Strategii de Marketing Unilever vs Procter&Gamble

Referat
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 12 în total
Mărime: 328.76KB (arhivat)
Publicat de: Romeo Oros
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Neascu Andreea Nicoleta
Facultatea De Stiinte Economice, Turism,Universitatea Transilvania

Extras din referat

Prezentarea firmei Procter & Gamble

Procter & Gamble este un trust multinaţional cu sediul în Statele Unite ale Americii. Numele firmei vine de la cei doi fondatori ai săi, William Procter şi James Gamble. Sediul central este în oraşul american Cincinnati, Ohio. Acest oraş este şi locul unde s-a înfiinţat firma, în anul 1837.

Compania Procter & Gamble (P&G) este recunoscută drept lider în dezvoltarea, producerea şi comercializarea unor produse superioare, precum: produse de curăţat, de îngrijire a bebeluşilor, de îngrijire pentru femei, produse din hârtie, cosmetice, medicamente, alimente şi băuturi.

Prezentarea firmei Unilever

Unilever este o companie anglo-olandeză care produce diverse bunuri de larg consum, printre care se numără: băuturi, alimente, săpunuri, detergenţi

Analiza SWOT a firmei Procter & Gamble

Puncte tari :

Produse variate – 22 categorii de produse;

Produse de calitate şi valoare superioară . scopul P&G este acela de a oferii produse şi servicii de marcă şi de înaltă calitate şi valoare care să contribuie la îmbunătăţirea vieţii consumatorilor;

Vasta experienţă profesională: P&G este recunoscută drept lider în dezvoltarea, producerea şi comercializarea unor produse de înaltă calitate;

Inovaţia – piatra de temelie a succesului lor. Sunt deschisi la nou, este prima firma care a introdus pe piaţă detergenţii concentraţi, tendinţă modernă în ţările europene;

Angajaţi competenţi: P&G atrage şi angajează cei mai buni oameni din lume şi au încredere în abilităţile lor ;

Promovare prin: programele locale educaţionale, televiziune, promoţii, pliante;

deţinerea poziţiei de lider sau de vârf de piaţă pentru anumite produse (Always, Pampers );

posedă o bază tehnico-materială modernă;

existenţa unei imagini favorabile despre firmă;

Puncte slabe:

Neadecvarea preţ-calitate la unele produse. Unele produse au preţul mai ridicat faţă de cel al concurenţilor în raport calitate preţ ceea ce duce la pierderea clienţilor ;

Deşi au multe produse, ele fac parte din aceiaşi gamă sortimentală, de exemplu principala lor concurentă ,firma Unilever, are şi produse culinare (Knorr, Rama, Delma).;

Oportunităţi:

Creşterea nivelului de educaţie, astfel consumatorii acordă o mai mare atenţie îngrijirii şi alegerii produselor în funcţie de calitatea oferită de producători;

Deschiderea de noi filiale în mai multe zone ale lumii;

posibilităţi de extindere a nomenclatorului de produse;

existenţa cererii de noi produse pe pieţele existente sau pe pieţe noi;

existenţa cererii pe noi piete a produselor existente;

posibilităţi de încheiere a unor alianţe, acorduri etc. avantajoase;

Ameninţări:

Ameninţări directe şi indirecte din partea concurenţilor şi grupurilor de interese;

Numărul mare de firme concurente;

Apariţia de produse similare pe piaţă ;

adoptarea unor reglementări legislative sau normative restrictive cu impact nefavorabil;

intrarea într-o perioadă de recesiune economică la nivel naţional sau internaţional;

schimbări demografice nefavorabile

Conținut arhivă zip

  • Strategii de Marketing Unilever vs Procter&Gamble.ppt

Alții au mai descărcat și

Sinteza planului de afaceri

Sinteza planului de afaceri Acest plan de afaceri s-a elaborat cu scopul de a evalua viabilitatea unei idei de afaceri si anume, salonul Lady Lux...

Activitatea forței de vânzare la Procter&Gamble

1. Descrierea companiei Procter & Gamble Infiintata in 1837, compania Procter&Gamble a inceput activitatea in Cincinnati,Ohio,SUA ca o firma mica...

Plan Afaceri - SC Milenium SA

NOTIUNI INTRODUCTIVE Planul de afaceri se refera fie la promovarea unei noi societati comerciale, fie la lansarea unui proiect important in cadrul...

P&G

1837-1890, Anii de parteneriat Anul 1837 constituia un an dificil pentru inceperea unei afaceri. Desi Cincinnati era o piata stabila, natiunea...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Procter and Gamble

Istoric Infiintata in 1837, compania Procter & Gamble a inceput activitatea in Cincinnati, Ohio, SUA ca o firma mica, familiala ce producea sapun...

Te-ar putea interesa și

Campania de Promovare a Persil

INTRODUCERE Această lucrare îşi propune să analizeze conceptul strategic de publicitate şi promovare a companiei HENKEL şi în particular al...

Strategii de Marketing ale Companiilor Multinaționale pe Piața de Tutun din România

CAP.1. ANALIZA STRUCTURALĂ A INDUSTRIEI TUTUNULUI DIN ROMÂNIA „We believe strongly that tabacco never be marketed to youth. It should only be...

Studiu comparativ între 2 firme - Procter and Gamble și Unilever

Capitolul I Prezentarea generală a firmelor Procter & Gamble şi Unilever 1.1. Prezentarea firmei Procter & Gamble Procter & Gamble este un trust...

Comportamentul consumatorului - balsam de rufe

COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI PENTRU GRUPA DE PRODUSE BALSAM DE RUFE 1.PREZENTAREA PRODUSULUI Avand in vedere concurenta tot mai puternica de...

Plan de marketing pentru gama de produse Dove

INTRODUCERE Acest plan a fost realizat in vederea influentarii comportamentului consumatorilor pentru maximizarea profitabilitatii gamei Dove,...

Noțiunea de brand - etapele elaborării brandului

Introducere Consumatorii consideră brandul o parte importantă a produsului care diferenţiază produsul unei firme de cele ale concurenţei. Un brand...

Comportamentul consumatorului - balsam de rufe Silan

Capitolul I :Prezentarea mărcii Date despre produs Producătorii de detergenţii(mai degrabă spus Procter&Gamble pentru ca ea a fost prima companie...

Strategii de Internaționalizare

Strategii de internaționalizare Internaționalizarea a devenit, în zilele noastre, o axioma pentru firmele din toate țările, indiferent de gradul...

Ai nevoie de altceva?