Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 33 în total
Cuvinte : 5965
Mărime: 676.94KB (arhivat)
Publicat de: Grigore Alexe
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. Argument
  2. Cercetarea indirectă
  3. Cercetarea directă
  4. Bibliografie

Extras din referat

ARGUMENT

Turismul, ca fenomen economic si social, a cunoscut dezvoltari spectaculoase, explozive în cea dea doua jumatate a secolului xx. Dorinta de a calatori si de a cunoaste lucruri noi este cunoscuta înca din antichitate, chiar daca la început aceste dorinte aveau ca scop principal razboiul, cuceririle de noi teritorii sau schimburile comerciale.

Turismul prezinta ansamblul de masuri puse în aplicare pentru organizarea în desfasurarea unor calatorii de agrement sau în alte scopuri, realizate, fie prin intermediul unor organizatii, societati sau agenti specializati, fie pe cont propriu, pe o durata limitata de timp, precum si industria care concura la satisfacerea nevoilor turistice.

Turismul, în sensul modern al cuvântului, este un fenomen al timpurilor noastre, bazat pe creşterea necesităţii de refacere a sănătăţii şi schimbarea mediului de viaţă, pe naşterea şi dezvoltarea sentimentului de receptivitate pentru frumuseţile naturii.

Turismul reprezinta o activitate cu caracter recreativ sau sportiv, constând din parcurgerea, pe jos sau cu diferite mijloace de transport, a unor distanţe, pentru vizitarea regiunilor pitoreşti, a localităţilor, a obiectivelor culturale, economice, istorice.

Activitatea turistică este bine susţinută de un valoros potenţial turistic diferenţiat de la ţară la ţară, în funcţie de care sunt organizate diferite tipuri de turism.

Turismul modeleaza lumea si privirile oamenilor sub diferite forme: de la „consum vizual colectiv”, cum il numeste sociologul John Urry, pina la stabilirea unei relatii personale cu locul vizitat; de la turism de masa, atent planificat si dramuit prin intermediilor agentiilor turistice, pina la turism alternativ, ce poate cunoaste multiple fatete.

CERCETAREA INDIRECTA

Romania si Bulgaria,

cele mai ieftine destinatii de Paste

Romanii aleg sa-si petreaca Sarbatorile Pascale acasa sau cat mai aproape de tara. Cu buzunarele ”scuturate” de criza, romanii nu se inghe¬suie sa-si cumpere pachete de servicii turistice pentru va¬can¬ta de Paste. Cei care au facut-o au cheltuit in medie 150-200 de euro de persoana pentru acest minicon-cediu, preferate la extern fiind Bulgaria si Grecia. Pensiunile autohtone au vandut pana in acest moment doar 35% din locurile disponibile. Sperantele operato¬ri¬l¬or se indreapta catre cele doua targuri de turism, din luna martie.

Traian Badulescu, purtator de cu¬vant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), spune ca, in acest an, cei care si-au cumparat deja bilete pen¬tru minivacanta de Paste au cheltuit in medie 150-200 de euro de persoana, su¬ma fiind aproximativ egala cu cea alo¬cata in 2009 pentru Sarbatorile Pas-cale. Daca la intern raman in top desti¬natiile devenite traditionale cu ocazia Sar¬batorilor, cu Valea Prahovei in frun¬tea preferintelor, pentru extern cele mai cautate de catre romani sunt in acest an Bulgaria si Grecia, urmate de Turcia. Aceasta atat datorita distantei mai apropiate de tara, cat si a raportului corect calitate/pret al pachetelor de ser¬vicii. Pe de alta parte, numarul turistilor straini care ne vor vizita tara cu ocazia Sar¬batorilor Pascale este foarte mic, spune Gheorghe Fodoreanu, presedin¬tele Invitation Romania, pentru ca aces¬tia obisnuiesc sa-si petreaca, de regula, Sarbatorile in familie. Bucurestiul este in topul destinatiilor de primavara pen¬tru turistii straini, urmat de Valea Pr¬a¬ho-vei si zona Bucovinei, adauga Gheor¬ghe Fodoreanu. Dat fiind ca rezer¬varile de tip early-booking s-au epuizat, sperantele agentiilor de turism si ale proprietarilor de hoteluri se indreapta acum, pentru revigorarea vanzarilor, ca-tre cele doua targuri de turism, cel orga¬nizat de ANAT la Palatul Parlamentului, in perioada 18-21 martie, si cel organizat de Romexpo intre 25 si 28 martie. La targul ”Holiday Market”, organizat de ANAT, s-au anun¬tat deja reduceri la pachetele turistice de pana la 10%.

