Strategii de Marketing la Firma IKEA

Cuprins referat Cum descarc?

Capitolul 1: Prezentarea generala a companiei.3
1.1. Scurt istoric.3
1.2. Evolutie.4
1.3. Obiect de activitate principal.5
Capitolul 2: Mediul de marketing.5
2.1. Analiza SWOT.5
2.2. Concurenta.6
2.3. Piata.7
Capitolul 3: Strategii de marketing aplicate produsului.8
3.1. Gama de produse.8
3.2. Produse noi.9
3.3. Ambalaje.9
3.4. Servicii asociate produsului.10
3.5. Brand (Marca).12
Capitolul 4: Strategii de pret.13
Capitolul 5: Strategii de distributie a produselor.14
5.1. Tipuri de canale de marketing (de distributie).14
5.2. Tipuri de distributie.15
5.3. Distribuitori importanti.15
Capitolul 6: Strategii de promovare.16
6.1. Mijloace promotionale utilizate.16
6.2. Exemple de campanii de promovare.16
6.3. Site-ul firmei, existenta pe retelele de socializare.17
Capitolul 7: Concluzie.17
Bibliografie.18


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul 1: Prezentarea generala a companiei
1.1. Scurt istoric
Compania a fost fondata in Suedia de catre Ingvar Kamprad, pe cand acesta avea doar 17 ani in anul 1943. Mai intai a comercializat obiecte de mici dimensiuni (stilouri, portofele, rame pentru fotografii, ceasuri, bijuterii etc.). La patru ani de la lansarea firmei, in anul 1947 adauga si mobilier produs in mici ateliere locale. Reactia publicului fiind pozitiva, in anul 1951 renunta la toate celelalte produse si decide sa vanda doar mobilier la un pret accesibil, publicand totodata si primul catalog IKEA de mobilier.
In anul 1953 se deschide primul showroom de mobila in Almhult, Suedia. Acesta este un moment de rascruce in dezvoltarea conceptului IKEA, fiind prima data cand clientii pot vedea si atinge mobilierul IKEA inainte de a-l comanda. Acest showroom este creat ca urmare a competitiei tot mai stranse in privinta preturilor dintre IKEA si principalul sau concurent pe piata.
In anul 1960 se deschide primul restaurant IKEA in Almhult, Suedia. 
In anul 1968 se introduce PAL-ul. Acest material ieftin, rezistent la uzura si usor de procesat este perfect pentru IKEA.
In anul 1986, Ingvar Kamprad se retrage din Managementul Grupului pentru a deveni consilier la compania mama INGKA Holding B.V. Anders Moberg devine Presedintele si Directorul executiv al IKEA Group. 
In anul 1990 IKEA Group dezvolta o politica de mediu pentru a se asigura ca intreaga companie si colegi isi asuma raspunderea fata de mediu in toate activitatile desfasurate. 
In anul 1997 se lanseaza website-ul IKEA www.IKEA.com. 
In anul 1999 Anders Dahlvig devine Presedintele si CEO-ul Grupului IKEA, preluand atributiile de la Anders Moberg. 
Evenimentul "Multumesc foarte mult"
Evenimentul unic "Multumesc foarte mult", din data de 9 octombrie 1999, este o recompensa de mileniu pentru toti colegii din cadrul IKEA Group. Valoarea totala a tuturor vanzarilor din acea zi speciala, la nivel mondial, este impartita intre toti colegii, in total aproximativ 84,85 milioane de euro. Aceasta este o modalitate de a multumi tuturor colegilor IKEA pentru contributia la succesul companiei.
In Romania IKEA are si in prezent un singur magazin pe teritoriul Romaniei, la Bucuresti, in Zona Comerciala Baneasa. Acesta a fost lansat cu o promovare agresiva pe 21 martie 2007, fiind al 253-lea deschis in a 35-a tara. Magazinul se intinde pe o suprafata de 26.000 m2, are 441 de angajati, si dispune de 1500 de locuri de parcare si de un restaurant cu 470 de locuri. Fiind in acea perioada"subiectul zilei", magazinul a avut vanzari record nu numai in prima zi, dar si in primele sase luni (au ajuns chiar la stocuri 0). IKEA reprezinta si in prezent una dintre destinatiile favorite de shopping. Extrem de multa lume prefera oferta variata, stilul practic si pretul accesibil, aspectele promovate de IKEA: design (functional si estetic) si un bun raport pret/calitate. Magazinul din Romania este operat prin sistem de franciza. Compania care detine franciza magazinului IKEA in Romania este Moaro Trading S.R.L. In martie 2010, IKEA a achizitionat drepturile de operare si franciza magazinului din Bucuresti de la omul de afaceri Puiu Popoviciu.
1.2. Evolutie 
In primele 9 luni de activitate a magazinului in Romania, clientii IKEA au dus vanzarile la 70 de milioane de euro. In anul de catalog 2008 (1 septembrie 2007-31 august 2008) vanzarile au totalizat 99,4 milioane de euro, adica in jur de 357,8 milioane de lei (vanzarile nu includeau atunci rezultatele restaurantului IKEA).
In 2009, IKEA a avut vanzari de 349,24 mil. lei (83,2 mil. euro), in scadere cu 9% comparativ cu nivelul din 2008, conform datelor furnizate. Daca pe de o parte vanzarile au scazut, profitul s-a majorat cu circa 70%, pana la 24 mil. lei (5,7 mil. euro) . In anul 2010, pe piata locala, vanzarile au inregistrat o valoare de 327,4 milioane de lei. In perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2012 vanzarile au crescut cu 10,8%, la 400,99 milioane lei. 
Magazinul IKEA din Romania a incheiat anul de catalog 2013 (1 septembrie 2012 - 31 august 2013) cu vanzari de 440 milioane de lei (aproape 100 milioane de euro), in crestere cu aproximativ 10% fata de anul anterior.
In anul de catalog 2014 (1 septembrie 2013 - 31 august 2014) a inregistrat vanzari de 468,4 milioane lei (106 milioane euro) in crestere cu 6,45% fata de anul anterior.
1.3. Obiect de activitate principal 
Obiectul de activitate declarat al companiei este conform codului CAEN 5244, respectiv Comert cu amanuntul prin magazine specializate ale mobilei, ale articolelor de iluminat, ale articolelor de menaj diverse (toate tipurile de cutite, tacamuri, vesela din lut, sticla, portelan,ceramica si metal, ale perdelelor, draperiilor si ale altor obiecte din materiale textile pentru intrebuintare curenta, ale produselor din lemn, pluta si ale produselor impletite, ale articolelor casnice neelectrice, neincluse in alte categorii).
IKEA aplica strategia produselor standardizate si vinde aceleasi tipuri de produse in intreaga lume. Firma se adreseaza ,,tinerilor de toate varstele", adica persoanelor care accepta usor schimbarea. Segmentul tinta este reprezentat de tinerii care isi cumpara sau isi inchiriaza o casa si de familiile cu copii care provin din toate categoriile sociale. Proiectarea tuturor produselor se realizeaza in cadrul firmei iar alegerea furnizorilor se face printr-un proces de licitatie, conditiile de calitate fiind foarte stricte.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Marketing la Firma IKEA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

