Strategii de marketing

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Importanta pe care o are marketingul in zilele noastre este tot mai evidenta, ea fiind probata cu realizari de mare rezonanta obtinute de catre marile corporatii ale lumii, dar si de catre intreprinderi de dimensiuni mai reduse, inclusiv de catre cele mici si mijlocii.

Fiind o organizatie care isi adjudeca pozitia conducatoare pe piata, pentru Colgate&Palmolive marketingul este foarte necesar pentru a intelege necesitatile clientilor si pentru a gasi solutii care sa ii incante pe acestia. Oamenii de la Colgate&Palmolive trebuie sa stie cum se definesc si se segmenteaza pietele, cum se concep propuneri de valoare atragatoare si cum se creeaza marci solid pozitionate pe piata. Trebuie sa stie cum sa isi stabileasca pretul ofertelor pentru a le face atragatoare si accesibile, dar si cum sa-si aleaga si sa-si organizeze intermediarii pentru a-si pune produsele la dispozitia clientilor. Trebuie sa stie cum sa faca reclama si promovare pentru propriile produse, astfel incat clientii sa afle ca exista si sa si le doreasca. Mai mult decat atat, trebuie sa stie cum sa-si adapteze strategiile de marketing si managementul activitatii de marketing la cerintele noului val de realitati tehnologice si globale.

Toate acestea ne demonstreaza ca marketingul este peste tot in jurul nostru si le impune tuturor celor din cadrul firmei << sa gandeasca din perspectiva clientului >> si sa faca tot ce le sta in putere pentru a ajuta la cererea si intretinerea unor relatii profitabile cu clientii.

II. Descrierea firmei:

1. Prezentarea societatii:

Denumirea: SC COLGATE&PALMOLIVE ROMANIA SRL

Adresa: Soseaua Bucuresti - Ploiesti, nr. 17-21, sector 1

Cui: J 04/3828/1992

Telefon: 021/2095000; Fax: 021/2095031.

2. Scurt istoric:

Afacerea Colgate are o vechime de peste 200 de ani. In 1806, William Colgate a inceput o afacere cu sapunuri si lumanari care isi avea sediul pe Dutch Street din New York. Mai tarziu, peste 11 ani, apare prima reclama la Colgate intr-un ziar din New York, iar din 1820, afacerea Colgate devine una de masa prin infiintarea unei fabrici. La inceput, Colgate era departe de pasta de dinti cunoscuta astazi, de fapt se referea in special la esente parfumate si sapunuri, primul sapun parfumat fiind marca inregistrata a acestei companii. Abia in anul 1896, Colgate vine pe piata cu prima pasta de dinti in ambalaj tubular, intr-o forma asemanatoare cu cea pe care o stim noi astazi. Colgate a mers mana in mana cu marca de cosmetice, Palmolive.

Cand a implinit un secol de existenta, in 1906, Colgate&Company scotea pe piata peste 100 de produse. In 1911, Colgate distribuie gratuit in scoli peste doua milioane de tuburi de pasta de dinti si periute, intr-o campanie pentru igiena orala. In 1920, Colgate incepe sa distribuie si in Europa. Din 1990 si pana in prezent, Colgate se implica in diverse campanii de igiena si dupa cum prea bine se stie, produsele au fost foarte bine absorbite si pe piata romaneasca.

Colgate&Palmolive a intrat pe piata romaneasca in 1992, cand a infiintat societatea mixta Colgate&Palmolive Romania, alaturi de Norvea, cu facilitati de productie la Brasov si Bucuresti.

Colgate este o companie internationala care cuprinde produse pentru:

- Ingrijire orala: gama Colgate (pasta de dinti, periute de dinti, solutii de gura si pentru

albirea dintilor);

- Ingrijire personala: gama Palmolive (gel de dus, sapun, sampon, spuma de ras,

deodorante);

- Intretinerea casei: gama Ajax si gama Axion (lichid si crema de curatat vase,

suprafete, solutii pentru geamuri, etc);

Conform actului constitutiv al societatii, scopul acesteia este de a fabrica produse pentru ingrijirea orala si personala, respectiv pentru intretinerea casei date spre vanzare si procurate de potentialii consumatori.

3. Organigrama :

De-a lungul anilor, marketingul a evoluat de la o simpla functie legata de activitatea de desfacere pana la un grup complex de activitati care nu sunt intotdeauna bine integrate nici intre ele si nici cu celelalte activitati ale firmei.

Abundenta intrebarilor si problemelor privitoare la relatiile dintre managerii de marketing, care isi desfacere activitatea la sediul central al firmei si agentii de vanzare care lucreaza pe teren, la viitorul managementului de marca, la necesitatea existentei unui vicepresedinte al firmei care sa coordoneze activitatea de marketing, la relatiile dintre marketing si productie, cercetare-dezvoltare si finante.

Pentru a ajunge la o oarecare intelegere a acestor chestiuni, vom examina modul in care a evoluat compartimentul de marketing din cadrul firmei Colgate

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Strategii de marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
20 pagini
Imagini extrase:
20 imagini
Nr cuvinte:
5 923 cuvinte
Nr caractere:
31 798 caractere
Marime:
43.60KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
produse, servicii, clienti, firma, calitate
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!