Introducere 3 Conceptul de promovare 4 Obiective si tipuri de strategii promotionale 5 Clasificarea strategiilor de promovare 7 Alegerea strategiei de promovare 11 Concluzii 14 Bibliografie 16
Introducere In economia de piata, orice organizatie si in mod deosebit o organizatie cu scop lucrativ isi concepe o politica proprie, prin care isi desemneaza directiile de evolutie in viitor, precum si modalitatile concrete de infaptuire a acesteia, politica ce trebuie sa-i asigure permanenta pe piata si mai ales dezvoltarea de ansamblu. O componenta de baza a politicii intreprinderii este politica de marketing, care-i ofera posibilitatea receptarii promte si reale a semnalelor pietii si-i permite adaptarea rapida la modificarile aparute pe piata, cu maxima eficienta. Astfel, intreprinderea poate sa evalueze corect parametrii pietii si sa aloce resursele de care dispune corespunzator cererii reale, poate sa sesizeze segmentele neacoperite de pe piata si avantajele comparative fata de concurenti. In conditiile actuale, nici o intreprindere nu-si permite sa activeze fara a avea o perspectiva clara, atat pe termen scurt cat si pe termen lung, care sa-i asigure subzistenta, dar si rationalitatea, eficienta in conditiile in care mediul ambiant devine tot mai complex si mai dinamic. Fata de multiplele schimbari ce apar atat in micromediul cat si in macromediul in care activeaza, intreprinderea trebuie sa manifeste un anumit comportament, o anumita atitudine, ce se concretizeaza in delimitarea directiilor strategice si a modalitatilor practice de infaptuire a acestora, si se reflecta in continutul politicii de marketing a intreprinderii. Oricat de precise si realiste ar fi obiectivele stabilite intr-o intreprindere, daca nu se aleg cai si mijloace adecvate de realizare, adica nu se adopta o strategie corespunzatoare, scopurile propuse nu se pot atinge. De aceea are foarte mare importanta in activitatea de marketing elaborarea strategiilor care ii asigura obtinerea performantelor vizate. Conceptul de promovare Promovarea se exprima in "ansamblul de actiuni si mijloace de informare si atragere a cumparatorilor potentiali catre punctele de vanzare, in vederea satisfacerii nevoilor si dorintelor acestora si implicit a cresterii eficientei economice a activitatii intreprinderii producatoare". Amplificarea fenomenului promotional isi gaseste explicatia in: accelerarea concurentei, aglomerarea pietelor, saturarea consumatorului fata de numarul excesiv de comunicatii publicitare, banalizarea produselor si marcilor, preferinta pentru rezultate obtinute pe termen scurt, exigentele noilor forme de distributie, ceea ce face ca promovarea permanenta a produselor sa devina cerinta majora, un factor indispensabil al oricarui proces de vanzare, indiferent de natura marfii. In acceptiunea moderna, promovarea este un concept complex deoarece: - este o forma a comunicarii ce se concentreaza in mixul promotional, cu o sfera mai larga decat publicitatea. - vizeaza o modificare imediata si directa a cererii (accelerare, crestere, reglare). - vizeaza o modificare imediata a comportamentului clientului, distribuitorului etc. - urmareste o modificare pozitiva si temporara a ofertei consumatorilor, a conditiilor de interventie a distribuitorilor etc. - efectul promovarii este direct, cand se adreseaza nemijlocit consumatorilor si indirect cat se adreseaza intermediarilor. Rolul promovarii rezida in continutul complex al conceptului de promovare, ce releva faptul ca scopul general este influentarea comportamentului oamenilor, in asa fel incat, sa sporeasca volumul vanzarilor bunurilor respectivului producator.
1. Kotler Ph. - "Managementul Marketingului", Editura Teora, Bucuresti, 1997 2. Negrut C., Dobre C. - "Marketing - politici, strategii, tehnici", Editura InterGraf, Bucuresti, 1997 3. Prutianu S., Munteanu C., Caluschi C. - "Inteligenta Marketing Plus", Editura Polirom, Bucuresti, 1998 4. www.zf.ro
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).