Strategii si Politici de Marketing. Studiu de Caz - Dacia Duster

Cuprins referat Cum descarc?

Cuprins
Capitolul 1. Prezentare generala Automobile Dacia 3
Inceputurile 3
Dacia - marca a Grupului Renault 3
Viziunea companiei Automobile Dacia S.A 4
Misiunea Companiei Automobile Dacia S.A 4
Valorile in cadrul companiei Automobile Dacia S.A 4
Capitolul 2. Analiza obiectivelor strategice Dacia pe piata interna si externa 5
Obiective strategice 5
Analiza mediului competititional extern 6
Analiza SWOT 8
Principalele strategii Dacia 9
Strategia ofertei globale 10
Stategii de pret 10
Capitolul 3. Strategiile de promovare Dacia 11
Campanii de promovare Dacia 11
Campania Dacia. Ne cunoastem de o viata 11
Campania Logan KissFM 13
Campanii de promovare Duster 14
Concursul Impusca un Duster 14
Campania ,,Redescopera Romania" 16
Campanii publicitare externe 18
Franta 18
Olanda 18
Brazilia 19
Germania 19
Italia 19
Facebook 20
Impactul strategiei de promovare 21
Bibliografie 23


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul 1. Prezentare generala Automobile Dacia
Dupa 20 de ani de la caderea comunismului, directia de dezvoltare a Romaniei este una incerta, cu mult mai mult valori negative decat pozitive, fapt pentru care in loc de performanta s-a ajuns la nonperformanta. Managementul autohton este pecetluit de gandirea invechita a conducatorilor din perioada comunista, existand mai mult un management operational decat unul strategic.
Cu toate acestea exista totusi unele companii care au indraznit sa spere intr-un succes pe piata prin prisma unei gandiri creative, inteligente, probabilistice si mai ales avand o atitudine pozitiva in relatia cu mediul inconjurator.
Una dintre aceste companii este trustul Automobile Dacia S.A, care a fost preluata de compania Renault si care din anul 1999, afiseaza o imbunatatire continua a activitatii sale pe intreg mapamondul pamantesc. Referindu-ne la importanta problematicii analizate, in Europa de azi, industria automobilistica capata o amploare substantiala, concurenta este foarte apriga, iar ritmul schimbarilor este unul accentuat.
Inceputurile
Constructia Uzinei de Autoturisme Dacia a inceput in 1966, laColibasi, judetul Arges. Dupa semnarea unui contract de licenta intreRenault si statul roman in 1968, incepe fabricatia modelului Dacia1100 sub licenta R8, urmat in 1969 de Dacia 1300 sub licenta R12.Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele careva cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Incepand din anul 1978, Automobile Dacia S.A continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12.
Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism de conceptie suta la suta romaneasca, Dacia Nova si de restructurarea intreprinderii intr-o societate de productie si strategie si sapte filiale comerciale. In 1998, anul in care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. In acelasi an intreprinderea a obtinut Certificatul de atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001 si a inregistrat recordul de productie (106.000 unitati).
Dacia - marca a Grupului Renault 
La 2 iulie 1999, se semneaza contractul de privatizare al societatii si Dacia devine o marca a Grupului Renault, avand ca principala misiune sustinerea dezvoltarii Grupului pe pietele emergente. In 2000 are loc lansarea modelului Dacia SuperNova, prima concretizare a colaborarii franco-romane, un autoturism echipat cu motor si cutie de viteze Renault. Renault si Dacia au mai multe obiective pe termen mediu si lung: producerea unui vehicul nou destinat pietelor emergente, marirea productivitatii, producerea de automobile de calitate Renault la preturi scazute. Anul 2003 este marcat de lansarea noului model Dacia Solenza, apoi in anul 2004 este lansat modelul cel mai apreciat din toate timpurile si anume Dacia Logan.
In acelasi an inceteaza fabricatia modelelor Dacia Berlina si Break. In 2005 are loc lansarea modelului Logan diesel, precum si inaugurarea centrului de export CKD. In 2006 s-alansat modelul Dacia Logan MCV.
In anul 2007, patru lansari de produs au marcat evolutia gamei Dacia Logan: Logan Van (ianuarie), Logan GPL (mai) si o noua motorizare de 85 CPpe varianta Logan diesel 1.5 dCi. Acelasi an aduce lansarea modelui Logan Pick-Up la SalonulAuto de la Bucuresti (octombrie). In 2008 se lanseaza mult asteptata Dacia Duster la inceputdoar cu motorizari pe benzina iar din 2009 si cu motorizari diesel.
