Segmentarea pieței

Extras din referat:

Segmentarea pietei - Notiuni generale

Segmentarea pietei reprezinta operatiunea de divizare a pietei totale

in portiuni utilizabile. Componentele rezultate - segmentele de piata -

trebuie sa poata fi folosite, lucru care poate fi apreciat in functie de

satisfactia consumatorului, avantajul competitiv, componenta si eficienta

manageriala sau, in cele din urma, in functie de indeplinirea obiectivelor

organizationale.

Segmentarea se bazeaza pe ideea ca piata este eterogena

Segmentarea consta in:

a recunoaste ca piata este alcatuita din subsegmente ale caror

caracteristici sunt diferite intre ele;

a adopta politica de piata in mod corespunzator pentru fiecare

segment.

Prin urmare, segmentarea pietei trebuie sa se poata face si sa aduca

rezultate.

Criterii posibile de segmentare a unei piete :

criterii demografice, geografice, socio-economice - sunt frecvent

utilizate fiind usor de folosit. in aceasta categorie intra variabile

cunoscute precum varsta, sex, nivel social, ocupatie etc.;

criterii de personalitate si de stil de viata - pentru personalitatea

fiecaruia prezinta o influenta asupra consumului fapt pentru care intreprinderile se intereseaza de aceasta variabila pentru a domina mai bine piata;

criterii de comportament fata de produs - aceste criterii de

segmentare grupeaza tot ceea ce are legatura cu produsul insusi, cu toate caracteristicile acestuia si cu utilitatea sa, cu modul in care produsul este acceptat, folosit de catre indivizi si implicat cu satisfactie sau insatisfactia pe care o determina;

criterii de atitudine psihologica fata de produs - nu

atat comportamentul, cat mai cu seama atitudinile psihologice fata de produs stau la baza segmentarii.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Segmentarea pietei.ppt
Alte informații:
Tipuri fișiere:
ppt
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
9 pagini
Marime:
499.09KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
piata, marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
Prof. Univ. DR. Bizerea Marius
Sus!