All inclusive bulgaresc, tot mai apreciat

Cu tarife care incep de la 26 de euro pe zi, in regim all inclusive, la unitati de 4 stele, Bulgaria ramane cea mai ieftina destinatie externa pentru petrecerea Pas¬telui si in acest an. Aceasta chiar daca se remarca o usoara majorare a tarifelor fata de cele practicate in 2009, in princi¬pal din ca¬uza ofertei crescute. Balcik, unde un pachet de servicii de 3 stele, regim demipensiune porneste de la 25 de euro pe zi/persoana si Nisipurile de Aur (de la 28 de euro pe zi/persoana la 5 stele, all inclusive) sunt cele mai ieftine statiuni ale vecinilor nostri de la sud de Dunare.

Preview document

Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 1
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 2
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 3
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 4
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 5
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 6
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 7
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 8
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 9
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 10
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 11
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 12
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 13
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 14
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 15
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 16
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 17
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 18
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 19
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 20
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 21
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 22
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 23
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 24
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 25
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 26
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 27
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 28
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 29
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 30
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 31
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 32
Studierea preferințelor cu privire la destinațiile turistice - Pagina 33

Conținut arhivă zip

  • Studierea Preferintelor cu Privire la Destinatiile Turistice.doc

Alții au mai descărcat și

Opinii, atitudini și comportamente ale brașovenilor cu privire la alegerea destinațiilor turistice

Justificarea si scopul cercetarii In conditiile acutale de intensificare a luptei de concurenta intre ofertantii de produse turistice pe plan...

Cercetare de marketing - piața turistică clujeană

Turismul reprezinta un ansamblu de activitati prin care omul isi petrece timpul liber calatorind spre destinatii situate in afara resedintei...

Cercetarea preferințelor consumatorilor de servicii turistice pentru destinația turistică montană România

Introducere Cunoaștem că scopul principal al unui producător de bunuri și servicii este de a obține profit, iar pentru aceasta cheltuielile de...

Cercetare Marketing Turistic

1.Introducere Tema de cercetare: Atitudinii, opinii și comportamente ale clienților agenției de turism TUI Travel Center cu privire la serviciile...

Cercetare calitativă de marketing privind imaginea Hotelului Hefaistos

Introducere Pentru firmele româneşti de turism - şi nu numai - cunoaşterea mediului extern s-a impus cu atât mai stringent cu cât mentalitatea...

Analiza unei destinații turistice - Brașov

Cap 1. Motivatia alegerii destinatiei 1.1. Istoricul Orasului Brasov Braşov, mai demult Braşău, între 1950 şi 1960 Oraşul Stalin (în dialectul...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Timpul Liber, Agrementul și Serviciile Turistice

CAPITOLUL 1- TIMPUL LIBER- IMPORTANŢA ÎN DEZVOLTAREA TURISMULUI Timpul liber este o componentă a nivelului de trai şi a calitaţii vieţii, exprimă...

Întreprinderea în mediul competitiv - agenția de turism operator

1.1 Scurt istoric Agentia de turism HOLIDAY TOURS face parte din categoria touroperatorilor generalisti, in oferta ei intalnindu-se voiaje si...

Program turistic Londra - un oraș regal

ARGUMENT Etimologic, cuvântul „turism” provine din termenul englez „tour” (călătorie), sau „to tour”, „to make a tour” (a călători, a face o...

Specificul activității promoționale în domeniul turismului - Hotel Piatra Mare Poiana Brașov

Introducere Sectorul privat hotelier din Braşov a înregistrat o dezvoltare şi modernizare, astfel, reunind tradiţia de mai multe secole a...

Marketingul în Domeniul Serviciilor de Turism

INTRODUCERE Dezvoltarea accentuată a economiei serviciilor în ultimele decenii este acompaniată de dezvoltări în teorie, practici şi metode ale...

Înființarea unei agenții de turism SRL

1. STATUTUL Societatii comerciale cu raspundere limitata S.C. BEST TRAVELS SRL I. Denumirea, forma juridica , sediul, durata Art.1 Denumirea...

Economia Turismului

CAP.I.TURISMUL – ACTIVITATE ECONOMICO-SOCIALĂ Conceptele de “turism”, “turist”, “industrie turistică” 1.2.Turismul şi dezvoltarea...

Destinații Turistice

Atractiile turistice si atractiile pentru vizitatori Atractiile reprezinta unii dintre principalii factori motivanti ai unor deplasari în scopuri...

Ai nevoie de altceva?