In 2009 se lanseaza noul Logan Facelift, urmat apoi de lansarea in premiera pentru Dacia a primului autoturism de teren Dacia Stepway. In 2010 se lanseaza primul Suv autohton si anume Dacia Duster.
Viziunea companiei Automobile Dacia S.A
Daca inainte de 1989 industria auto din tarile din Europa Centrala si de Est fie nu exista,fie nu producea nici pe de parte atatea modele, astazi, tari precum Ungaria, Polonia, Slovenia,Romania produc sute de mii de masini anual si au perspective pentru extinderea productiei. Inainte de 1989, Ungaria nu avea pe teritoriul ei nici o fabrica producatoare de autoturisme. Polonia avea doua, la Varsovia si Bielsko-Biala, Cehoslovacia producea Skoda in fabrica de la Mlada-Boleslav, iar in Iugoslavia existau trei, Novo Mesto, pe teritoriul Sloveniei de azi,Sarajevo, in Bosnia-Hertegovina, si fabrica Zastava, in apropiere de Belgrad.
Asadar intr-o astfel de perioada marile companii producatoare de masini au actionat rapid si au facut investitii masive in tarile Europei central estice. Asadar in Ungaria au venit marci de prestigiu precum Audi, Opel si Suzuki. Polonia a privatizat fabricile existente cu Fiat si Daewoo. Toyota, Peugeot si Citroen au investit in Slovacia si Slovenia.
Renault a riscat si a achizitionat aceasta uzina in 1999. In momentul achizitiei nimeni nu s-ar fi gandit la un asemenea succes de proportii al companiei in ziua de astazi, cu vanzari de sute de mii de modele anual, pe intreg mapamondul. Renault a riscat insa compania a privit spre viitor. Au investit enorm in tehnologie, au marit capacitatea de productie,au crescut calitatea produselor sale. Au avut mereu o gandire dinamica , au invins barierile deordin politic, si au avut incredere in viitor si in posibilitatile organizatiei de a se dezvolta. Faptele cuantificate in circa 310.000 de autoturisme vandute anual vorbesc de la sine. Toatea cestea au fost posibile datorita efortului intregii echipe manageriale.
Misiunea Companiei Automobile Dacia S.A
Principala misiune a organizatiei este sustinerea grupului francez pe pietele emergente Romaniei. Cu alte cuvinte misiunea companiei este insati ratiunea ei de a exista. Renault a reusitsi reuseste in continuare sa se dezvolte acaparand noi piete de productie si de desfacere a produselor sale in tot mai multe tari din intreaga lume. Pe langa acestea, Renault, prin modelul Dacia se doreste a fi o companie inovativa, competitiva, eficienta, care pune foarte mare accent pe pret si pe habitaclul interior al masinii.
Valorile in cadrul companiei Automobile Dacia S.A
Principalele valori care guverneaza activitatea companiei sunt munca, disciplina,respectul, responsabilitatea, grija fata de mediu inconjurator. Munca este "legea lumii moderne,care nu are loc pentru lenesi "(Mihai Eminescu, "Opera politica"). Efortul depus de angajatii Dacia, profesionalismul de care dau dovada, disciplina la locul de munca, toate aceste valori confera o imagine distinctiva companiei. Respectul este o valoare reala, implementata la nivelul societatii in care activeaza, si nu in ultimul rand in cadrul mediului inconjurator. Acest lucru este bine evidentiat prin intermediul programului "Rabla". Grija fata de mediu inconjurator a devenito necesitate. Eforturile companiei pe termen lung de a reduce fenomenul incalzirii globale si poluarea incurajeaza initiativele pentru o productie cu cat mai putine deseuri, extinderea duratei de folosinta a produselor si reciclarea produselor la sfarsitul perioadei de folosinta. Aceste initiative sunt combinate cu un program de angajament pe termen lung fata de societate.
Capitolul 2. Analiza obiectivelor strategice Dacia pe piata interna si externa
Obiective strategice
Principalele obiective cantitative pe care si le impune compania privind lansarea marcii Dacia Duster pe piata romaneasca sunt:
o Cresterea cifrelor de afaceri provenite din vanzarea de vehicule Dacia Duster, accesorii, piese de schimb si servicii de intretinere si post-vanzare
o Cresterea ratei de reinnoire a vehiculelor Dacia in interiorul marcii
o Cresterea gradului de notorietate
o Cresterea gradului de acoperire teritoriala
Modelul Duster, fabricat de Dacia-Renault mai intai pe platforma din Romania si ulterior si in alte tari, a avut in primul an 4826 de comenzi, reprezentand 55% din comenzile totale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii si Politici de Marketing. Studiu de Caz - Dacia Duster.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!