Studiu de Caz Nike

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

1) Rezumatul studiului de caz - contextul general si jucatorii principali
2) Probleme identificate
3) Solutii propuse (pe baza teoriei din curs)
4) Concluzii - care este plusul de valoare pe care vi l-a generat rezolvarea studiului de caz

Extras din referat:

Phil H. Knight a pus bazele companiei Nike acum 28 de ani. Momentul inceputului activitatii este insa unul incert; se poate considera anul 1998, moment in care compania fusese invinuita de exploatarea muncitorilor din strainatate. Prin implicare si strategiile adoptate, fondatorul Nike Philip H. Knight alaturi de vicepresedinte au depasit aceasta situatie grea cu care s-au confruntat.

Din pacate, acesta nu a fost un caz singular si in urma cu 2 ani, afectate de schimbarile frecvente in moda adolescentilor si de scaderea economica de pe pietele din Asia, vanzarile echipamentelor sportive au stagnat si perioada dificila nu a fost inca depasita. Analistii estimau ca in anul curent si in anul urmator profiturile vor fi cu putin sub cele estimate anterior, datorita inchiderii unor lanturi de magazine precum si datorita ratei de schimb a dolarului care conduce la tranzactii defavorabile.

In incercarea depasirii acestei perioade, s-a decis schimbarea majora de atitudine la sediul general al Nike, in Beaverton, Ore. Schimbarea a insemnat in linii mari restructurarea personalului si inlocuirea unora dintre directori cu profesionisti formati la alte mari companii nationale.

Noua echipa se implica total in strategia de reinventare a Nike. Noii veniti au initiative care includ o divizie insarcinata cu patrunderea pe noi piete, vizand in special sporturile extreme: skateboard, snowboard. Altii relanseaza sistemul tehnologic si de productie. Nici macar logo-ul nu mai este sacru: pe unele produse apare prescurtat si pe unele nu mai apare.

Totusi, cea mai mare schimbare in politica companiei este reprezentata de regandirea costurilor, ceea ce insemna repartizarea cheltuielilor intr-un mod mult mai eficient. Ca urmare a acestor masuri a fost cresterea de 13% a venitului net fata de anul anterior.

Pentru a alinia Nike la tendintele actuale ale pietei mondiale a fost necesar ca Knight sa se desprinda de vechiul Nikem, prin urmare anul trecut a creat o noua divizie numita ACG ("all conditions gear"), destinata sporturilor extreme, avand propriul sediu, propriul personal, buget si plan de marketing. Noua linie de produse nu a fost suficienta pt a solutiona problemele Nike. Compania are nevoie de o noua imagine care sa fie in concordanta cu acestea. ACG intentioneaza sa inceapa noua campanie publicitara in iunie

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de Caz Nike.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7.5/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 150 cuvinte
Nr caractere:
6 522 caractere
Marime:
10.50KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
companie, afacere, produse
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!