Sistemul de Aprovizionare

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1935
Mărime: 21.55KB (arhivat)
Publicat de: Iolanda Tănasă
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Proces de aprovizionare intern

Petru fluxul de aprovizionare de la furnizorii interni, pot fi delimitate două tipuri de necesar de

aprovizionat:

• Necesar de aprovizionat pentru stoc (comandă de stoc)

• Necesar de aprovizionat zilnic (comandă zilnică)

Necesar de aprovizionat zilnic (comandă zilnică)

Determinarea necesarului de aprovizionat zilnic se face pe baza comenzilor zilnice care apar pentru acele produse care nu sunt pe stoc. Etapele pentru determinarea necesarului de aprovizionat zilnic sunt următoarele:

• Etapa 1: Se plasează comanda de vânzare în sistem.

• Etapa 2: Este generată comanda de cumpărare către furnizor aferentă comenzii de vânzare de la pasul 1, folosind foile de lucru aprovizionare din sistem. O caracteristică a acestui proces o constituie faptul că timpul de aprovizionare este scurt.

Caz 1) Pentru comanda de cumpărare, furnizorul confirmă că poate livra în totalitate cantităţile comandate, la data solicitată de către companie :

Agentul de vânzări verifică în comanda de cumpărare dacă cantităţile comandate de către client sunt confirmate în totalitate de către furnizor.

Pasul următor constă în trimiterea unei confirmări către client, care îl informează că marfa comandată va sosi în totalitate la data promisă.

Caz 2) Pentru comanda de cumpărare, furnizorul confirmă că poate livra doar parţial cantităţile comandate, la data solicitată de către companie:

Furnizorul dă o nouă dată de livrare pentru acele produse pe care nu le poate livra la data solicitată de către companie.

Această nouă dată va fi completată pe liniile de comandă cumpărare, în dreptul produselor care vor fi livrate cu întârziere.

Agentul de vânzări verifică în comanda de cumpărare dacă cantităţile comandate de către client pot fi livrate către acesta în totalitate la data promisă.

Pentru articolele pentru care constată că va avea o livrare întârziată, va trebui să confirme noile date de livrare cu clientul.

• Caz 2.1) Dacă clientul acceptă noile date de livrare:

• Se generează comanda de cumpărare fermă către furnizor pentru articolele cu livrare imediată.

• Se generează o altă comandă de cumpărare fermă către acelaşi furnizor pentru articolele întârziate.

• Observaţie: cele două comenzi ferme de cumpărare sevor genera în mod automat din comanda iniţială de cumpărare obţinută din foile de lucru aprovizionare.

• Caz 2.2) Dacă clientul nu acceptă noile date de livrare:

• Se generează comanda de cumpărare fermă către furnizor numai pentru articolele cu livrare imediată.

Observaţii:

• Pe comanda de cumpărare, din fluxul descris mai sus apare necesitatea a două noi

câmpuri:

• Cantitate confirmată.

• Comandă nouă: câmp care va fi completat de către utilizator pentru acele produse care au livrare întârziată şi pe baza căruia se va crea în mod automat cea de a doua comandă fermă, în cazul în care clientul acceptă noile date de livrare.

• Agentul de vânzări trebuie să ştie când i se confirmă vânzarea (pentru comenzile

zilnice). Ca urmare comanda de cumpărare trebuie asociată de comanda de vânzare corespunzătoare.

Caracteristici ale procesului de determinare a necesarului de aprovizionat.

• În procesul de determinare a necesarului de aprovizionat trebuie inclusă şi lista de

substituiri.

Preview document

Sistemul de Aprovizionare - Pagina 1
Sistemul de Aprovizionare - Pagina 2
Sistemul de Aprovizionare - Pagina 3
Sistemul de Aprovizionare - Pagina 4
Sistemul de Aprovizionare - Pagina 5
Sistemul de Aprovizionare - Pagina 6
Sistemul de Aprovizionare - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Sistemul de Aprovizionare.docx

Te-ar putea interesa și

Management - SC Vulcan SRL

CAPITOLUL 1 IMPORTANŢA SISTEMULUI INFORMAŢIONAL ÎN DEZVOLTAREA SOCIETĂŢII SECOLULUI XXI Rolul sistemului informational este de a transmite...

Raționalizarea activității de aprovizionare și stocare cu materii prime și materiale la SC Altex SA Tulcea

CAPITOLUL 1 APROVIZIONAREA SI STOCAREA MARFURILOR, MATERIILOR PRIME SI MATERIALELOR Întreprinderea, ca termen, provine din limba franceza,...

Proiect logistică

1. Introducere Firma se numeste Mike International si are sediul în Iasi în cartierul Tatarasi Este unul dintre distribuitorii de produse...

Managementul aprovizionării în cadrul companiei Michelin România

INTRODUCERE Lucrarea ”Managementul aprovizionării în cadrul companiei Michelin România” vizează dezvoltarea unui model de luare a deciziilor...

Aprovizionarea

Introducere Asemenea întregii societăţi româneşti, armata se află într-un profund proces de transformare care vizează toate structurile şi...

Studiu privind Aprovizionarea și Promovarea unor Produse Alimentare

CAPITOLUL 1 NECESITATEA ELABORĂRII PROIECTULUI ŞI CONSECINŢELE SOCIAL – ECONOMICE PH. Kalter arată că: “Marketingul este un proces social şi de...

Aprovizionarea cu materii prime la SC Vel Pitar SA

INTRODUCERE Scopul acestei lucrări este de a oferi o prezentare și, totodată, un studiu al strategiilor de marketing și politicilor folosite de...

Aprovizionarea - cumpărarea

1.1. Abordarea modernă a cumpărării Mult timp privită ca o arie secundară, aprovizionarea a dobândit un nou statut în cadrul organizaţiei, din...

Ai nevoie de altceva?