Sisteme Audio - SoundTech

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 2585
Mărime: 63.75KB (arhivat)
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Tudor Jijie
Proiectul a fost prezentat in cadrul FEAA Iasi

Extras din referat

CAPITOLUL I:

PIATA

1. DESCRIEREA PIETEI

SOUNDTECH este o firma al carei obiect de activitate consta in producerea de sisteme audio. Firma isi desfasoara activitatea in judetul Iasi. Potentialii clienti sunt persoanele cu varsta peste 14 ani. Chiar daca majoritatea (in general cei cu varsta sub 20 ani) nu dispun de venituri proprii necesare in vederea achizitionarii acestui produs, ei constituie potentiali clienti in masura care exercita presiuni asupra parintilor pentru achizitionarea unui sistem audio. Piata produsului nostru este formata asadar, din persoanele cu varsta peste 14 ani, care sunt interesate sa achizitioneze un sistem audio, tinand cont de necesitatile, preferintele si avantajele cautate de fiecare persoana.

2. INDICATORI GLOBALI

Pentru a descrie dimensiunea pietei vom prezenta principalii indicatori globali: capacitatea pietei si potentialul acesteia.

CAPACITATEA PITEI este o marime virtuala ce exprima cantitatea fizica posibila maxima ce poate fi atrasa in consum tinandu-se seama de limitele fizice si biologice ale consumatorilor.

In calculul acestui indicator vom porni de la prezumtia ca produsul nostru ar fi gratuit. Pentru determinarea marimii este necesar sa aflam numarul de consumatori sau utilizatori ai produsului si intensitatea medie de consum.

Relatia de calcul a capacitatii pietei este urmatoarea:

Unde:

N = numarul consumatorilor

I = intensitatea medie de consum

q = volumul mediu al unei cumparaturi

f = frecventa medie de cumparare.

In determinarea numarului de consumatori vom afla numarul de persoane cu varsta peste 14 ani din judetul Iasi din care vom scadea numarul nonconsumatorilor absoluti precum si numarul nonconsumatorilor relativi.

Nonconsumatorii absoluti (NCA) sunt acele persoane care nu au nevoie de produsul nostru la modul absolut si, drept urmare, nu il vor cumpara si folosi niciodata. De exemplu produsul nostru nu este destinat sub nici o forma persoanelor care au deficiente auditive, intrucat utilitatea produsului ar fi nula in cazul acestor persoane. Estimam, in acest sens, ca un procent de 5% din populatia vizata formeaza nonconsumatorii absoluti.

Nonconsumatorii relativi (NCR) sunt cei care ar putea avea nevoie de produsul nostru dar nu il cumpara inca din diverse motive conjuncturale (fie nu dispun de veniturile necesare, fie nu stiu de existenta acestuia, sau poate, pur si simplu, nu vor sa il achizitioneze). La nivelul Iasiului, estimam ca aproximativ 10 % din numarul persoanelor cu varsta peste 14 ani formeaza categoria nonconsumatorilor relativi.

Numarul persoanelor cu varsta peste 14 ani pentru anul de referinta (2006) l-am calculat pe baza datelor obtinute de la Institutul National de Statistica (Directia Judeteana de Statistica Iasi), conform tabelului de mai jos:

Preview document

Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 1
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 2
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 3
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 4
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 5
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 6
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 7
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 8
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 9
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 10
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 11
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 12
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 13
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 14
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 15
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 16
Sisteme Audio - SoundTech - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Sisteme Audio - SoundTech.doc

Ai nevoie de altceva?