http://www.ikea.com/ms/ro_RO/about_ikea/the_ikea_way/history
http://www.scribd.com/doc/33626138/Analiza-IKEA
http://doingbusiness.ro/financiar/raport/542242/ikea-romania-srl/
http://biblioteca.regielive.ro/proiecte/management/fabrica-de-mobila-ikea-94103.html
http://www.economica.net/ce-produse-noi-aduce-ikea-in-noul-catalog_31391.html
http://despreambalaje.wordpress.com/2012/08/16/ikea-un-stil-de-viata/
http://ro.wikipedia.org/wiki/IKEA#Debutul_IKEA_.C3.AEn_fiecare_.C8.9Bar.C4.83
http://www.cotidianul.ro/brandul-ikea-vandut-pentru-o-suma-uriasa-191022/
http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/35501/Reteta-succesului-IKEA-in-pasi-de-marketing.html
http://www.ikea.com/ms/ro_RO/about_ikea/the_ikea_way/our_business_idea/our_low_prices.html
http://marketingportal.manager.ro/articole/tipssitricks-61/4-elemente-esentiale-de-marketing-din-spatele-succesului-ikea-5438.html
http://ro.scribd.com/doc/77462157/Strategie-piata-ikea
http://studentabil.ro/ikea.html
http://www.zf.ro/eveniment/exclusiv-online-promovare-inedita-ikea-si-a-dus-canapele-in-pasaj-la-universitate-galerie-foto-6342534
http://www.realitatea.net/ikea-are-o-campanie-de-promovare-cu-adevarat-ie-ita-din-comun_1387985.html
http://transporter.ro/s-7227-Stiri-Cum-schimb%C3%83%C2%84%C3%82%C2%83-IKEA-o-%C3%83%C2%83%C3%82%C2%AEntreag%C3%83%C2%84%C3%82%C2%83-industrie-de-mobil%C3%83%C2%84%C3%82%C2%83
http://www.creeaza.com/afaceri/economie/Patrunderea-firmei-Ikea-pe-pie379.php
http://www.dcnews.ro/ikea-serviciul-de-vanzari-online-cu-livrare-la-domiciliu-in-toata-ara_448877.html
http://www.ziare.com/ikea/stiri-ikea/produsele-ikea-din-340-de-magazine-fabricate-de-10-000-de-romani-1254464
http://www.creeaza.com/afaceri/economie/Patrunderea-firmei-Ikea-pe-pie379.php


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!