Studiu privind preferintele clientilor pentru mărcile de cafea din România

Extras din referat Cum descarc?

Cafeaua a aparut in secolul al IX-lea, ajungand ca in prezent sa fie nelipsita din alimentatia majoritatii populatiei, in intreaga lume consumandu-se peste 400 de miliarde de cesti cu cafea.
Asta inseamna ca, in medie, fiecare locuitor al planetei bea, in fiecare an, cam 67 de cesti pline cu savuroasa licoare. Si asta nu este tot pentru ca, in acest moment, daca privim lucrurile din punctul de vedere al volumului total al afacerii, industria cafelei este pe locul al doilea in lume, fiind depasita ca amploare numai de cea petroliera. 
Astfel, in aceasta bransa lucreaza peste 20 de milioane de oameni si exista tari care, din punct punct de vedere economic sunt practic dependente de felul in care evolueaza aceasta industrie.
Pe piata mondiala cafeaua se situeaza, alaturi de ulei, otel si cereale, printre materiile prime de export de inalta valoare, situatia economica a multor tari prim-producatoare de cafea depinzand aproape in intregime de exportul cafelei, pentru bunastarea lor nationala. 
Cele mai importante piete ale cafelei se afla la New York si Londra, unde se negociaza varietati de cafea din speciile Arabica si respectiv Robusta. 
Pretul cafelei difera mult, in functie de cerere si oferta si el este in mod continuu influentat de factori cum ar fi: modificarile de clima, miscarile politice si calitatea, precum si volumul productiei de cafea.
Vom continua cercetarea din semestrul unu si vom completa chestionarul cu un set de intrebari noi, dupa care vom calcula rezultatele dupa metodele de scalare invatate.
Cercetarea s-a efectuat pentru patru marci de cafea :Jacobs, Nescaffe, Fort, Elite.
CENTRALIZARE DATE SI CALCULELE AFERENTE
INTREBAREA NR.1
Indicati locul celor 4 marci de cafea (Jacobs, Nescaffe, Fort, Elite)din perspectiva aprecierilor dumneavoastra.
MARCI I(4) II(3) III(2) IV(1)
JACOBS 3 4 3 0
NESCAFFE 6 3 1 0
FORT 1 2 3 4
ELITE 1 1 5 3
JACOBS=4*3+3*4+2*3+0*1 =4.7 FORT =4*1+3*2+2*3+1*4=2.0
10 10
NESCAFFE =4*6+3*3+2*1+1*0=3.5 ELITE=4*1+3*1+2*5+1*3 =2.0
10 10
INTERPRETARE:Din calculele efectuate se poate observa ca in preferintele respondentilor se afla pe primul loc marca JACOBS cu un punctaj de 4.7 , pe locul al doilea se afla marca NESCAFFE cu un punctaj de 3.5, pe locul trei la egalitate cu un punctaj de 2.0 se situeaza marcile ELITE si FORT.
2.Indicati aprecierile dumneavoastra fata de urmatoarele criterii de diferentiere ale celor patru marci de cafea, utilizand o scala cu 7 nivele(7 foarte important 1-lipsit de importanta).Criterii:Gust, Aroma, Pret.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind preferintele clientilor pentru marcile de cafea din Romania.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!