Strategii si Tactici de Pret ale Producatorilor Romani de Bunuri Industriale pentru Plasarea Marfurilor pe Piata UE

Cuprins referat Cum descarc?

Notiuni introductive 3
Tipuri de strategii folosite in politica de pret a firmelor industriale 4
Studiu de caz privind strategiile si tacticile de pret ale producatorilor romani de bunuri industriale pentru plasarea marfurilor pe piata U.E 7 
Bibliografie 10


Extras din referat Cum descarc?

Notiuni introductive
Preturile reprezinta contravalori monetare pe care intreprinzatorii le solicita in schimbul realizarilor lor si care, de obicei, se fixeaza scriptic in listele de preturi sub forma de preturi brute. Pretul este o componenta acorporala a produsului, cu o influenta foarte mare asupra rezultatelor intreprinderii; 
Un prim pas al planului de marketing consta in stabilirea clara a limitelor in care trebuie sa se incadreze deciziile politicii preturilor, respectiv:
o Limita maxima: peste care clientii nu mai pot cheltui; 
o Limita minima: sub care clientii nu mai sunt siguri de calitatea produselor. 
In general, limitele politicii de pret sunt stabilite in functie de:
- Costuri
- Cerere
Firma se misca in interiorul unui "triunghi magic", deoarece deciziile referitoare la pret influenteaza propriile costuri si acceptarea de catre cerere si determina reactii ale concurentei, ducand la interdependente intre aceste trei elemente. 
Strategiile in politica de pret pot fi grupate in:
o Strategii de preturi inalte (de smantanire, premium, de prestigiu); 
o Strategii de preturi moderate; 
o Strategii de preturi scazute (psihologice - magice, momeala; promotionale). 
I In cadrul planului de marketing trebuie precizate in mod concret care sunt obiectivele politicii de pret (ex: apararea impotriva concurentei, atacul concurentei, patrunderea pe noi piete, intentia de a lua caimacul pietei), reducerile de pret, suplimentarile de preturi. 
Continutul politicii de pret in strategia de marketing industrial.
Facand parte din strategia de marketing a intreprinderii industriale, pretul se bucura de o noua viziune atat cu prvire la locul acestuia in structura elementelor cu care se actioneaza asupra pietei, cat si cu privire la evolutia de ansamblu a respectivei intreprindei. O asemenea viziune da continutul politicii de pret a unitatilor industriale. In termeni largi, politica de pret are in vedere fiecare dintre produsele realizate de catre o unitate economica si consta in a fixa pretul de vanzare, sau in unele cazuri preturile de vanzare , respectiv atunci cand intreprinderea isi propune sa-si modeleze preturile produselor realizate in functie de tipurile de clientela, cantitatile comparate de catre diversi beneficiari, perioadele anului sau alte asemenea criterii.
Trebuie mentionat de asemenea ca prin aceeasi politica de pret sunt stabilite niveluri sau moduluri de pret, dupa caz, atat pentru produsele care urmeaza a fi vandute direct beneficiarilor produselor respective, cat si pentru cele ce urmeaza a fi vandute prin diersi intermediari care alcatuiesc lantul distributiei.
Tipuri de strategii folosite in politica de pret a firmelor industriale
In cadrul pietei bunurilor de utilizare productiva orientarea activitatii intreprinderii este data de strategia de ansamblu a dezvoltarii sale, iar sistemul de preturi este subordonat obiectivelor pe care le are in vedere pentru fiecare etapa din evolutia sa. Aprecierea diferitelor variante ale dezvoltarii implica insa prezenta preturilor ca principal factor de legatura intre optiuni si resurse. Este nevoie insa de un pret clasic, capabil sa surprinda frecventele mutatii intervenite in economie. Or, evitarea unei rigiditati in materie de preturi, marirea elasticitatii acestora in functie de conditiile economice, coordonarea deciziilor operative in acest domeniu cu tendintele de perspectiva ale ansamblului dezvoltarii se pot asigura numai daca exista o previziune temeinic fundamentata a preturilor si a principalilor factori care determina dinamica acestora.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii si Tactici de Pret ale Producatorilor Romani de Bunuri Industriale pentru Plasarea Marfurilor pe Piata UE.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!