Strategia de Marketing in Servicii

Extras din referat Cum descarc?

Companiile de succes din sfera serviciilor isi conduc activitatea dupa o strategie precisa, clara si competitiva, care impulsioneaza compania si defineste serviciul prestat.Avand strategia, managerii pot tria mai usor initiativele, iar prestatorii stiu astfel mai bine cum sa deserveasca utilizatorii.Strategia va fi ghidul companiei, deoarece manualele de proceduri, cat de ample ar fi ele nu mai sunt suficiente.
Identificarea strategiei serviciilor se face urmand urmatoarele etape:
-determinarea celor mai importante caracteristici ale serviciului, pentru a satisface si depasi nevoile consumatorilor;
-determinarea celor mai importante atribute, unde concurenta este vulnerabila;
-determinarea capacitatilor prezente si potentiale ale companiei, precizarea competentelor si incompetentelor, ale punctelor slabe si tari, a sistemului de valori si a ,,ratiunii de a fi";
-elaborarea unei strategii a serviciului, care se adreseaza nevoilor consumatorilor, care speculeaza vulnerabilitatea concurentei si scoate in evidenta potensialul companiei.
Strategia de marketing defineste atitudinea companiei fata de mediu si totodata comportamentul sau in raport cu componentele acestuia; de asemenea exprima optiunea companiei pentru o anumita cale de urmat.Aceasta cale (directie) presupune analiza atenta a macro si micromediului companiei, mediul intern si formularea alternativelor strategice, ca rezultanta a procesului.
Succesul de durata in sfera serviciilor necesita o strategie fundamentala buna, si reprezinta definirea obiectului de activitate al companiei.Pe langa strategia fundamentala, mai exista si cele secundare, care se modifica ori de cate ori apar activitati noi, impuse de succesul aplicarii strategiei de baza, care se schimba destul de rar.
Realizarea proiectului propus depinde in mare masura de performantele strategiilor secundare.In companiile de succes schimbarea este continua, strategia de baza este clara, stabila si puternica, iar cele secundare si eforturile de exeutie sunt in continua miscare, in functie de cerere.
Strategia serviciului are ca esenta calitatea acestuia.Calitatea serviciului este reprezentata de corectitudine in prestarea serviciului, promptitudine, politete si amabilitate fata de consumator, selectia personalului, evaluarea si recompensarea personalului.Strategia serviciului trebuie sa contribuie la cresterea sistemului de valori al companiei.
Exemplu de strategie de marketing:
-strategii generale - raport cerere-oferta;
- continutul relatiilor de mediu (relatii de parteneriat, relatii concurentiale);
-strategii specifice - clarificarea pozitiei companiei fata de structura 
pietei, concurenta, furnizori, forta de munca.
O strategie excelenta impune creativitate, asumarea de riscuri la nivelul intregii companii si eforturi maxime.Aceasta trebuie sa se bazeze pe calitate, valoarea produsului oferit, stimularea personalului - mai ales a creativitatii acestuia.
Strategia serviciilor trebuie sa cuprinda atat caracteristicile care vor corespunde asteptarilor consumatorilor cat si atributele care vor depasi asteptarile.De asemenea, analiza concurentei (analiza SWOT) este esentiala pentru dezvoltarea strategiei.Daca serviciile concurentei sunt slabe, mediocre, competitorii pot veni cu ceva mai bun in aceleasi servicii oferite, dar daca principalii competitori ofera din start servicii de calitate, problema se va pune altfel, anume crearea/gasirea unei alternative, de exemplu adaugarea valorii unuia sau mai multor atribute ale aceluiasi serviciu (vorbim aici de atributele prioncipale ale serviciului in cauza) si eventual a le diferentia pe cele secundare, apoi ,,impachetarea" si comunicarea cat mai creativa a acestor insusiri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia de Marketing in Servicii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!