Extras din referat
Garnier este unul dintre cei mai mari producători de produse cosmetice din lume, în Europa situându-se printre primii 10. Are un portofoliu de produse foarte variat, produse destinate tuturor categoriilor de portofele.
În luna martie 2008, Garnier a lansat pe piaţă gelul antibacterian pentru mâini progien, iar pentru o mai bună recunoaştere a acestuia şi pentru apropierea de clienţi, Garnier concepe o strategie combinată de publicitate şi promovare ce are menirea de a crea şi a creşte awareness-ul în rândul consumatorilor şi nu numai.
Publicitate
Pentru a avea o campanie publicitară reuşită, se analizează situaţia curentă a produsului, analiză centralizată în tabelul de mai jos:
Puncte tari Puncte slabe Oportunitaţi Ameninţări
- formula chimică (proprietăţi antibacteriene, PH neutru)
-utilitatea ridicată,
-practic şi uşor de folosit
-ambalajul refolosibil şi reciclabil -costuri relativ ridicate de producţie
-ingrediente care pot crea alergii utilizatorilor -notorietatea brandului Garnier
-publicitatea şi promovarea continuă a brandului Garnier
-creşterea puterii de cumpărare a populaţiei -cerinţe din partea pieţei în continuă schimbare
-concurenţa
-puterea mare de negociere a intermediarilor
Dupa cum am spus anterior, produsul a fost lansat pe piaţă în luna martie a anului 2008, aflându-se în faza de tranziţie lansare-creştere. Deoarece este o perioadă foarte importantă din întregul ciclu de viaţă al produsului, se pun bazele unei campanii publicitate care are ca obiective:
- Creşterea notorietăţii brandului Garnier cât şi crearea celei pentru marca progien.
- Atragerea clienţilor: 5% concurenţă. 20% non-consumatori relativi, fidelizarea şi recompensarea celor actuali Garnier.
Pentru atingerea acestor obiective se alege ca ax publicitar cel emoţional, asociat cu trăiri neplăcute, senzaţii de discomfort în momentul luării la cunostinţă de “realitatea din mâinile tale”.
Campania publicitară se desfăşoară sub sloganul: “progien…şi esti sigur ca dispar!”
Campania are ca mijloace de publicitate: televiziunea, printul şi materilale la locul de vânzare.
Aşadar, pentru fiecare dintre aceste mijloace s-au creat materiale corespunzatoare:
- Televiziune
Spot publicitar: detalii şi imagini
Pentru crearea spotului publicitar, compania Garnier apelează la agenţia de publicitate “Publicis”, cu care a mai semnat contracte şi în trecut.
Spotul are o durată de 30 secunde şi va fi difuzat pulsatoriu (3-4 difuzări/zi), pe posturile de televiziune: Acasa TV, PRO TV, PRO Cinema, Sport.ro.
Descrierea spotului:
Spotul prezintă contactele cele mai frecvente pe care le au mâinile pe parcursul unei zile, contacte care sunt cele mai mari purtătoare de bacterii: mânerul uşilor, cheile de la locuinţă/maşină, tastatura şi mouse-ul şi banii.
Mesajul spotului este rostit pe măsura derulării prezentării contactelor şi are urmatoarea formă:
“…stiaţi că pe durata unei zile pe mâini se depun 100.000 de bacterii şi că cele mai multe contacte stabilite de corpul uman sunt cele cu mâinile???
Cele mai multe bacterii se găsesc pe suprafeţele şi obiectele cu care intrăm cel mai des în contat:
Preview document
Conținut arhivă zip
- Strategie de Promovare si Publicitate.doc