Cuprins
- Cap. 1 Introducere in managementul international ;
- Cap. 2 Structuri organizatorice in afacerile international;
- 2.1. Strategii de organizare in managementul international;
- 2.2. Factorii determinanti ai structurilor organizatorice;
- 2.3. Stadiile internationalizarii si evolutia structurilor organizatorice;
- 2.4. Tipologia structurilor organizatorice;
- Cap. 3 Comunicarea si negocierea in afacerile internationale;
- 3.1. Comunicarea verbala manager – angajat;
- 3.2. Comunicarea scrisa manager – angajat;
- 3.3. Comunicarea nonverbala;
- Cap. 4 Managementul resurselor umane;
- 4.1. Introducere in gestiunea resurselor umane;
- 4.2. Planificarea necesarului de resurse umane;
- 4.3. Recrutarea resurselor umane ;
- 4.4. Selectia resurselor umane ;
- 4.5. Integrarea noilor angajati in cadrul firmei ;
- 4.6. Pregatirea si perfectionarea noilor angajati;
- 4.7. Motivatia resurselor umane;
- 4.8. Evaluarea performantelor si promovarea resurselor umane;
- Cap. 5 Mecanismele de planificare si control in afacerile internationale;
- Procesul planificarii;
- Planificarea strategica;
- Planificarea tactica si operationala;
- Planul de afaceri;
- Cap. 6 Politica sociala in afacerile internationale.
Extras din referat
CAP 1. INTRODUCERE IN MANAGEMENTUL INTERNATIONAL
Managementul international reprezinta un management intercultural din cel putin doua puncte de vedere: mai intai pentru ca se refera la raporturi ce se stabilesc si se devolta intre tari diferite, deci intre spatii culturale nationale diferite; apoi pentru ca are in vedere interactiuni intre organizatii – firma, clienti-concurenta care au valori si comportamente diferite, adica au culturi de intreprindere diferite.
Prin management international se intelege managementul societatilor trans-nationale, sau alte ori managementul global, analizat la scara mondiala.
Concept Semnificatie
Management global Managementul societatilor multinationale
Management comparat Studiul comparativ al sistemelor nat. de management
Management intercultural Managementul organizatiilor care actioneaza intr-un mediu cultural complex, eterogen
Management international Managementul organizatiilor care actioneaza la scara internationala
Managementul afacerilor internationale si managementul afacerilor in plan national se aseamana prin aceea ca, in ambele cazuri se urmareste atingerea obiectivelor economice ale organizatiei prin coordonarea rationala si utilizaea eficienta a resurselor. Ele se deosebesc datorita contextelor diferite in care se realizeaza, a diversitatii culturale a participantilor la tranzactii, precum si ca urmare a conceptiilor si practicilor manageriale diferite.
Dezvoltarea managementului international este o reflectare a procesului de internationalizare a vietii economice, care a impus ca mediu de existenta si functionare a firmei piata mondiala, spatiul economic global. Acest proces s-a realizat atat prin intensificarea internationalizarii – in plan regional (integrare economica) sau mondial (cresterea comertului international, a investitiilor straine, dezvoltarea relatiilor financiar-valutare) – cat si prin largirea acesteia, extinderea relatiilor economice si cresterea interdependentelor dintre fluxurile comerciale, de investitii si financiar-valutare la scara globala.
CAP. 2 STRUCTURI ORGANIZATORICE IN AFACERILE INTERNATIONALE
Termenul de structura provine din latinescul “structura” = a construi, a cladi, a alcatui (termen managerial), de unde rezulta ca structura reprezinta scheletul, osatura pe care se fondeaza firma respectiva, indiferent de specific.
Structura organizatorica reprezinta un sistem unitar si coerent de elemente materiale si imateriale, alcatuite din elemente omogene si semiomogene bazate pe departamentare, subordonari, nivele ierarhice, relatii de comunicare, toate aceste elemente fiind subordonate aceluiasi scop.
Elementele materiale: uzine, sectii, fabrici, depozite, echipamente, utilaje, mijloace de transport.
Elementele imateriale: resursele umane si relatiile organizatorice (relatii de comunicare).
Elementele componente ale structurii organizatorice sunt:
a. postul;
b. functia;
c. compartimentul;
d. relatiile organizatorice;
e. nivelul (treapta) ierarhica;
f. aria de control (norma de conducere).
Punctul de plecare in alcatuirea unei structuri organizatorice il constituie obiectivul strategic al companiei, iar prima problema care trebuie rezolvata o reprezinta stabilirea numarului de posturi si departamente necesare pentru realizarea acestuia, precum si stabilirea marimii acestora.
Structura organizatorica este suportul institutional al strategiei firmei, deci, structura organizatorica este modelul formal conceput de manageri pentru a asigura:
Preview document
Conținut arhivă zip
- Sisteme Informationale de Management International.doc