Strategii de Promovare ale Firmei

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 3134
Mărime: 28.11KB (arhivat)
Publicat de: Cecil Timofte
Puncte necesare: 8
FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE CONTABILITATE SI INFORMATICA DE GESTIUNE

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Conceptul de promovare 4
  3. Obiective si tipuri de strategii promotionale 5
  4. Clasificarea strategiilor de promovare 7
  5. Alegerea strategiei de promovare 11
  6. Concluzii 14
  7. Bibliografie 16

Extras din referat

Introducere

În economia de piaţă, orice organizaţie şi în mod deosebit o organizaţie cu scop lucrativ îşi concepe o politică proprie, prin care îşi desemnează direcţiile de evoluţie în viitor, precum şi modalităţile concrete de înfăptuire a acesteia, politică ce trebuie să-i asigure permanenţa pe piaţă şi mai ales dezvoltarea de ansamblu.

O componentă de bază a politicii întreprinderii este politica de marketing, care-i oferă posibilitatea receptării promte şi reale a semnalelor pieţii şi-i permite adaptarea rapidă la modificările apărute pe piaţă, cu maximă eficienţă. Astfel, întreprinderea poate să evalueze corect parametrii pieţii şi să aloce resursele de care dispune corespunzător cererii reale, poate să sesizeze segmentele neacoperite de pe piaţă şi avantajele comparative faţă de concurenţi.

În condiţiile actuale, nici o întreprindere nu-şi permite să activeze fără a avea o perspectivă clară, atât pe termen scurt cât şi pe termen lung, care să-i asigure subzistenţa, dar şi raţionalitatea, eficienţa în condiţiile în care mediul ambiant devine tot mai complex şi mai dinamic.

Faţă de multiplele schimbări ce apar atât în micromediul cât şi în macromediul în care activează, întreprinderea trebuie să manifeste un anumit comportament, o anumită atitudine, ce se concretizează în delimitarea direcţiilor strategice şi a modalităţilor practice de înfăptuire a acestora, şi se reflectă în conţinutul politicii de marketing a întreprinderii.

Oricât de precise şi realiste ar fi obiectivele stabilite într-o întreprindere, dacă nu se aleg căi şi mijloace adecvate de realizare, adică nu se adoptă o strategie corespunzătoare, scopurile propuse nu se pot atinge. De aceea are foarte mare importanţă în activitatea de marketing elaborarea strategiilor care îi asigură obţinerea performanţelor vizate.

Conceptul de promovare

Promovarea se exprimă în “ansamblul de acţiuni şi mijloace de informare şi atragere a cumpărătorilor potenţiali către punctele de vânzare, în vederea satisfacerii nevoilor şi dorinţelor acestora şi implicit a creşterii eficienţei economice a activităţii întreprinderii producătoare”.

Amplificarea fenomenului promoţional îşi găseşte explicaţia în: accelerarea concurenţei, aglomerarea pieţelor, saturarea consumatorului faţă de numărul excesiv de comunicaţii publicitare, banalizarea produselor şi mărcilor, preferinţa pentru rezultate obţinute pe termen scurt, exigenţele noilor forme de distribuţie, ceea ce face ca promovarea permanentă a produselor să devină cerinţă majoră, un factor indispensabil al oricărui proces de vânzare, indiferent de natura mărfii.

In accepţiunea modernă, promovarea este un concept complex deoarece:

- este o formă a comunicării ce se concentrează în mixul promoţional, cu o sferă mai largă decât publicitatea.

- vizează o modificare imediată şi directă a cererii (accelerare, creştere, reglare).

- vizează o modificare imediată a comportamentului clientului, distribuitorului etc.

- urmăreşte o modificare pozitivă şi temporară a ofertei consumatorilor, a condiţiilor de intervenţie a distribuitorilor etc.

- efectul promovării este direct, când se adresează nemijlocit consumatorilor şi indirect cât se adresează intermediarilor.

Rolul promovării rezidă în conţinutul complex al conceptului de promovare, ce relevă faptul că scopul general este influenţarea comportamentului oamenilor, în aşa fel încât, să sporească volumul vânzărilor bunurilor respectivului producător.

