Capitolul 1. Prezentarea firmei SC PRODLACTA SA SC Prodlacta S.A. a fost infiintata in anul 1900 si este situata in Brasov, judetul Brasov. Prodlacta Brasov este o companie producatoare de produse lactate din Romania, este o firma cu tradittie si renume in domeniul productiei si distributiei de produse lactate si inghetata. Avand 600 angajati, firma noastra produce o gama larga de: branza, smantana, iaurt, inghetata, creme de unt. Produsele si serviciile noastre au ca piata principala de desfacere Romania. Compania este tranzactionata pe piata Rasdaq a Bursei de Valori Bucuresti. In ianuarie 2008, compania era detinuta de salariatii companiei (48,8%), AVAS (4,3%) si alti actionari (46,8%), cifra de afaceri in 2007 fiind de 16,1 milioane Euro. 1.1 Scurt istoric o 1900 - comerciantul danez Alfred Jensen cumpara imobilul pe pe Strada de Mijloc 33 si pune bazele fabricii de procesare a laptelui, ,,Laptaria lui Jensen" (Jensenischen Molkerei), prima din Tarile Romane. o 1902 - laptaria impreuna cu datoriile si proprietatile sale este preluata de catre cooperativa de productie a laptelui, cunoscuta sub denumirea de Molkerei Genossenschaft. o 1910 - este ales un nou presedinte, in persoana lui Dr. Alfred Toush o 1912 - se deschide un nou magazin in strada Hirscher 19 o 1926 - se vinde cladirea mare a fabricii din Strada de Mijloc 33 si se construieste pe locul ramas din curte o fabrica mai mica, dar dotata modern (astazi functioneaza unitatea 2). o se deschide si un nou magazin in strada Poarta Schei nr. 4. o 1931 - compania se inregistreaza la Registrul Comertului sub numarul 2836 sub conducerea lui Haltrich Josef . o 1934 - se deschide primul magazin in Bucuresti in strada Campineanu nr. 9. o 1935 - se deschide un al doilea magazin in Bucuresti pe strada Basarabia nr.9, se infiinteaza noi centre de colectare - Prejmer. o 1948 - este nationalizata si trecuta in proprietatea statului sub numele de Romlacta SA. o se deschide un nou magazin in Brasov pe strada lunga nr. 24. o 1955 - prin HCM 537/07.04.1955 se reorganizeaza sub numele de Intreprinderea de Colectare si Industrializare a Laptelui Brasov. o se construieste noua fabrica in str. Atanasiu nr.2 (actuala Ecaterina Teodoroiu 5) in care functioneaza pana in 1982. o 1980 - se inchide pana in 1998 fabrica din Moeciu. o 1982 - se dezafecteaza fabrica veche si se pun in functiune in noua cladire noi linii tehnologice. o 1990 - 27 decembrie ICIL Brasov se reorganizeaza in baza legii 31/1990 in societate comerciala cu capital de stat sub denumirea de PRODLACTA SA. o 1995 - se privatizeaza prin metoda MEBO. 1.2.Produse si servicii Principalele produse oferite de societate sunt: - laptele de consum - produsele lactate proaspete - untul - branzeturile - inghetata - produse complemetare (maioneza, crema de cacao, crema de branza si de unt). Principalele servicii prestate sunt distributia si comercializarea prin retea proprie a produselor lactate, a inghetatei si a marfurilor alimentare si nealimentare. Capitolul 2. Piata firmei 2.1. Concurentii O amenintare importanta o reprezinta concurenta tot mai acerba de pe piata romaneasca, care in ultimii ani a luat amploare si care ameninta cota de piata a firmei prin aparitia de noi competitori. Principalii competitori in domeniul produselor lactate: Albalact (unt), Covalact (produse proaspete,branzeturi, lapte de consum), Danone(produse proaspete), Agrostar (lapte de consum), Zoocomp (lapte de consum), Delaco(produse proaspete). In domeniul inghetatei principalii competitori sunt:Amicii (Piatra Neamt), ATI CREAM, Napolact, Delta Timisoara. 2.2.Clientii Clientii sunt o parte vie a afacerii firmei. Nu firma ii face clientului o favoare, ci clientul ii face o favoare firmei, cand ii da posibilitatea de a-i satisface o dorinta. Datorita beneficiilor sale multiple asupra sanatatii, laptele poate fi consumat de catre oricine, neexistand restrictii de consum. Astfel, laptele si produsele lactate existente pe piata se adreseaza unor segmente de consumatori diferiti. In functie de varsta, avem urmatoarele segmente de piata: copii intre (2 - 12 ani), adolescenti (13 - 23 ani), adulti (24 - 50 ani) si varsta a treia peste 50 ani. Copii prefera in general laptele, iaurtul dar si inghetata care castiga din ce in ce mai multa notorietate (in seyonul estival), tinerii in general prefera iaurtul, adultii prefera iaurtul, branzeturile, untul dar si produsele complementare (maioneza, crema de cacao, crema de branza si de unt). Batranii consumand branzeturile, laptele de consum si produsele lactate.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).