Strategiile de Dezvoltare ale SC Welusin SRL

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2875
Mărime: 17.43KB (arhivat)
Publicat de: Teodor Cazacu
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Remes Eugen
Universitatea de Vest „Vasile Goldis” Arad Facultatea de Stiinte economice

Extras din referat

Factorii economici exteriori au făcut ca în ultimii zece ani piaţa româneasca a turismului să se caracterizeze printr-o mare recesiune, fapt relevat şi de ultimele sondaje de opinie in rândul populaţiei. Începând cu anul 1989 turismul romanesc a suferit numeroase schimbări, astfel ca în ultimii ani hotelurile au început sa fie din ce in ce mai puţin populate, iar lucrurile au început să meargă din ce in ce mai prost. La aceasta a contribuit scăderea nivelului de trai şi al puterii de cumpărare a celor mai mulţi români.

În următorii câţiva ani în care indicatorii economici au continuat să scadă şi oamenii de rând să o ducă din ce in ce mai greu, a apărut totuşi o clasă de mici întreprinzători care prin desfăşurarea unor activităţi economice au început să înregistreze profit, şi deci să-şi permită un concediu de odihna intr-o staţiune. Cum România ieşise de curând de sub un regim totalitar a existat dorinţa de a “ieşi afară”, prin afara înţelegând ţările din apropiere (Grecia, Turcia, Bulgaria, Ungaria), în afara de acest aspect a mai existat si o tendinţă de continuă scădere a numărului de turişti autohtoni din staţiunile române.

În aceste condiţii turismul nu a mai adus profit fiind la un pas de a deveni o „gaura neagra” a bugetului. Statul care încă mai deţinea majoritatea în consiliile de administraţie a diverselor societăţi de turism nu a mai avut capital sa investească in modernizarea şi întreţinerea hotelurilor, vilelor si a staţiunilor in general, astfel încât totul a intrat in stare de conservare si de cele mai multe ori conservarea a însemnat distrugere. Ca urmare lucrurile au mers din ce in ce mai prost si aproape nici un străin nu mai era atras de staţiunile ţării, iar lucrul cel mai grav era ca turiştii romanii care de la an la an erau mai putini la număr, nu puteau sa-si mai permită un concediu.

Odată cu privatizarea staţiunilor si concesionarea hotelurilor, lucrurile au început sa se schimbe in mai bine, dar standardele “noastre” erau totusi net inferioare in comparaţie cu cele internaţionale. Totuşi lumea continua sa meargă vara la mare hotelurile funcţionând la capacitate de peste 40%

După 1992 pentru turismul naţional in formula sa clasica a apărut un mare competitor, agroturismul. Familiile de ţărani care doreau un venit suplimentar s-au organizat intr-o asociaţie care sa-i reprezinte si sa le asigure un venit mai mare. Turiştii au fost deosebit de receptivi la aceasta noua oportunitate pentru ca le răspundea exact nevoilor; era o forma organizata de turism, cu o larga acoperire si cel mai important la preturi nu deloc piperate. Astfel pe lângă deschiderea graniţelor, care i-a atras pe cei mai înstăriţi dintre romani, cei mai nevoiaşi aveau acum o alternativa. Fosta reţea naţionala de turism ce deţinea monopolul a intrat intr-o mare criza, pentru ca acum existau alternative. Cu excepţia hotelurilor de la mare, nimeni nu mai era încântat de a petrece o vacanta intr-o staţiune la hotel.

In aceste condiţii a fost necesara privatizarea sau concesionarea spatiilor de cazare sau a unor staţiuni întregi pentru a putea salva situaţia, numai ca in cele mai multe cazuri cei care au cumpărat aceste “perle ale turismului” au aşteptat profitul fără a investi nimic in afara de suma iniţială. Abia in ultimii ani hotelurile si vilele au fost recondiţionate sau îmbunătăţite astfel încât sa ajungă la standardele României din 1989, care oricum erau inferioare celor vest europene sau chiar central europene.

Apreciem ca momentul scoaterii României de pe lista tarilor ce au nevoie de viza pentru spaţiul Shengen, a marcat in doua feluri turismul naţional. In primul rând pe termen scurt s-a constatat o creştere (de pana la 5 %) in rândul turiştilor care vor prefera străinătatea, iar in al doilea rând, pe termen lung, odată cu intrarea in UE, a crescut numărul turiştilor străini.

Firma

S.C. WELUSIN SRL s-a înfiinţat în luna februarie 2003, având un capital subscris de 100.000 lei, şi a fost înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului la poziţia J/02/230/2003.

Structura acţionariatului S.C. WELUSIN SRL este următoarea:

- Werner Hans– 60%

- Sirbu Lucian –30%

- Popovici Gherasim – 10%

Capitalul subscris a fost vărsat în numerar.

Sigla firmei este reprezentată de un fond albastru care are inserată în zona mediană denumirea societăţii în spatele căreia se află desenat un cerb.

La începutul lunii martie 2003 societatea a obţinut licenţa de turism, absolut necesară pentru a putea desfăşura o activitate de turism la un standard ridicat.

Societatea WELUSIN SRL îşi are sediul în comuna Târnova (jud. Arad), nr 460 în spaţiul locativ care aparţine acţionarului Sirbu Lucian.

Obiectul de activitate al firmei il constituie camping-ul statiunii turistice Casoaia, statiune situata la poalele Vf-ului Highis (M-tii Zarandului), la 45 km SV de municipiul Arad, apartinand de comuna Tarnova. Societatea WELUSIN SRL detine in cadrul acestei statiuni un lot de teren cu o suprafata de 3 ha, si un altul mai mic, de 0.3 ha. Pe terenul de 3 ha societatea detine 1 vila cu 11 locuri, 1 vila cu 5 locuri, 5 casute cu doua locuri fiecare, 11 casute cu 3 locuri fiecare, 1 bungalau cu 12 locuri si 1 bungalau cu 10 locuri. De asemenea tot aici detine si un bar, un centru administrativ, sala de dusuri, teren de tenis, piscina, sala pt tenis de masa. Pe terenul de 0.3 ha societatea detine un motel, dat in folosinta in luna iulie 2008.

Preview document

Strategiile de Dezvoltare ale SC Welusin SRL - Pagina 1
Strategiile de Dezvoltare ale SC Welusin SRL - Pagina 2
Strategiile de Dezvoltare ale SC Welusin SRL - Pagina 3
Strategiile de Dezvoltare ale SC Welusin SRL - Pagina 4
Strategiile de Dezvoltare ale SC Welusin SRL - Pagina 5
Strategiile de Dezvoltare ale SC Welusin SRL - Pagina 6
Strategiile de Dezvoltare ale SC Welusin SRL - Pagina 7
Strategiile de Dezvoltare ale SC Welusin SRL - Pagina 8
Strategiile de Dezvoltare ale SC Welusin SRL - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Strategiile de Dezvoltare ale SC Welusin SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Plan de afaceri - firmă de curățenie

Firma ofera o gama zilnica/saptamanala de servicii de intretinere pentru locuinte, sedii comerciale, spatii hoteliere/pensiuni, evenimente. Se...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Ai nevoie de altceva?