I. Prezentarea companiei; II. Istoricul: - Nasterea primei anvelope si infiintarea companiei; - Ce este in nume; III.Activitate: - Progresul tehnologic introduce Bridgestone in Formula 1; - Tehnologia avansata Bridgestone revolutioneaza industria anvelopelor; - Expansiunea internationala conduce la incorporarea companiei Firestone; - Fondatorul companiei moare dar mostenirea lasata de el este inca vie; - Extinderea Bridgestone in afara granitelor; - Oferirea unor produse de calitate superioara; - Brigestone devine cea mai mare producatoare de anvelope; IV. Tehnici de management: - Expansiunea domeniului afacerii bazata pe o strategie bine definita pe termen lung; - Construirea unei structuri manageriale dinamice si globale; - Intoarcerea la primele principii. I. Prezentarea companiei Compania japoneza de anvelope Brigestone a fost fondata in 1931 de catre Shajiro Ishibashi in Kurume, Fukuoka din Japonia. In momentul de fata Brigestone ocupa primul loc in ierarhia mondiala a fabricantilorde anvelope urmata de Michlin si Good-Year. II. Istoricul companiei - Nasterea primei anvelope si infiintarea companiei: Toate companiile au un inceput. Si fiecare companie are un fondator. Totusi, unele companii al caror fondator a fost sigur de ideea lui, exact ca in cazul Bridgestone, chiar inainte de a se aventura pe piata anvelopelor Shojiro Ishibasi s-a a fi un adevarat antrepenor. In 1925 a pus bazele productiei in masa pentru ,,Tabi", o marca japoneza traditionala de incaltaminte, in orasul Kurume din insula Kyoshu. Motivat de industrializarea rapida a Japoniei, Shojiro Ishibasi a facut cercetari pe piata anvelopelor si a produs prima sa anvelopa in anul 1930. In 1931 Ishibashi si-a vazut visul visul de a deveni primul producator japonez de anvelope realizat, atunci cand a pus bazele companiei ,,Bridgestone Tire Company". - Ce este in nume? Totul. Ishibashi a tinut cont de acest lucru cand a dat numele companiei sale. La acea vreme produsele americane si britanice erau foarte cautate, fapt ce l-a daterminat sa decida capitalizarea pe plan international a companiei sale. De fapt, Bridgestone este traducerea literara in engleza a numelui Ishibashi, care inseamna ,,Stone Bridge" (Piatra-Pod), insa lui i-a placut mai mult numele cu cele doau cuvite inversate ,,Bridge Stone" (Podul de Piatra). III. Activitatea - Brigestone devine cea mai mare producatoare de anvelope: Dupa un sfert de secol, inceputul anilor 50 a marcat cresterea rapida a companiei.Prima prioritate a fost sa-si i-a numele de Brigestone urmata de construirea unui nou centru in Tokyo si in final operarea primei distributii de anvelope.Toate acestea s-au dovedit a fi decizii bine gandite , lucru aratat si de faptul ca vanzarile au depasit 10 bilioane de Yeni in 1953,facad din brigestone cea mai mare companie producatoare de anvelope.Ishibashi nu si-a uitat originile si a sarbatorit cea de-a 25-a aniversare a companei prin construirea centrului cultural Ishibashi in Kurume, centru pe care l-a donat orasului. Vanzarile anvelopelor din nylon au inceput in 1959 sirul evenimentelor continuand cu construirea unui nou sediu in Tokyo inaugurat in 1960,pentru a tine pasul cu cresterea rapida a pietei motorizarii. - Oferirea unor produse de calitate superioara: Motto-ul companiei ,,servind societatea prin produse de o calitate superioara" a foat adoptat in 1960, ani in care in Japonia s-au dezvoltat primele anvelope radiale pentru camioane si autobuze (1962) si primele anvelope radiale pentru autotuisme (1964). Cu fabrici in Kurume, Yokohama si Tokyo, compania producea o mare varietate de produse pe baza de cauciuc, ca si anvelopele. Era, de asemenea, si cea mai mare companie japoneza producatoare de biciclete si detinea o companie producatoare auto care producea mai mult de cinci mii de autoturisme si camioane pe luna. - Extinderea Bridgestone in afara granitelor: Cresterea rapida a industriilor automobilistice pe plan mondial a incurajat Bridgestone sa extinda productia in afara granitelor Japoniei. In 1965 o noua fabrica Bridgestone a fost construita in Malaysia, prima fabrica a companiei in afara granitelor dupa al doilea razboi mondial. Stabilirea unei divizii de marketing in SUA a avut loc in 1967. Si o companie de control a calitatii pentru inbunatatirea produselor si cresterea productivitatii a adus companiei prestigiosul ,,Dreamy Prize" in 1968.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.