Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 1818
Mărime: 19.28KB (arhivat)
Publicat de: Corneliu Lazăr
Puncte necesare: 6
UNIVERSITATEA VALAHIA-TARGOVISTE FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE SPECIALIZAREA-ECTS

Cuprins

  1. 1. Notiuni generale 3
  2. 2. Notiuni teoretice asupra scolilor de management 4
  3. 3. Studiu de caz 8
  4. 4. Concluzii 10
  5. 5. Bibliografie 12

Extras din referat

INTRODUCERE

NOTIUNI GENERALE ASUPRA SUBIECTULUI

De fiecare data cand ne gandim la cuvantul “management” ne vine imediat in minte cuvantul “sef”, ”conducator”, etc; cuvant care de-alungul timpului si-a schimbat forma dar nu si intelesul, ramanand azi la forma lui actuala de “management.

Asa cum spunea si BRUCE HYLAND “a conduce este o profesiune, nu un drept sau o mostenire” aduc in tema vorba de reprezentantii scolilor de management care au facut tot posibilul sa initieze stiinta managementului in cunoastere si gestionarea cu succes a tehnicilor si metodelor manageriale , absolute necesare unui manager performant.

Exista o mare varietate de tipuri de conducere: de stat , ideological, tehnica, economica, etc. Pentru conducerea economica in literatura de specialitate s-a introdus termenul de management. Insa managementul nu este pur si simplu o conducere economica, aceasta are loc numai cand subiectul conducerii are libertate deplina, functioneaza in conditiile pietei si se orienteaza la nevoile acesteia indiferent daca urmareste sau nu obtinerea nemijlocita de profit.

Intreprinderile romanesti se ghideaza, ca sa spun asa, dupa functiile managementului contemporan, antreprenorial si de conducere. Acestea trebuiesc indeplinite de un grup de oameni in cadrul unei organizatii sau intreprinderi.

Un bun manager aplica functiile managementului ca stiinta si ca arta.

NOTIUNI TEORETICE ASUPRA SCOLILOR DE

MANAGEMENT.

Practicarea managementului, in formele sale incipiente este tot atat de veche ca si colectivitatea umana. Oamenii, ca finite sociale, au fost nevoiti sa desfasoare activitati, sa se organizeze si sa-si coordoneze unitar actiunile , in vederea folosirii cat mai corecte a resurselor disponibile si limitate pentru a-si satisface, cat mai deplin nevoile in permanenta crestere.

Astfel, managementul in dezvoltarea sa, a parcurs mai multe etape, fiecare etapa find caracterizata prin elemente definitorii care s-au constituit in scoli independente.

Principalele scoli identificate in teoria si practica managementului sunt: scoala clasica, a relatiilor umane, scoala empiric , scoala sistemelor sociale, scoala fundamentarii deciziilor de management prin folosirea metodelor matematice moderne si tehnici de calcul electronic, scoala managementului situational.

Pentru verrificarea cat mai clara in ceea ce priveste rolul ideilor reprezentantilor scolilor de management in cadrul intreprinderilor romanesti vom caracteriza fiecare scoala manageriala in parte si-i vom evalua caracteristicile.

• Scoala clasica:

-Managementul stiintific:F.W.TAYLOR:

Principiile acestui tip de management sunt urmatoarele: diviziunea muncii, masurarea muncii, precizarea sarcinilor si a metodelor de executare a acestora, munca in calitate de activitate individuala, motivarea muncii, rolul capacitatilor individuale, rolul amnagementului, rolul sindicatelor, problema destul de dezbatuta astazi in cadrul organizatiilor de tot felul si dezvoltarea gandiriir manageriale.

Preview document

Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești - Pagina 1
Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești - Pagina 2
Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești - Pagina 3
Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești - Pagina 4
Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești - Pagina 5
Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești - Pagina 6
Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești - Pagina 7
Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești - Pagina 8
Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești - Pagina 9
Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești - Pagina 10
Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești - Pagina 11
Stadiul aplicării ideilor reprezentanților școlilor de management în cadrul întreprinderilor românești - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Stadiul Aplicarii Ideilor Reprezentantilor Scolilor de Management in Cadrul Intreprinderilor Romanesti.doc

Alții au mai descărcat și

Declinul cererii pentru transportul feroviar de către călători

Introducere Sectorul feroviar de transport de călători prezintă o importanță deosebită pentru funcționarea economiei în ansamblu, cu impact direct...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Ai nevoie de altceva?