Strategii de fidelizare a clienților în contextul crizei economice

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1723
Mărime: 22.02KB (arhivat)
Publicat de: Valentin Panait
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Intr-un context economic nefavorabil, masurile care vizeaza fidelizarea clientilor sunt extreme de importante. Consumatorii trebuie sa simta ca sunt cei mai important pentru afacere, indiferent de puterea lor financiara precum si ca angajatii trebuie sa inteleaga faptul ca atitudinea lor poate sa duca la castigarea sau pierderea unui client.

Cel mai important aspect al unui business este experienta pe care o creeaza clientului, pentru ca in baza experientei, acesta decide daca mai vrea sa lucreze cu firma respectiva sau nu. Reteta recomandata de specialisti consta in a face clientul sa se simta cel mai important pentru afacere, idiferent de puterea lui financiara. Astfel acesta ajunge sa se simta in companie mai degraba un partener decat un cumparator.

Clientii reprezinta elemental principal al oricarei afaceri, iar cucerirea lor si, ulterior , pastrarea lor sunt cruciale. Din acest punct de vedere este foarte important ca o companie sa fie mereu cu un pas inaintea concurentei, pentru a-si retine clientii.

Pastrarea clientilor existenti si atragerea unora noi reprezinta o provocare majora pentru companiile de orice nivel. Odata cu cresterea competitiei pe piata, se resimte tot mai mult nevoia unei abordari unitare la nivel organizationale a interactiunilor cu clientii.

Produsele/serviciile au caracteristici si preturi tot mai apropiate pe piata, iar orientarea strategiei catre client de catre S.C Simba Invest S.R.L devine astfel tot mai necesara pentru a crea o relatie solida cu acesta si pentru a-I respecta si chiar ai depasi asteptarile.

Simba Invest s-a infiintat in 1996 in Bacau avand ca obiect de activitate distributia de tigari, produse alimentare si baututri alcoolice. Compania s-a dezvoltat atat in planul portofoliului de produse cat si al ariei deacoperire, desfasurandu-si activitatea de aprovizionare cu produse din tutun, cafea, produse alimentare şi băuturi alcoolice a tuturor comercianților din toate segmentele de piață( en-detail, en-gros, LKA ) in toate judetele Moldovei.

Gama produselor distribuite de companie este una foarte diversificată.

Tipurile de produse pe care le distribuie S.C. Simba Invest S.R.L. sunt:

- Produse din tutun (ţigări)-83%

- Produse alimentare-3%

- Băuturi-8%

- Cafea-5%

- Zaharoase-1%

S.C. Simba Invest S.R.L. are incheiat contract de colaborare de distributie, cu diversi producatori, furnizori ai gamelor de produse prezentate mai sus, detinatori de branduri de renume pe plan național si internațional.

Calitatea produselor din portofoliul Simba Invest satisface cerintele clientilor si se conformeaza standardelor in vigoare pe piata interna.

Peste 6000 de clienti persoane juridice beneficiaza de produsele distribuite de S.C. Simba Invest S.R.L De asemenea, din luna noiembrie 2007 compania se adreseaza si clientilor persoane fizice, livrand catre acestia bauturi pentru petreceri sau pentru orice alte evenimente.

S.C. Simba Invest S.R.L. s-a dezvoltat destul de rapid avand o dezvoltare impresionanta de la un an la altul iar profiturile obtinute sunt considerabile.

In ceea ce priveşte universul de acoperire, printr-o mai buna organizare si investitii realizate anual, Simba Invest se poate lauda cu un portofoliu tot mai numeros de clienti cu care intretine relatii de colaborare, dovada a unei bunei adaptari la cerintele si nevoile consumatorilor.

Simba Invest inceput sa acorde , in mod din ce in ce mai vizibil, o atentie sporita fidelizarii clientilor existenti si cresterii ratei de profitabilitate a acestora. Acesta este un demers firesc pe o piata concurentiala, cu o dinamica de dezvoltare relativ ridicata. Principalii concurenti a companie sunt aparitia segmentului de concurentii LKA si anume: Metro, Billa, Selgros, Real, Carefour, Kaufland etc. care obtin cote din ce in ce mai mari in randul acestui tip de client.

Mai importanta decat atragerea de noi clienti este pastrarea acestora, pentru care se depune mult efort si investitie pe masura. Pentru Simba Invest loialitatea clientilor este vitala si se focalizeaza mai intai asupra pastrarii celor deja existenti si apoi asupra atragerii altora. Daca de obicei, 20% dintre clienti aduc 80% din banii incasati, atunci firma va face orice trebuie facut pentru a-i determina sa cumpere in continuare si sa aduca incasari.

Printre clientii companiei Simba Invest se numara:

- Agricola International

- Alimex

- Pambac

- Caregna etc.

Clientii reprezinta totul. Si nu exista moment mai important in strategia de relatii cu clientii a unei companii decat atunci cand un consumator este nemultumit. Modul in care organizatia raspunde va determina daca acela va fi un client multumit sau daca pleaca si incepe o campanie care va distruge reputatia companiei respective.

Preview document

Strategii de fidelizare a clienților în contextul crizei economice - Pagina 1
Strategii de fidelizare a clienților în contextul crizei economice - Pagina 2
Strategii de fidelizare a clienților în contextul crizei economice - Pagina 3
Strategii de fidelizare a clienților în contextul crizei economice - Pagina 4
Strategii de fidelizare a clienților în contextul crizei economice - Pagina 5
Strategii de fidelizare a clienților în contextul crizei economice - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Strategii de Fidelizare a Clientilor in Contextul Crizei Economice.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Managementul relațiilor cu clienții în sistemul financiar-bancar - Necesitate în contextul crizei economice

INTRODUCERE În pragul secolului XXI, managementul planificat și conștient al relațiilor cu clienții devine din ce în ce mai des o problemă...

Strategie de fidelizare a clienților în contextul crizei economice

„Orice afacere trebuie privită din punctul de vedere al rezultatului final, adică prin prisma CLIENTULUI Succesul unei afaceri nu este determinat...

Politici și Strategii Bancare Abordate în Lansarea Creditului Casa Verde

Creditul “Casa Verde” În prezent, în sistemul bancar românesc, majoritatea produselor şi serviciilor oferite de către instituţiile bancare nu se...

Managementul fidelizarii clienților la nivel internațional

Motto : A-i face productivi pe oamenii instruiţi este prima dintre provocările epocii noaste pentru că ,, timp de secole, a fi instruit însemna...

Strategii de fidelizare pe timp de criză în domeniul hotelier

Activitatea de marketing la nivelul unei firme poate fi împartita în doua componente mari: studiul pietei si a comportamentului consumatorilor si...

Ai nevoie de altceva?