Strategia de Piata. Marketing-Mix

Extras din referat Cum descarc?

Strategia de piata reprezinta una din cele mai importante componente a strategiei generale de dezvoltare a intreprinderii. Fiind una din principalele cai de valorificare a potentialului intern, strategia de piata a firmei este subordonata obiectivelor majore fixate prin programul de activitate si urmareste, in permanenta, cresterea gradului de flexibilitate, in materie de raspuns la semnalele pe care le emite piata.
Tactica de marketing reprezinta modalitatea concreta de punere in practica a strategiilor de marketing (ex.: marirea pretului pentru un produs; participarea la o manifestare expozitionala; editarea unui catalog )
Putem afirma deci ca supravietuirea companiei pe o piata este strans legata de aptitudinea acesteia de a concepe si aplica o strategie de piata. 
Etapele elaborarii unei strategii de piata sunt:
-analiza mediului extern companiei
-analiza mediului intern al companiei
-stabilirea obiectivelor urmarite
-segmentarea pietei
-alcatuirea hartii pietei
-identificarea pietei tinta
-pozitionarea pe piata tinta
-adoptarea unei variante strategice
Analiza mediului intern al companiei consta intr-o evaluare sub aspect calitativ si cantitativ a resurselor umane, materiale si financiare de care dispune o companie, utilizand indicatori economico- financiari adecvati, in scopul determinarii capacitatii acesteia de a face fata modificarilor survenite in cadrul mediului extern companiei.
Analiza mediului extern companiei consta in identificarea elementelor din mediul extern ce influenteaza activitatea companiei, precum si cuantificarea influentei exercitate de acestia asupra activitatii companiei. 
Cele doua etape enumerate anterior trebuie fianlizate printr-o actiune de corelare a actiunilor simultane ale mediului intern si mediului extern concretizata in analiza portofoliului de activitati al companiei (ex.: matricea BCG) precum si in analiza a starii prezente a companiei pe plan intern si extern utilizand modele de analiza dintre care amintim aici: analiza SWOT, matricea General Electric -McKinsey, matricea Royall Duch- Shell, matricea A.D. Little sau matricea lui Hoffer de evolutie produs/ piata. 
Pentru a-si putea materializa obiectivele sale majore (consolidarea pozitiei pe piata, cresterea cifrei de afaceri, imbunatatirea performantelor de eficienta etc.), orice firma isi elaboreaza o proprie politica de marketing. 
Politica de marketing reprezinta "modul in care intreprinderea concepe dezvoltarea activitatii sale, directiile de perspectiva si actiunile practice, concrete, vizand valorificarea potentialului sau, inconcordanta cu cerintele pietei".
Proiectarea, organizarea si realizarea politicii de marketing la nivelul intreprinderii presupune o ierarhizare judicioasa a deciziilor de marketing, decizii, care au in vedere o serie de activitati pe care intreprinderea le realizeaza. In functie de elemental decizional care se are in vedere, la un anumit moment, politica de marketing a intreprinderii poate lua diverse concretizari.
Deciziile pe care trebuie sa le ia intreprinderea se fundamenteaza pe cercetarea situatiei existente pe piata la un anumit moment: in principalnumarul si forta competitorilor, numarul si structura consumatorilor efectivi si potentiali, preferintele acestora pentru anumite tipuri de produse (nivel calitativ,pret, mod de distribuire etc.). Pe baza analizei informatiilor receptionate conducerea oricarei organizatii economice stabileste modul de actiune a acesteia: ce produse sa realizeze, la ce pret sa le comercializeze, cum sa ajunga acestea la consumatori si,
bineinteles, cum sa fie promovate anumite informatii cu privire la anumite aspecte ale activitatii intreprinderii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia de Piata. Marketing-Mix.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!