Strategia de Distributie - Marlboro

Extras din referat Cum descarc?

I. Prezentarea companiei
In anul 1847 un producator britanic pe nume Philip Morris si-a lansat o afacere cu tutun. El a deschis la Londra o fabrica unde producea tigari turcesti rulate manual pe care le comercializa prin propriile puncte de desfacere. Jumatate de secol mai tarziu, acelasi Philip Morris si-a extins corporatia pe continentul american, la New York unde a deschis cateva puncte de desfacere pentru toate brandurile sale, printre care Cambridge, Derby si Marlboro, acesta din urma fiind denumit astfel pornind de la numele strazii londoneze unde se situa fabrica de tutun: Malborough.
Intre anii 1970 si 2008 firma a cunoscut o crestere extraordinara. Volumul vanzarilor a crescut de la 87 de miliarde de tigari la peste 869.8 de miliarde. Aceasta crestere a vanzarilor a fost insotita de o crestere a veniturilor la fel de impresionanta: de la 425 de milioane USD la peste 63 de miliarde USD, in aceeasi perioada. In 2008, venitul operational a fost de 10,2 miliarde USD, de peste 100 de ori mai mare decat in 1970.
In acest moment, PMI are peste 75.000 de angajati in intreaga lume; detine, opereaza sau are interese in peste 50 de fabrici, iar produsele PMI sunt vandute in peste 160 de tari. Philip Morris International, parte a grupului de companii Altria, este una din cele mai mari companii de tutun din lume. In prezent detine o cota de 15,6% din piata internationala a tigarilor si are peste 60.000 de angajati in intreaga lume. Marcile lor sunt produse in peste 50 de fabrici in lume si sunt vandute in peste 160 de tari.
Brandurile de tigari produse de PMI sunt: Marlboro, Virginia Slims, Benson &Hedges, Merit, Parliament, Alpine, Basic, Cambridge, Bristol, Bucks, Chesterfield, Collector's Choice, Commander, English Ovals, Lark, L&M, Players si Saratoga.
II. Politica de distributie (Mixul de distributie)
Operatiunile si activitatile desfasurate in cadrul celorlalte componente ale mixului de marketing pentru clientii internationali nu au finalitate daca bunurile si serviciile nu ajung la clienti. Aceasta sarcina importanta revine distributiei. Distributia reprezinta activitatile desfasurate, structurile organizatorice care le sprijina si relatiile care se stabilesc intre parteneri diferiti. Politica de distributie include:
- Dezvoltarea unor retele de distributie care sa acopere eficient piata din Romania.
- Selectarea, motivarea si controlul canalelor nationale de distributie.
- Sistemul logistic necesar.
- Strategiile de distributie folosite de companie.
- Verificarea permanenta a canalelor de distributie.
Strategia de distributie este reformulata si ajustata periodic luandu-se in calcul etapa din ciclul de viata in care se afla produsele. Philip Morris Romania colaboreaza cu firme specializate de pe fiecare dintre cele 160 de state (unde detine aproximativ 50 de fabrici) unde sunt plasate tigarile Marlboro. In functie de piata de desfacere, acestea livreaza produsele firmelor de distributie care le plaseaza la randul lor in debuseele finale.
O data cu lansarea Marlboro Filter Plus si in viitor a Marlboro Smokeless ("fara fum") si a pachetului rezistent la apa, produsele patrund concomitent in intreaga tara vizand in special orasele mari. Totodata se va remodela imaginea brandului Marlboro prin campanii si promotii atat prin metodele traditionale marketingului cat si prin marketingul direct. Sistemul logistic va include conditionarea si livrarea produselor preambalate, o aprovizionare ritmica iar transportul marfurilor se va realiza cu mijloace de transport proprii si ale distribuitorului.
Distributia se va realiza atat in mod direct, prin propriul aparat de comercializare (forta de vanzare proprie, sucursale, filiale de comercializare, fara a exclude detailistii), cat si in mod indirect (prin interventia intermediarilor din tara de origine a producatorului sau cu caracter international). Pentru detailisti se vor pregati dosare speciale care cuprind explicatii despre motivul introducerii pe piata a noului produs, precum si campania de sustinere a brandului Marlboro, caracteristicile sale modul in care urmeaza sa fie facuta sustinerea marcii catre consumatori in asa fel incat increderea detailistului sa creasca. In functie de tipul de magazin, reprezentantul Philip Morris Romania va recomanda un pachet adecvat cu materiale. Se va urmari o introducere cat mai rapida pe piata a produsului, in principal in marile orase, precum si in zona rurala. Astfel, cu ajutorul echipelor bine instruite de distribuitori, produsele Marlboro vor fi disponibile in toate magazinele, benzinariile, in baruri si cluburi etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia de Distributie - Marlboro.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!