Insisi termenii de expozitie si manifestare expozitionala specifica principala activitate desfasurata in timpul evenimentelor tradeshow si anume expunerea. Intr-o manifestare expozitionala sunt prezente cel putin cateva zeci de companii care au oferte asemanatoare, deci concurente. Principala modalitate de atingere a obiectivelor unei participari la targuri si expozitii este generarea de interactiune intre personalul expozantului si vizitatori si intre oferta expusa si vizitatori. In cele ce urmeaza voi descrie diferite caracteristici care trebuie luate in considerare in organizarea unui targ de jucarii. Expozantul este D-Toys producator si distribuitor de jucarii din Europa. Functiile Standurilor Expozitionale In mod real nu putem concepe o expozitie (eveniment tradeshow) fara standuri expozitionale. Suprafetele de expunere sunt spatiul expozitional oferit de organizatorul unui eveniment tradeshow care urmeaza a fi amenajat de expozant prin ceea ce se numeste generic stand expozitional. Aceste suprafete au doua caracteristici de baza: a. Suprafata lor b. Pozitionarea lor geografica in interiorul spatiului de desfasurare a expozitiei. Standurile expozitionale au ca principala functie asigurarea spatiului fizic de realizare a contactului dintre expozant si publicul vizitator. Accesul la publicul vizitator este principalul sub-produs din produsul global - manifestare expozitionala. In absenta acestui sub-produs nu putem concepe existenta unui eveniment tradeshow. Pentru un stand de jucarii suprafata de expunere trebuie sa fie ceva mai mare deoarece se pot amenaja spatii de joaca unde copii pot testa noile jucarii. O a doua functie a standurilor expozitionale o reprezinta captarea interesului publicului vizitator, atat copii dar mai ales parintii. Studii facute in SUA arata ca un vizitator obisnuit aloca in medie 5 secunde pentru vizualizarea unui stand. Acest interval de timp - 5 secunde - reprezinta perioada critica in care expozantul trebuie sa atraga atentia vizitatorului pentru ca acesta din urma sa aloce un buget de timp mai mare de 5 secunde pentru a intra in contact direct cu oferta organizatiei care expune. Prin oferta nu intelegem strict oferta de produse si servicii pusa spre vanzare pe piata, ci intelegem oferta globala a organizatiei expozant care pe langa bunurile si serviciile oferite spre vanzare include elementele de identitate ale organizatiei si ale produselor si serviciilor acesteia. Intervalul de timp de 5 secunde este unul foarte redus ceea ce inseamna ca in interiorul suprafetei expozitionale inchiriate de expozant trebuie sa existe elemente care sa trezeasca interesul vizitatorului chiar la primul contact: jucarii de ultima generatie ce pot fi testate, jucarii de plus gigant sau chiar jucarii care vorbesc, danseaza, etc. Acest prim contact este in proportie de aproximativ 95% unul vizual. Daca facem o comparatie cu publicitatea prin televiziune putem considera ca timpul de care beneficiaza un expozant pentru comunicarea mesajului sau este de sase ori mai redus decat in cazul unui spot TV. (un spot TV are o durata obisnuita de 30 de secunde). Primul obiectiv al amenajarii unui stand expozitional trebuie sa fie castigarea de timp suplimentar pentru comunicarea mesajului organizatiei expozant catre fiecare vizitator in parte.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).