Segmentarea pietei - Notiuni generale
Segmentarea pietei reprezinta operatiunea de divizare a pietei totale
in portiuni utilizabile. Componentele rezultate - segmentele de piata -
trebuie sa poata fi folosite, lucru care poate fi apreciat in functie de
satisfactia consumatorului, avantajul competitiv, componenta si eficienta
manageriala sau, in cele din urma, in functie de indeplinirea obiectivelor
organizationale.
Segmentarea se bazeaza pe ideea ca piata este eterogena
Segmentarea consta in:
a recunoaste ca piata este alcatuita din subsegmente ale caror
caracteristici sunt diferite intre ele;
a adopta politica de piata in mod corespunzator pentru fiecare
segment.
Prin urmare, segmentarea pietei trebuie sa se poata face si sa aduca
rezultate.
Criterii posibile de segmentare a unei piete :
criterii demografice, geografice, socio-economice - sunt frecvent
utilizate fiind usor de folosit. in aceasta categorie intra variabile
cunoscute precum varsta, sex, nivel social, ocupatie etc.;
criterii de personalitate si de stil de viata - pentru personalitatea
fiecaruia prezinta o influenta asupra consumului fapt pentru care intreprinderile se intereseaza de aceasta variabila pentru a domina mai bine piata;
criterii de comportament fata de produs - aceste criterii de
segmentare grupeaza tot ceea ce are legatura cu produsul insusi, cu toate caracteristicile acestuia si cu utilitatea sa, cu modul in care produsul este acceptat, folosit de catre indivizi si implicat cu satisfactie sau insatisfactia pe care o determina;
criterii de atitudine psihologica fata de produs - nu
atat comportamentul, cat mai cu seama atitudinile psihologice fata de produs stau la baza segmentarii.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.