Segmentarea Pieței

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Cunoasterea metodelor prin care se realizeaza segmentarea pietei consumatorilor de produse casnice.

Consideratii teoretice

Segmentarea este procesul de divizarea a pietei totale in grupuri care au nevoi relativ similare, utilizat pentru proiectarea mixului de marketing adecvat nevoilor grupului.

Un segment de piata poate fi constituit dintr-un grup de persoane, din grupuri sau organizatii, care au una sau mai multe caracteristici similare, ce le determina nevoi similare pentru un tip de produs.

Criteriile de segmentare au la baza diferite variabile de segmentare. Variabilele pot fi: caracteristici ale persoanelor, grupurilor sau organizatiilor, folosite pentru impartirea in segmente a pietei totale.

Alegerea segmentului este un pas crucial deoarece o alegere gresita, limiteaza sansa de dezvoltare a unei strategii de marketing eficiente.

Pentru consumatorii casnici, principalele variabile care stau la baza obtinerii unui segment de piata sunt specifice si tin seama de faptul ca produsele vor acoperi nevoile personale de utilizare

1. Variabile demografice care au in vedere: varsta, sexul, rasa, nationalitatea, venitul, educatia, ocupatia, marimea familiei, ciclul de viata al familiei, religia si clasa sociala.

2. Variabile geografice ce sunt legate de: regiune, tara, judet, mediul urban, mediul rural, densitatea populatiei, clima, resursele naturale.

3. Variabile psihologice, care cuprind: personalitatea, motivatia, stilul de viata, clasa sociala, atitudinea.

4. Variabilele comportamentale se refera la modalitatile in care este folosit produsul si cuprinde: utilizatori sau nonutilizatori.

Segmentarea divizeaza in mod continuu populatia cercetata stabilind relatii ce apar in cadrul acesteia, insumand in segmentele finale caracteristicile distincte ale fiecarui segment intr-un mod omogen.

Numarul final de segmente si de nivele, depinde de numarul variabilelor (demografice, geografice, psihologice sau comportamentale) si de clase (de exemplu: varsta, sex; mediu rural sau urban; atitudine pozitiva, atitudine ostila; fost utilizator, posibil utilizator) dupa care se realizeaza segmentarea. In cazul in care avem trei variabile cu doua, trei si respectiv doua clase, numarul de nivele va fi dat de numarul variabilelor si va fi de 3, iar numarul segmentelor va fi dat de produsul claselor si va fi de 12.

Reprezentarea grafica a segmentarii cu 12 segmente este redata

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Segmentarea Pietei.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
1 285 cuvinte
Nr caractere:
7 754 caractere
Marime:
22.67KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
piata, comert
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!