(-1)
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).