Sibiu - brandul de oraș

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 1736
Mărime: 826.31KB (arhivat)
Publicat de: Giorgian Micu
Puncte necesare: 7
Academia de Studii Economice Facultatea de Comerț Economia și Managementul Serviciilor

Extras din referat

Definirea problemei

Campania derulata in perioada martie-septembrie 2013 abordeaza ideea “Brand-ul Sibiului trebuie cladit in mod serios” prin reimprospatarea mesajului de promovare a orasului pana la un nivel international.

Campania reprezinta,in fapt, procesul de identificare a mesajului de brand al orasului Sibiu, promovarea acestuia pe plan national si international, precum si evidentierea importantei mesajului comunicational al orasului.

Un brand reprezinta totalitatea promisiunilor si sentimentelor pe care o organizatie intentioneaza sa le transmita clientilor. Brandul “Sibiu” inseamna toate mesajele menite sa prezinte o imagine unitara a Sibiului.

2.Analiza situatiei

Pasi premergatori campaniei:

Studii de piata cantitative cu privire la gradul de interes manifestat de potentialii turisti din tara si din strainatate cu ajutorul unor sondaje de opinie online.

In urma analizei SWOT au rezultat urmatoarele:

I Analiza interna:

a. Puncte tari:

- Sibiul este un oras vechi cu istorie si cultura bogata fiind numit in 2007 capitala culturala a Europei;

- Situat intr-o zona montana centrala avand acces direct catre statiunele turistice ale Carpatilor, Sibiul dispune de legaturi directe la un drum european ( E81 ) dar si de prezenta unui aeroport;

- Dispune de o varietate de obiective turistice si culturale.

b. Puncte slabe:

- In ciuda faptului ca s-a bucurat de privilegiul unei capitale culturale europene, Sibiul nu dispune de notorietatea necesara dezvoltarii propice;

- Infrastructura orasului este precara din punct de vedere al serviciilor hoteliere sub nivelul optim.

II Analiza externa

a. Oportunitati:

- Valorificarea obiectivelor turistice si culturale prezente in oras;

- Atragerea de noi turisti si cresterea interesului pentru vizitarea zonei;

- Posibilitatea dezvoltarii de noi atractii turistice;

- Posibilitatea de a face investitii intr-o piata emergenta pentru imbunatatirea serviciilor.

b. Amenintari:

- Costuri mari, probleme de finantare , birocratie.

- Probleme care pot aparea la organizarea unor evenimente de amploare (lipsa unui numar ridicat de localuri care sa gazduiasca o serie de concerte mari).

3. Stabilirea Obiectivelor

Promovarea imaginii orasului Sibiu si atragerea de noi turisti in special straini dar si fidelizarea turistilor actuali.

Creearea unor evenimente pentru promovarea brandului de oras.

Prezentarea orasului Sibiu

Sibiu este orasul capitala al Judetului Sibiu din Transilvania, Romania. Municipiul Sibiu a reprezentat și reprezintă unul dintre cele mai importante și înfloritoare orașe din Transilvania, fiind unul dintre principalele centre ale coloniștilor sași stabiliți în zonă. A cunoscut în ultimii ani o renaștere economică și culturală semnificativă, fiind astăzi unul dintre orașele cu cel mai mare nivel de investiții străine din România. Sibiu a fost în anul 2007 Capitala Culturală Europeană, împreună cu Luxemburg.

Stațiunea de iarnă Păltiniș se află la 37 km distanță de centrul municipiului, iar lacul glaciar Bâlea se află la aproximativ 100 km distanță de oraș.

Preview document

Sibiu - brandul de oraș - Pagina 1
Sibiu - brandul de oraș - Pagina 2
Sibiu - brandul de oraș - Pagina 3
Sibiu - brandul de oraș - Pagina 4
Sibiu - brandul de oraș - Pagina 5
Sibiu - brandul de oraș - Pagina 6
Sibiu - brandul de oraș - Pagina 7
Sibiu - brandul de oraș - Pagina 8
Sibiu - brandul de oraș - Pagina 9
Sibiu - brandul de oraș - Pagina 10
Sibiu - brandul de oraș - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Sibiu - Brandul de Oras.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Sibiu - capitală culturală europeană în 2007

Aşezat în centrul ţării, acolo unde s-au întâlnit dintotdeauna drumurile ce au legat teritoriile istorice românesti, Sibiul a fost şi rămâne o...

Strategia turistică a Județului Sibiu

INTRODUCERE Turismul este “cartea de vizită” cea mai convigătoare, (guvernată de principiul Apostolului Toma “să pipăi cu mâna mea, să văd cu...

Napolact

I. Analiza preliminară lansării produsului 1. Analiza externă 1.1 Conjunctura la nivel de macromediu Analiza PEST Mediul socio-cultural...

Alimentația Publică în Contextul Modernizării Economiilor Contemporane

INTRODUCERE Prezenta lucrare îşi propune abordarea aspectelor teoretice legate de turism, destinaţie turistică, managementul, marketingul atât ale...

Cultura în Uniunea Europeană

INTRODUCERE Programul „Capitală culturală europeană“ poate fi văzut drept o iniţiativă de a accelera formarea identităţii europene prin cultură....

Procesul de construcție al brandului de oraș - Sighișoara versus Sibiu

Introducere Obiectivul principal al acestei teze de dizertaţie este acela de a aduce în prin plan procesul prin care un oraş, ce nu are o...

Repoziționarea orașului Sibiu prin valorificarea brandului teritorial

Câteva date despre Sibiu Geografie Sibiul este situat în partea sudică a Transilvaniei, foarte aproape de centrul geografic al României, pe râul...

Proiect de Promovare a Orașului Cluj-Napoca

City Branding - promovarea oraşului Cluj Napoca În România, ideea de city branding, este una mai mult la nivel de concept, decât una pusă în...

Ai nevoie de altceva?