Strategia de Piata. Marketing-Mix

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2398
Mărime: 25.92KB (arhivat)
Puncte necesare: 6
UNIVERSITATEA “PETRE ANDREI” DIN IAŞI

Extras din referat

Strategia de piaţă reprezintă una din cele mai importante componente a strategiei generale de dezvoltare a întreprinderii. Fiind una din principalele căi de valorificare a potenţialului intern, strategia de piaţă a firmei este subordonată obiectivelor majore fixate prin programul de activitate şi urmăreşte, în permanenţă, creşterea gradului de flexibilitate, în materie de răspuns la semnalele pe care le emite piaţa.

Tactica de marketing reprezintă modalitatea concretă de punere în practică a strategiilor de marketing (ex.: mărirea preţului pentru un produs; participarea la o manifestare expoziţională; editarea unui catalog )

Putem afirma deci că supravieţuirea companiei pe o piaţă este strâns legată de aptitudinea acesteia de a concepe şi aplica o strategie de piaţă.

Etapele elaborării unei strategii de piaţă sunt:

-analiza mediului extern companiei

-analiza mediului intern al companiei

-stabilirea obiectivelor urmărite

-segmentarea pieţei

-alcătuirea hărţii pieţei

-identificarea pieţei ţintă

-poziţionarea pe piaţa ţintă

-adoptarea unei variante strategice

Analiza mediului intern al companiei constă într-o evaluare sub aspect calitativ şi cantitativ a resurselor umane, materiale şi financiare de care dispune o companie, utilizând indicatori economico- financiari adecvaţi, în scopul determinării capacităţii acesteia de a face faţă modificărilor survenite în cadrul mediului extern companiei.

Analiza mediului extern companiei constă în identificarea elementelor din mediul extern ce influenţează activitatea companiei, precum şi cuantificarea influenţei exercitate de aceştia asupra activităţii companiei.

Cele două etape enumerate anterior trebuie fianlizate printr-o acţiune de corelare a acţiunilor simultane ale mediului intern şi mediului extern concretizată în analiza portofoliului de activităţi al companiei (ex.: matricea BCG) precum şi în analiza a stării prezente a companiei pe plan intern şi extern utilizând modele de analiză dintre care amintim aici: analiza SWOT, matricea General Electric –McKinsey, matricea Royall Duch- Shell, matricea A.D. Little sau matricea lui Hoffer de evoluţie produs/ piaţă.

Pentru a-şi putea materializa obiectivele sale majore (consolidarea poziţiei pe piaţă, creşterea cifrei de afaceri, îmbunătăţirea performanţelor de eficienţă etc.), orice firmă îşi elaborează o proprie politică de marketing.

Politica de marketing reprezintă “modul în care întreprinderea concepe dezvoltarea activităţii sale, direcţiile de perspectivă şi acţiunile practice, concrete, vizând valorificarea potenţialului său, înconcordanţă cu cerinţele pieţei”.

Proiectarea, organizarea şi realizarea politicii de marketing la nivelul întreprinderii presupune o ierarhizare judicioasă a deciziilor de marketing, decizii, care au în vedere o serie de activităţi pe care întreprinderea le realizează. În funcţie de elemental decizional care se are în vedere, la un anumit moment, politica de marketing a întreprinderii poate lua diverse concretizări.

Deciziile pe care trebuie să le ia întreprinderea se fundamentează pe cercetarea situaţiei existente pe piaţă la un anumit moment: în principalnumărul şi forţa competitorilor, numărul şi structura consumatorilor efectivi şi potenţiali, preferinţele acestora pentru anumite tipuri de produse (nivel calitativ,preţ, mod de distribuire etc.). Pe baza analizei informaţiilor recepţionate conducerea oricărei organizaţii economice stabileşte modul de acţiune a acesteia: ce produse să realizeze, la ce preţ să le comercializeze, cum să ajungă acestea la consumatori şi,

bineînţeles, cum să fie promovate anumite informaţii cu privire la anumite aspecte ale activităţii întreprinderii.

Preview document

Strategia de Piata. Marketing-Mix - Pagina 1
Strategia de Piata. Marketing-Mix - Pagina 2
Strategia de Piata. Marketing-Mix - Pagina 3
Strategia de Piata. Marketing-Mix - Pagina 4
Strategia de Piata. Marketing-Mix - Pagina 5
Strategia de Piata. Marketing-Mix - Pagina 6
Strategia de Piata. Marketing-Mix - Pagina 7
Strategia de Piata. Marketing-Mix - Pagina 8
Strategia de Piata. Marketing-Mix - Pagina 9
Strategia de Piata. Marketing-Mix - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Strategia de Piata. Marketing-Mix.doc

Alții au mai descărcat și

Strategii de Marketing

Capitolul I INSTRUMENTE UTILIZATE IN STRATEGIILE DE MARKETING Obiectivul principal al marketingului in turism consta in promovarea acestei...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Elaborarea strategiei de marketing la societatea Quadrant AMROQ Bbottling Company România Pepsi-cola

INTRODUCERE Marketingul modern presupune mai mult decit dezvoltarea produsului, comunicarea cu clientii, stabilirea pretului produsului intr-un...

Influența diversității culturale asupra strategiei și mixului de marketing

Sectiunea 1: Mediul socio-cultural Afacerile internationale au fost intotdeauna recunoscute ca o activitate care implica decizii de investitii sau...

Mixul de Marketing - Implementare Produse de Retail în Sistemul Bancar

CAPITOLUL 1 Conţinutul politicii de marketing si Locul serviciilor bancare în teoria economică Adoptarea conceptului de marketing de către o...

Fundamentarea strategiei de piață a SC Tabco Campofrio SA Tulcea

CAPITOLUL 1 STRATEGIA DE PIATA ÎN ACTIVITATEA DE MARKETING. 1.1. ETAPE ÎN EVOLUTIA CONCEPTULUI DE STRATEGIE DE PIATA. Grecii din perioada antica...

Strategii de Marketing în Mediul Concurențial

Capitolul I Coordonatele mediului concurential în economia de piata 1.1. Concurenta – obiect si continut O trasatura de baza a economiei de...

Marketing-mix - Instrument Specific de Operaționalizare a Strategiei de Piață

1. Conţinut şi definiţii După ce întreprinderea şi-a definit poziţionarea pe piaţa ţintă urmează formularea strategiei de piaţă, care presupune...

Strategia de Piață și Mixul de Marketing

1. Conţinutul şi locul strategiei de piaţă Adoptarea conceptului de marketing de către o întreprindere presupune, între altele, utilizarea unui...

Gestiune hotelieră

Bibliografie: - Draica Constantin „Ghid practic de turism intern si international”, Ed. All, Bucuresti 1999. - Radu Emilian „Managementul firmei...

Ai nevoie de altceva?