Bibliografie

1. Kotler Ph. – “Managementul Marketingului”, Editura Teora, Bucuresti, 1997

2. Negrut C., Dobre C. – “Marketing - politici, strategii, tehnici”, Editura InterGraf, Bucuresti, 1997

3. Prutianu S., Munteanu C., Caluschi C. – “Inteligenta Marketing Plus”, Editura Polirom, Bucuresti, 1998

4. www.zf.ro

Preview document

Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 1
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 2
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 3
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 4
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 5
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 6
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 7
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 8
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 9
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 10
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 11
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 12
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 13
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 14
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 15
Strategii de Promovare ale Firmei - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Strategii de Promovare ale Firmei.doc

Alții au mai descărcat și

Fundamentarea Strategiei de Promovare a Imaginii Companiei

IMAGINEA CONTEAZĂ Orice companie vinde odată cu produsul ei, propria imagine: vinde speranţe, idei, sentimente, valoare. În economiile de astăzi,...

Strategii de marketing - prezentarea lanțului all inclusive

Capitolul I .Misiunea şi obiectivele în cadrul Rin Grand Hotel 1.1 Scurt istoric RIN HOTELS reprezintă conceptul din care fac parte hotelurile de...

Plan de Marketing Cook2gether

1. Rezumat Cook2gether are la bază un concept modern şi inedit care propune lecţii de gătit pe o barjă din Dublin, special pentru persoanele...

Studiu de Caz - Danone

1. Prezentarea companiei Danone România face parte din Grupul Danone (care deţine 100% din capitalul filialelei din România). În prezent, Grupul...

Campanie integrată de marketing

Introducere Am ales să creez o campanie integrată de marketing prin care să promovez un cinematograf în aer liber deoarece în urma studiilor de...

Înființarea unui restaurant vegetarian și raw vegan

1.Sinteza planului de afaceri Plan de afaceri Restaurant vegetarian Veg&Fit 1. Motivarea afacerii (Motive care stau la baza lansării sau...

Cercetare de Marketing - Restaurant Medieval Gurmand

I. Prezentare firma a) Istoric Restaurantul “Medieval Gurmand” i-a nastere in 1987, dar din 2000 il putem gasi in incinta Iulius Mall din Iasi....

Cercetare marketing - mașini de spălat

Oportunitatea de marketing pentru care se face cercetarea : -masiniile de spalat noi si nevoia de înlocuire a vechii maşini de spălat,...

Te-ar putea interesa și

Elaborarea strategiei de promovare pentru produsul Heineken la S.C Heineken România S.A

În prezent, noţiunea de turbulenţă, invocată în literatura consacrată marketingului modern, relevă mai mult ca niciodată condiţiile actuale în care...

Elaborarea strategiei de marketing la societatea Quadrant AMROQ Bbottling Company România Pepsi-cola

INTRODUCERE Marketingul modern presupune mai mult decit dezvoltarea produsului, comunicarea cu clientii, stabilirea pretului produsului intr-un...

Strategiile de Marketing Abordate de o Companie

INTRODUCERE De-a lungul anilor, firma S.C. Romtrans S.A a bombardat piaţa efectivă şi cea potenţială prin diferitele tehnici promoţionale care au...

Analiza Firmei de Servicii Carrefour

CAP. 1. DENUMIREA ŞI OBIECTUL DE ACTIVITATE AL FIRMEI DE SERVICII Carrefour este cel mai mare retailer european şi al doilea din lume, după...

Berea Aurora

Introducere Piaţa băuturilor alcoolice din România înregistrează o dinamocă impresionantă, cu rate anuale de creştere semnificative şi cu mutaţii...

Organizarea unei Campanii de Promovare a Produselor pe Exemplul SC Quadrant Amroq Beverages Romnia SA

Capitolul 1 Promovarea în cadrul strategiei de marketing a firmei 1.1. Delimitări conceptuale ale strategiei de marketing 1.1.1. Definirea şi...

Organizarea și desfășurarea participării la un târg internațional. Studiu de caz - participarea firmei SC Miniblu SRL la târgul internațional de mobilă Koln - Germania

INTRODUCERE Întreprinderea anilor 2000 are nevoie de energia, inteligenţa şi creativitatea tuturor partenerilor săi. Va mai putea oare această...

Salon de cosmetică - Maxxim Style

Prezentarea generala Nevoia curăţeniei şi dorinţa omului de a se înfrumuseţa au origini foarte îndepărtate. Initial, acestea au fost manifestări...

Ai nevoie de altceva?