Sloganul-etimologie si definitie Sloganul din punct de vedere etimologic este echivalentul vechiului strigat de lupta (slogan - in celta, strigat de lupta). Scopul lui este tot intimidarea adversarului, adica a competitiei. Dupa toate legile marketingului, sloganul trebuie sa fixeze imaginea produsului in mintea consumatorului si sa-i dea indentitate in raport cu cele ale competitiei. Regula unei sonoritati puternice primeaza. Sloganul trebuie sa fie cat mai expresiv si eufonic, dar este necesar sa fie mai mult decat o combinatie de simple vocabule. Sloganul este un text ce descrie pe scurt, maxim 5-6 cuvinte, mesajul central/viziunea firmei tale. Acesta poate fi: un indemn, un cuvant ce caracterizeaza compania si prezinta punctul sau forte, o atitudine ce se doreste a fi transmisa publicului Functiile si rolul sloganului Rolul sloganului este de a sustine partea vizuala (grafica) a identitatii, astfel incat, impreuna sa rezulte un intreg ce are ca scop atentionarea publicului asupra companiei, intelegerea mesajului transmis, retinerea acestuia si diferentierea fata de concurenti. Sloganul unei companii,are ca principal rol sa comunice ceea ce americanii numesc "competitive advantage". Adica sa transmita cu ce esti tu, compania, diferita de ceilalti concurenti. De ce te-ar alege pe tine si nu pe altii? Un exemplu de slogan destept este cel al celebrului lant de librarii Barnes & Nobles: "if we don't have your book, nobody does". Spune cu ce sunt ei diferiti, e o declaratie puternica si, zic eu, convingatoare ("daca au curajul sa spuna asta, probabil ca asa e"). Functiile sloganului sunt: 1. sa atraga atentia destinatarului; 2. sa-l frapeze facandu-l sa memoreze ideea; 3. sa evoce mesajul in forma concentrata. Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca sloganul: Charles L. Whittier afirma in cartea sa Creative Advertising, ca un slogan trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: - Sa fie memorabil; - Sa evoce numele de marca al produsului (al firmei, al destinatiei turistice); - Sa includa un beneficiu cheie al acestuia; - Sa diferentieze numele de marca; - Sa induca atitudini pozitive cu privire la marca; - Sa reflecte personalitatea marcii; - Sa fie strategic; - Sa poata fi folosit in forme variate in campania publicitara; - Sa fie competititiv; - Sa fie original; - Sa fie simplu; - Sa fie placut; - Sa fie credibil; - Sa fie de ajutor in comanda produsului.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.