Companiile de succes din sectorul serviciilor au o strategie precisa, clara, competitiva. Ele au o ,,ratiune de a fi" care impulsioneaza compania si care defineste in ultima instanta serviciul prestat. Cu o strategie bine conturata, managerii au mai usor posibilitatea de a accepta sau refuza anumite initiative; cu o strategie bine conturata, prestatorii stiu mai bine cum sa deserveasca utilizatorii. Strategia va fi ghidul companiei, manualele de proceduri, mai mult sau mai putin voluminoase, nefiind suficiente. De multe ori marketingul se confunda cu a face publicitate pentru a vinde un produs, serviciu , o idee, o marfa. De fapt publicitatea este o componenta a marketingului, alaturi de anticiparea cerintelor consumatorilor, definirea obiectivelor organizatiei, si alegerea celei mai adecvate strategii de marketing. O strategie de marketing, pentru a avea succes, trebuie sa porneasca de la identificarea necesitatilor consumatorului pentru ca ulterior sa se ajunga la conturarea obiectivelor productiei in vederea satisfacerii acestor necesitati, care pot fi anumite servicii sau produse. Conducerea activitatii de marketing impune, in mod obligatoriu, utilizarea strategiei ca instrument de asamblare coerenta a masurilor concrete intreprinse in vederea atingerii obiectivelor sale strategice. Strategia de marketing defineste atitudinea companiei fata de mediu si totodata comportamentul sau in raport cu componentele acestuia. Ea exprima optiunea companiei pentru o anumita cale de urmat, aleasa din mai multe alternative posibile. O astfel de alegere reprezinta un act decizional a carui fundamentare presupune analiza factorilor strategici: macro si micromediul companiei, precum si mediul intern si formularea alternativelor strategice, ca rezultanta a procesului. Planul de marketing cuprinde atat obiective pe termen scurt, cat si obiective pe termen lung., iar acestea la randul lor fac parte din ansamblul obiectivelor la nivel institutional. Pentru a le defini trebuie sa se tina cont de istoricul organizatiei, de succesele si insuccesele anterioare, de greselile facute care nu pot fi repetate. Claritatea este una din caracteristicile obligatorii ale acestor obiective, astfel incat, intregul personal din institutie sa le cunoasca si sa le inteleaga. Strategia include metodele pe care organizatia le va folosi in vederea ducerii la indeplinire a obiectivelor Strategia de penetrare a pietei reprezinta tactica prin care institutia analizeaza posibilitatea de a i determina pe clienti sa cumpere mai multe produse ale firmei sale. Aici se incadreaza reducerile de preturi, ambalaje noi sau o reclama captivanta. Organizatia va cauta noi clienti pentru produsele actuale folosind strategia dezvoltarii pietei. Strategia dezvoltarii produselor se axeaza pe dezvoltarea, crearea de noi produse pentru clientii existenti, iar diversificarea gamei de produse reprezinta modalitatea prin care organizatia doreste sa atraga noi consumatori. O organizatie va castiga teren doar atunci cand va opta pentru strategii ce se bazeaza pe caracteristicile ei fundamentale si pe punctele ei forte. Esenta serviciului o reprezinta calitatea acestuia. Rolul decisiv al calitatii serviciului este reprezentat de elementele ei esentiale: corectitudine in prestarea serviciului, promptitudine, politete si amabilitate in fata consumatorilor; criteriile de selectie ale personalului, educarea si perfectionarea acestuia, sistemul de evaluare al performantelor si recompensarea pot contribui la succesul strategiei. Strategia serviciului trebuie sa contribuie la cresterea sistemului de valori al companiei. Strategia serviciilor trebuie sa cuprinda atat caracteristicile, atributele esentiale corespunzatoare asteptarilor consumatorilor cat si atributele care vor depasi aceste asteptari. De aceia corectitudinea, promptitudinea, amabilitatea, trebuie luate in calcul la stabilirea strategiei. Strategia unei companii trebuie sa evalueze cu atentie performantele si mediocritatile serviciilor sale precum si sistemul ei de valori. Este posibil sa existe o oportunitete de piata, dar pe care compania sa nu fie capabila sa o sesizeze pentru ca ii lipsesc cunostintele necesare, resursele financiare, sistemul de valori, sau, mai grav, reputatia. Determinarea diferentei dintre cerintele pietei si posibilitatile companiei pe de o parte, si recunoasterea sigura a masurii in care o companie poate face fata serviciilor necesare pentru a fi competitiva pe de alta parte, sunt pasi necesari in formularea strategiei. Strategia companiei trebuie sa de raspuns la urmatoarele intrebari pentru a fi eficienta: o Care sunt capacitatile reale ale companiei: - cunostintele si aptitudinile personalului care definesc si conduc compania, atat teoretic cat si practic? o Care sunt incapacitatile companiei din punct de vedere al cunostintelor si priceperii personalului? o Care sunt resursele (umane, financiare) unde compania exceleaza si la care este deficitara?
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).