Sloganul și sigla - elemente principale al identității corporative

Extras din referat Cum descarc?

Sloganul-etimologie si definitie
Sloganul din punct de vedere etimologic este echivalentul vechiului strigat de lupta (slogan - in celta, strigat de lupta). Scopul lui este tot intimidarea adversarului, adica a competitiei. Dupa toate legile marketingului, sloganul trebuie sa fixeze imaginea produsului in mintea consumatorului si sa-i dea indentitate in raport cu cele ale competitiei. Regula unei sonoritati puternice primeaza. Sloganul trebuie sa fie cat mai expresiv si eufonic, dar este necesar sa fie mai mult decat o combinatie de simple vocabule.
Sloganul este un text ce descrie pe scurt, maxim 5-6 cuvinte, mesajul central/viziunea firmei tale. Acesta poate fi: un indemn, un cuvant ce caracterizeaza compania si prezinta punctul sau forte, o atitudine ce se doreste a fi transmisa publicului 
Functiile si rolul sloganului
Rolul sloganului este de a sustine partea vizuala (grafica) a identitatii, astfel incat, impreuna sa rezulte un intreg ce are ca scop atentionarea publicului asupra companiei, intelegerea mesajului transmis, retinerea acestuia si diferentierea fata de concurenti.
Sloganul unei companii,are ca principal rol sa comunice ceea ce americanii numesc "competitive advantage". Adica sa transmita cu ce esti tu, compania, diferita de ceilalti concurenti. De ce te-ar alege pe tine si nu pe altii? Un exemplu de slogan destept este cel al celebrului lant de librarii Barnes & Nobles: "if we don't have your book, nobody does". Spune cu ce sunt ei diferiti, e o declaratie puternica si, zic eu, convingatoare ("daca au curajul sa spuna asta, probabil ca asa e").
Functiile sloganului sunt:
1. sa atraga atentia destinatarului;
2. sa-l frapeze facandu-l sa memoreze ideea;
3. sa evoce mesajul in forma concentrata.
Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca sloganul:
Charles L. Whittier afirma in cartea sa Creative Advertising, ca un slogan trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- Sa fie memorabil; 
- Sa evoce numele de marca al produsului (al firmei, al destinatiei turistice); 
- Sa includa un beneficiu cheie al acestuia; 
- Sa diferentieze numele de marca; 
- Sa induca atitudini pozitive cu privire la marca; 
- Sa reflecte personalitatea marcii; 
- Sa fie strategic; 
- Sa poata fi folosit in forme variate in campania publicitara; 
- Sa fie competititiv; 
- Sa fie original; 
- Sa fie simplu; 
- Sa fie placut; 
- Sa fie credibil; 
- Sa fie de ajutor in comanda produsului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sloganul si Sigla - Elemente Principale al Identitatii Corporative.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!