Studiul calității berii

Referat
7/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 3164
Mărime: 50.30KB (arhivat)
Publicat de: Mihai N.
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Calitatea este o notiune cu o foarte larga utilizare, ceea ce face extrem de dificila definirea ei din punct de vedere stiintific.

O analiza succesiva a tabloului economic mondial al anilor ’90 permite evidentierea unor trasaturi definitorii incontestabile: diversificarea si înnoirea rapida a ofertei de marfuri, sub impactul dezvoltarii rapide a stiintei si tehnicii, mondializarea pietelor, facilitata de progresele înregistrate în domeniul telecomunicatiilor, cresterea exigentelor clientilor si ale societatii.

În aceste conditii, calitatea produselor si serviciilor s-a impus ca factor determinant al competitivitatii întreprinderilor.

Pe de alta parte, se manifesta un interes crescând fata de problemele asigurarii calitatii, la nivel national, regional si international. Se vorbeste tot mai intens de „fenomenul” standardelor ISO seria 9000, standardele cu impact deosebit asupra comertului international.

Analizând evolutia principalilor factori ai competitivitatii, rezulta ca, în prima jumatate a secolului nostru, departajarea pe piata a întreprinderilor se realiza prin preturile mai scazute, obtinute pe seama utilizarii unei forte de munca mai ieftine.

Cresterea deosebita a importantei calitatii a fost determinata, în principal, de intensificarea concurentei, sporirea continua a exigentelor clientilor si ale societatii, cresterea complexitatii produselor si proceselor de realizare a acestora.

Progresul tehnic în general, dezvoltarea mijloacelor de comunicatie în special, cresterea nivelului de cultura determina evolutia rapida a gusturilor, preferintelor, diversificarea nevoilor oamenilor.

Pe lânga necesitatile de baza, produsele satisfac tot mai mult alte necesitati (de prestigiu, gustul frumosului etc.).

În aceste conditii, devin mai eficiente întreprinderile care pot asigura flexibilitatea necesara pentru satisfacerea cerintelor consumatorilor, privind structura sortimentala a produselor.

Pe de alta parte, cumparatorii devin mai exigenti fata de calitatea produselor. Ei formuleaza o serie de cerinte privind fiabilitatea si mentenabilitatea, caracteristicile psihosenzoriale, economice sanogenetice ale produselor, compatibilitatea lor cu alte produse etc. De asemenea, doresc sa fie informati corect si complet pentru a putea alege produsele în cunostinta de cauza.

Consumatorii se organizeaza în asociatii, pentru a putea analiza si compara produsele care li se ofera si pentru a putea contracara tendinta de proliferare a celor necorespunzatoare calitativ.

La nivel macroeconomic (national, regional, international), calitatea produselor si serviciilor este evaluata tot mai mult în strânsa legatura cu calitatea vietii. Se acorda o importanta deosebita caracteristicilor sanogenetice ale produselor, diminuarii impactului ambiental negativ al unor produse si procese, fiind introduse, în acest sens, tot mai multe restrictii: reglementari, standarde obligatorii referitoare la protectia vietii, sanatatii persoanelor si a mediului înconjurator.

În aceste conditii, raspunderea producatorului privind asigurarea calitatii depaseste limitele propriei întreprinderi, pentru ca el se angajeaza fata de client sa realizeze un anumit nivel al calitatii produsului în ansamblu.

Preview document

Studiul calității berii - Pagina 1
Studiul calității berii - Pagina 2
Studiul calității berii - Pagina 3
Studiul calității berii - Pagina 4
Studiul calității berii - Pagina 5
Studiul calității berii - Pagina 6
Studiul calității berii - Pagina 7
Studiul calității berii - Pagina 8
Studiul calității berii - Pagina 9
Studiul calității berii - Pagina 10
Studiul calității berii - Pagina 11
Studiul calității berii - Pagina 12
Studiul calității berii - Pagina 13
Studiul calității berii - Pagina 14
Studiul calității berii - Pagina 15
Studiul calității berii - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Studiul Calitatii Berii.doc

Te-ar putea interesa și

Asigurarea calității și securității alimentare în industria berii - Studiu de caz la S.C. ROMAQUA GROUP

Un factor important de competitivitate este reprezentat de calitatea produselor. Calitatea își pune amprenta în succesul pe termen lung al oricarei...

Studiul procesului tehnologic de obținere a berii și controlul calității berii conform planului HACCP - determinarea oligoelementelor din câteva tipuri de bere

CUVÂNT ÎNAINTE Datele prezentate în această lucrare se bazează pe rezultatele obţinute sub îndrumarea şi ajutorul Dl. Prof. univ. Dr. Iosif Gergen...

Strategii de Marketing Folosite de Compania Ursus România

Capitolul 1 Marketingul teorie şi practică Ultimele decenii ale acestui secol au impus un nou concept – MARKETING – ce se vehiculează cu mare...

Studiu de marketing privind lansarea pe piață a mărcii Redd’s Mint

CAP. I. PREZENTAREA PIEŢEI, A FIRMEI ŞI A PRODUSULUI PENTRU CARE SE REALIZEAZĂ CERCETAREA Analiza pieţei berii Istoria berii Arheologii...

Planul de Marketing pentru Lansarea Berii Franciskaner

1. Prezentarea conditiilor care determina introducerea produsului Franziskaner pe piata din Romania Motivele pentru care compania noastra doreste...

Bere cu gust de mentă

1.MOTIVATIA Produsele noi sunt produse create relative curand, care apar pentru prima data pe piata sau care apar la un moment dat in procesul...

Analiză comparativă Bergenbier și Timișoreana

PARTEA I: ELEMENTE DEFINITORII ALE PIETEI BERII 1.CARACTERIZARE GENERALA Capacitatea pietei Piaţa românească a berii este relativ bogată în...

Gestiunea calității produselor

Introducere Principalele grupe de produse alimentare , conform clasificarii merceologice, sunt urmatoarele: 1. Cereale si derivate 2. Legume ,...

Ai nevoie de altceva?