Piata este un conglomerat. Ea este alcatuita din consumatori si utilizatori diferiti sub aspectul veniturilor, ocupatiei, varstei, sexului, rasei, etniei, nivelului de educatie, religiei, gusturilor, traditiilor si obiceiurilor, al stilului de viata, al statutului social, al marimii familiei, al ciclului de viata al gospodariei, al mediului de locuit, al tipului de personalitate, al atitudinii fata de produs, al avantajelor cautate in consum si al multor alte variabile individuale sau de grup. Clienti diferiti vor avea nevoi si pretentii diferite.
Barbatii, de pilda, nu vor dori parfumuri si deodorante prea efeminate, tinerii nu vor dori sa poarte culori prea inchise, varstnicii nu vor purta colori prea stridente, copiii vor purta culori vesele, sedentarii vor dori sa consume alimente sarace in calorii, saracii nu vor cumpara lucruri scumpe etc. Practic, o piata globala este compusa din mai multe ,,piete" de dimensiuni mai mici, dar mai omogene care, la randul lor, sunt compuse din altele si mai mici si mai omogene s.a.m.d.
In marketing, piata nu poate fi cunoscuta si inteleasa ca fiind o entitate globala si nediferentiata ci, dimpotriva, ca una structurata pe anumite tipuri sau grupuri de clienti, omogene sub aspectul caracteristicilor de consum si utilizare. Aceste grupuri sau clase tipice de clienti poarta denumirea de segmente de piata.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.