Extras din referat
1. Mediul extern al S.C. Rer Ecologic Service Oradea S.A.
1.1. Influenţe macroeconomice
Factorii globali
Societatea româno-germană a fost înfiinţată la data 01.04.1996 în Oradea care ani de ani deserveşte un număr mai mare de agenţi economici, primării şi persoane fizice sau asociaţii de locatari. Prin întegrarea României în Uniunea Europeană, protecţia mediului înconjurător a devenit nu doar o cerinţa, ci şi o obligaţie asumată. S.C. Rer Ecologic Service Oradea S.A. a demarat acţiunea de implementarea colectării selective a deşeurilor, prin care cetăţenii sunt învăţaţi să separe gunoiul diferenţiat în recipienţi speciale, resturile strict menajere de cele reciclabile.
Factorii naţionali
În România societatea este prezentă din anul 1994 în capitala ţării. La nivel naţional societatea are contracte în multe localităţi diferite din România. Astfel ani de ani deserveşte un număr tot mai mare de clienţi, activitatea tot extinde şi în provincii şi în judeţe învecinate (ex: punctul de lucru de la Chişineu de Criş din judeţul Arad) astfel se confirmă prin fapte că lucrările pe care le prestează sunt de bună calitate, serviciile sunt livrate nu numai în judeţul Bihor ci şi în alte judeţe din România (Arad-Piteşti-Buzău).
Factorii regionali
Societatea fiind înfiinţat în municipiul Oradea în 1996, este definit ca un centru de importanţa judeţeana cu funcţii, dotări şi echipări diversificate şi complexe. Este mediul viitoarei Zone Metropolitane Oradea, formată din cooperarea municipiul Oradea şi a comunelor învecinate. Pe plan local, odată cu înfiinţarea societăţii, s-au creat numeroase locuri de muncă cu normă întreagă şi în regim part-time.
1.2. Cicluri de viaţă ale pieţei
Structura ciclului de viaţă, profitabilitatea în cadrul ciclului de viaţă, criterii de cumpărare a serviciului de la S.C. Rer Ecologic Service Oradea S.A.
Piaţa fiind dinamică, cunoaşte o evoluţie de-a lungul unei perioade timp asemănătoare cu cea a ciclului de viaţa al unui produs. Între ciclul de viaţă a produsului şi evoluţia pieţei există o legătură strânsă. Odata cu lansarea unui produs începe şi evoluţia pieţei. Ciclul de viaţă al pieţei cuprinde cinci etape distincte:
1. Etapa de ofertant unic – putem vorbi de etapa de ofertant unic când există un singur sau foarte puţini furnizori existenţi pe piaţă pe o anumită perioadă iar poziţia este protejată impotriva concurenţei. În Oradea, S.C. Rer Ecologic Service Oradea S.A. s-a aflat în etapa de ofertant unic la înfiinţarea societăţii din data de 01.04.1996.
2. Etapa de creştere a pieţei – acestă etapă apare când şi alţi furnizori intră pe piaţă iar perspectivele de creştere sunt foarte bune. În această etapă s-a încadrat S.C. Rer Ecologic Service Oradea S.A. de la data de înfiinţare până în anul 2008, momentul dispariţiei firmei concurente S.C. URBANA S.A.
3. Etapa de maturitate - în momentul în care rata de creştere nu mai este ca la început şi clienţii încep să fie mai puţini, vânzările nu mai sunt aşa de mari, iar profitul începe să scadă putem vorbi de etapa de maturitate. Aşadar putem spune că în prezent, S.C. Rer Ecologic Service Oradea S.A., încă nu a atins etapa de maturitate, dar se apropie de acesta din ce în ce mai repede deoarece clienţii noi încep sa fie din ce în ce mai puţini iar vânzările nu au pondere a creşterii aşa de mari ca şi în anii anteriori.
4. Etapa de marfă - un client achiziţionează produsul după criteriile următoare: preţ, disponibilitate şi servicii aferente. Foarte multe din pietele globale par sa fie in supra-oferta, iar libertatea de optiune a clientului a devenit o trasatura dominanta.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Serviciile de Salubrizare Stradala si Menajera Amenajarea si Intretinerea Spatiilor Verzi.doc