Strategia de Marketing în Servicii

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1209
Mărime: 8.29KB (arhivat)
Publicat de: Cornel Ignat
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Olga Maxim
Referat predat la master, semestrul III, Administratie

Extras din referat

Companiile de succes din sfera serviciilor îşi conduc activitatea după o strategie precisă, clară şi competitivă, care impulsionează compania şi defineşte serviciul prestat.Având strategia, managerii pot tria mai uşor iniţiativele, iar prestatorii ştiu astfel mai bine cum să deservească utilizatorii.Strategia va fi ghidul companiei, deoarece manualele de proceduri, cât de ample ar fi ele nu mai sunt suficiente.

Identificarea strategiei serviciilor se face urmând următoarele etape:

-determinarea celor mai importante caracteristici ale serviciului, pentru a satisface şi depăşi nevoile consumatorilor;

-determinarea celor mai importante atribute, unde concurenţa este vulnerabilă;

-determinarea capacităţilor prezente şi potenţiale ale companiei, precizarea competenţelor şi incompetenţelor, ale punctelor slabe şi tari, a sistemului de valori şi a „raţiunii de a fi”;

-elaborarea unei strategii a serviciului, care se adresează nevoilor consumatorilor, care speculează vulnerabilitatea concurenţei şi scoate în evidenţă potenşialul companiei.

Strategia de marketing defineşte atitudinea companiei faţă de mediu şi totodată comportamentul său în raport cu componentele acestuia; de asemenea exprimă opţiunea companiei pentru o anumită cale de urmat.Această cale (direcţie) presupune analiza atentă a macro şi micromediului companiei, mediul intern şi formularea alternativelor strategice, ca rezultantă a procesului.

Succesul de durată în sfera serviciilor necesită o strategie fundamentală bună, şi reprezintă definirea obiectului de activitate al companiei.Pe lângă strategia fundamentală, mai există şi cele secundare, care se modifică ori de câte ori apar activităţi noi, impuse de succesul aplicării strategiei de bază, care se schimbă destul de rar.

Realizarea proiectului propus depinde în mare măsură de performanţele strategiilor secundare.În companiile de succes schimbarea este continuă, strategia de bază este clară, stabilă şi puternică, iar cele secundare şi eforturile de exeuţie sunt în continuă mişcare, în funcţie de cerere.

Strategia serviciului are ca esenţă calitatea acestuia.Calitatea serviciului este reprezentată de corectitudine în prestarea serviciului, promptitudine, politeţe şi amabilitate faţă de consumator, selecţia personalului, evaluarea şi recompensarea personalului.Strategia serviciului trebuie să contribuie la creşterea sistemului de valori al companiei.

Exemplu de strategie de marketing:

-strategii generale - raport cerere-ofertă;

- conţinutul relaţiilor de mediu (relaţii de parteneriat, relaţii concurenţiale);

-strategii specifice - clarificarea poziţiei companiei faţă de structura

pieţei, concurenţă, furnizori, forţă de muncă.

O strategie excelentă impune creativitate, asumarea de riscuri la nivelul întregii companii şi eforturi maxime.Aceasta trebuie să se bazeze pe calitate, valoarea produsului oferit, stimularea personalului – mai ales a creativităţii acestuia.

Strategia serviciilor trebuie să cuprindă atât caracteristicile care vor corespunde aşteptărilor consumatorilor cât şi atributele care vor depăşi aşteptările.De asemenea, analiza concurenţei (analiza SWOT) este esenţială pentru dezvoltarea strategiei.Dacă serviciile concurenţei sunt slabe, mediocre, competitorii pot veni cu ceva mai bun în aceleaşi servicii oferite, dar dacă principalii competitori oferă din start servicii de calitate, problema se va pune altfel, anume crearea/găsirea unei alternative, de exemplu adăugarea valorii unuia sau mai multor atribute ale aceluiaşi serviciu (vorbim aici de atributele prioncipale ale serviciului în cauză) şi eventual a le diferenţia pe cele secundare, apoi „împachetarea” şi comunicarea cât mai creativă a acestor însuşiri.

Preview document

Strategia de Marketing în Servicii - Pagina 1
Strategia de Marketing în Servicii - Pagina 2
Strategia de Marketing în Servicii - Pagina 3
Strategia de Marketing în Servicii - Pagina 4
Strategia de Marketing în Servicii - Pagina 5
Strategia de Marketing în Servicii - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Strategia de Marketing in Servicii.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Strategii de Marketing în Servicii

INTRODUCERE Sectorul serviciilor capătă o amploare din ce în ce mai mare, nu numai în economiile dezvoltate (numite adesea economii ale...

Plan de afaceri spălătorie - SpitSpot Cleaners

Cap 1. Prezentarea generala a ideii de afaceri Ideea de afacere pe care noi o propunem este una nemaintalnita pana acum, preluata fiind din...

Strategii Moderne de Marketing Bancar

Cap. I Aspecte conceptuale privind marketingul bancar 1.1 Particularităţi ale marketingului bancar Introducerea marketingului în sectorul bancar...

Strategii de marketing în mediul concurențial

CAPITOLUL I Elemente conceptuale Pentru a ilustra importanţa marketingului financiar-bancar şi amploarea tot mai mare a acestuia este necesarã o...

Plan de afaceri - cașcavalul

PLAN DE AFACERI Noţiuni introductive: Se remarcă în ultima perioadă o evoluţie din ce în ce mai accelerată a economiei în ansamblul ei, evoluţie...

Strategia de marketing direct a organizației - studiu de caz Today Advertising

INTRODUCERE Marketingul direct eficient depinde, mai mult decât orice, de capacitatea noastră de a percepe cât mai bine nevoile consumatorilor,...

Managementul marketingului serviciilor în cadrul societăților comerciale

CAPITOLUL 1. BAZA TEORETICO-METODOLOGICĂ A MANAGEMENTULUI MARKETINGULUI SERVICIILOR ÎN ACTIVITATEA ECONOMICĂ 1.1. Obiectivele și importanța...

Plan de Afaceri SC Kinetomedica SRL

I. Prezentarea organizaţiei 1. Istoricul organizaţiei S.C. Kinetomedica S.R.L. a fost înfiinţată în anul 1991, în Bucureşti, numărându-se...

Ai nevoie de altceva?