Strategii promoționale - Dolce Vita

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 2292
Mărime: 435.49KB (arhivat)
Publicat de: Vladimir Vasilescu
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Adrian Monoranu
A fost realizat la disciplina marketing.

Extras din referat

Ciocolata este mesagerul dragostei, a simpatiei şi a recunoştinţei faţă de persoanele dragi din viaţa noastră. Tot ciocolata ne duce cu gândul la copilarie, la cadourile lui Moş Crăciun sau la cele ale iepuraşului de Paşte. Energetic, afrodisiac, euforizant, antidepresiv, ciocolata este iubită deopotrivă de cei mari şi, mai ales de cei mici.

Scurt istoric:

În 1887, Carl Russ Suchard, ginerele, lui Philippe Suchard fondează prima fabrică de ciocolată din Imperiul Austro-Ungar de la acea vreme. La acel moment, ciocolatei (cu excepţia ciocloatei lichide), nu ii fusese adăugat lapte, astfel încât aceasta era o delicatesă închisă la culoare şi amăruie.

De ce mai este sănătoasă ciocolata neagră- Are efecte benefice asupra activităţii cerebrale. Când consumăm ciocolata neagră ajutăm creierul să lupte cu oboseala, insomnia sau imbătrânirea. Ciocolata previne bolile de inimă. Cacaoa este cea mai bogată sursă naturală de magneziu, care reduce riscul de diabet tip 2, hipertensiune şi boli cardiovasculare. Sursa de energie- ciocolata neagră are un index glicemic scăzut şi din acest motiv nu va provoca o creştere rapidă a nivelului de zahăr din sânge. Circulaţia sanguina- s-a demonstrat că antioxidanţii conţinuţi de ciocolată neagră îmbunătaţesc circulaţia. Presiunea sanguine- studiile efectuate până în prezent arată că100g de ciocolată consumată zilnic stabilizează presiunea sanguină.

Ciocolata neagră este recomandată bolnavilor cu Parkinson. Cercetarile au arătat că bolnavii cu Parkinson au tendinţa de a consuma mai multa ciocolată neagră în comparaţie cu persoanele sănătoase. Experţii cred că acest obicei poate fi considerat un fel de auto-medicaţie.

Sugestii de prezentare a produsului nostru

Compania „Dolce Vita” lansează pe piaţa românească o nou produs: „Ciocolată KARINA ”din segmentul premium. Noul produs are un conţinut de 80% substanţă uscată de cacao. Cu cât este mai ridicat conţinutul de cacao, cu atât cantitatea de zahăr este mai mică, ceea ce ii conferă acesteia un gust intens şi foarte amărui. Este cea mai pură ciocolată şi de aceea este tot mai preferată de iubitorii de dulciuri. Pentru a reuşi să reducă numărul de calorii, iubitorii de ciocloată amăruie vor opta pentru câteva pătrăţele de ciocolată neagră, evitând să mănânce o ciocolată cu lapte întreagă sau cu cremă.

Acest produs se adresează consumatorilor de toate vârstele, femei, barbaţi, copii care doresc să savureze un moment dulce. Fiecare firmă producătoare vizează un anumit segment şi îşi adaptează produsele în funcţie de trăsăturile comune ale consumatorilor cărora li se adresează.

Noua marcă de ciocolată se adresează “tuturor consumatorilor, care doresc să încerce o ciocolată cu 80% cacao, un număr scăzut de calorii, ducând astfel o viaţă mai dulce şi mult mai sănătoasă”.

Aroma şi gustul ciocolatei sunt date de soiul boabelor de cacao. Praful de cacao este un produs obţinut din boabele arborelui cu acelaşi nume, "Theobroma cacao", originar din America Centrală. Din totdeauna, ciocolata adevărată a fost preparată doar cu unt de cacao, acesta fiind secretul topirii sale atât de plăcute.

Ingredientele „Ciocloatei KARINA ” sunt:

- Un conţinut de 80% cacao;

- Unt de cacao;

- Zer praf;

- Lecitină din soia şi vanilie;

- Zahăr;

- Grăsime vegetală hidrogenată;

- Lapte.

1. Elementele specifice ale mediului de marketing: micromediul şi macromediul.

Analiza micromediului:

*clienţii: sunt principalii cumpărători ai „Ciocloatei KARINA ”.

În categoria clienţilor putem include: femeile care îşi doresc o viaţă sănătoasă şi un corp de invidiat, copiii, bărbaţii şi persoanele bolnave de diabet (deoarece au un conţinut scăzut de zahăr). Ciocolata amăruie ajută la întârziera apariţiei ridurilor.

*concurenţii: sunt celelalte firme care promovează ciocolate asemănătoare produsului nostru, cum ar fi: Kandia, Primola, Heidi, Novatini, Anidor.

*furnizorii: „Dolce Vita” sunt organizaţiile şi indivizii care oferă inputurile (materii prime şi materiale, echipament tehnologic, energie, ambalaje, etichete, servicii, forţă de muncă, resurse financiare, informaţii etc.), necesare fabricării produselor noastre. În relaţiile cu furnizorii, compania „Dolce Vita” trebuie să aibă în vedere un anumit risc cu fiecare în parte, care poate să apară dacă: furnizorul deţine patentul care constituie inputul esenţial pentru firmă sau produsul ce constituie inputul esenţial nu este substituibil. Cel mai important furnizor pe piaţa din România este reprezentat de fabrica Poiana Produse Zaharoase de la Braşov, achiziţionată de Kraft Foods International la începutul anului 1994.

*distribuţia aleasă de „Dolce Vita”este cea intensivă prin intermediari de timpul detailiştilor.

Preview document

Strategii promoționale - Dolce Vita - Pagina 1
Strategii promoționale - Dolce Vita - Pagina 2
Strategii promoționale - Dolce Vita - Pagina 3
Strategii promoționale - Dolce Vita - Pagina 4
Strategii promoționale - Dolce Vita - Pagina 5
Strategii promoționale - Dolce Vita - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Strategii Promotionale - Dolce Vita.doc

Ai nevoie de altceva?