Structura unui Plan de Comunicare Strategica

Extras din referat Cum descarc?

STRATEGIE =df. 1. stiinta care se ocupa cu planificarea, organizarea si conducerea operatiilor militare intr-un razboi; 2. ansamblu de operatii si manevre, realizate in vederea atingerii unei victorii; 3. arta de a folosi toate mijloacele disponibile in vederea asigurarii succesului intr-o lupta, intr-o activitate; 4. ansamblul activitatilor care sunt orientate spre atingerea unui scop fundamental intr-un mediu competitiv.
STRATEGII sunt persoane care au cea mai mare responsabilitate pentru succesul sau esecul unei organizatii. Indiferent de functia nominala asumata - decan, cancelar, antreprenor, presedinte, presedinte de consiliu, director executiv, lider, sef executiv general (CEO) etc. -, strategul (a) ajuta organizatia sa colecteze, analizeze, trieze si organizeze informatia, (b) identifica tendintele globale, societale si din mediul specific organizatiei, (c) elaboreaza modele si scenarii cu valoare predictiva, (d) evalueaza performanta organizatiei in ansamblul ei si a tuturor compartimentelor din structura acesteia, (e) identifica si evidentiaza oportunitatile, respectiv amenintarile pentru organizatie, (f) elaboreaza si implementeaza planuri de actiune etc. Strategii se plaseaza la nivel managerial si difera intre ei in functie de mai multe criterii: atitudini, valori, stil managerial, vointa de a prelua riscuri, responsabilitate sociala, preocuparea pentru profit, orizontul temporal al obiectivelor urmarite etc. Planificatorii strategici (strategic planners) il sprijina pe managerul strategic (strategic manager), indeplinind sarcinile stabilite de catre acesta.
Strategiile de relatii publice au, in general, urmatoarea structura:
1. ANALIZA ORGANIZATIEI
1.1. Misiunea organizatiei (mission statement, creed statement, statement of purpose, statement of philosophy, statement of business principles). Enuntul misiunii trebuie sa constituie o declaratie publica durabila cu privire la scopul fundamental al organizatiei. El trebuie sa exprime temeiul existentei organizatiei si valoarea adaugata pe care organizatia o creeaza in raport cu entitatile congenere. Enuntul misiunii trebuie sa raspunda la urmatoarele intrebari:
- Cine sunt CLIENTII nostri?
- Care sunt principalele BUNURI sau SERVICII pe care le oferim clientilor nostri?
- In ce ARIE GEOGRAFICA ne desfasuram activitatile?
- Cat de actuale sunt TEHNOLOGIILE pe care le folosim?
- Cat de interesati suntem de VIABILITATEA (stabilitatea financiara, cresterea, dezvoltarea, profitabilitatea etc.) organizatiei?
- Care ne sunt convingerile fundamentale, VALORILE, aspiratiile si prioritatile etice?
- Care este competenta distinctiva sau AVANTAJUL CONCURENTIAL al organizatiei noastre?
- Cat de SENSIBILA este organizatia noastra la problemele de mediu, sociale si comunitare?
- Constituie PERSONALUL (angajatii, membrii etc.) organizatiei un capital substantial?
Enuntul misiunii este bine conceput numai daca:
- delimiteaza un domeniu de actiune suficient de larg pentru organizatie;
- genereaza un spectru de strategii alternative realizabile si ofera criterii de selectie a strategiilor potrivite;
- nu sunt excesiv de specifice;
- armonizeaza interesele diverselor grupuri cointeresate;
- trezeste afecte (emotii, sentimente si atitudini) pozitive;
- motiveaza receptorii la actiune;
- lasa impresia ca organizatia are directie si succes, astfel incat merita sprijin, timp si investitii din partea publicurilor;
- genereaza dinamism.
1.2. Viziunea organizatiei (vision statement). Enuntul viziunii raspunde la intrebarea ,,Ce vrea sa devina organizatia?/ Care este viitorul organizatiei?", articuleaza discursiv visele si sperantele membrilor organizatiei si le (re) aminteste membrilor organizatiei ceea ce incearca sa construiasca. Daca enuntul misiunii este destinat publicurilor externe, enuntul viziunii ii priveste pe membrii organizatiei. Enuntul viziunii este bine conceput numai daca ii inspira, motiveaza si mobilizeaza pe membrii organizatiei.
1.3. Mediul intern (internal environment):
- STRUCTURA organizatiei (personal, echipamente, timp, buget, procese si relatii intra-organizationale etc.);
- PERFORMANTA organizatiei (calitatea produselor oferite, viabilitatea cauzelor sau ideilor adop!tate/ sustinute/ profesate etc.). Valoarea produselor oferite poate fi apreciata prin prisma urmatoa!relor criterii: contemporary-traditional, fun-tedious, high tech-low tech, ordinary-distinguished, inexpensive-expensive, practical-idealistic, modest-pretentious, abundant-scarce, beneficial-worth!less, efficient-inefficient, routine-innovative, essential-luxury, safe-risky, high quality-low quality;
- NISA ocupata (functia sau rolul care diferentiaza si evidentiaza organizatia);
- IMPEDIMENTELE INTERNE (complex de inferioritate, narcisism, atitudine de izolare, prezenteism, favoritisme etc.).
1.4. Perceptia publica despre organizatie (public perception):
- VIZIBILITATEA (priveste ceea ce oamenii stiu despre organizatie si acuratetea informatiilor pe care le detin acestia);
- REPUTATIA (vizeaza aprecierea colectiva, globala si subiectiva asupra credibilitatii organizatiei).


Fisiere in arhiva (1):

  • Structura unui Plan de Comunicare Strategica.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!