Sampling Ariel

Referat
6.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1923
Mărime: 19.45KB (arhivat)
Publicat de: Ianis Iordan
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Monoranu Adrian
Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iasi Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor

Extras din referat

1.Analiza pietei si a produsului

Înfiintata în anul 1837, Compania Procter&Gamble a început ca o mica afacere de familie ce producea sapun si lumânari în Cincinnati, statul Ohio, SUA. Astazi produsele P&G ajung la peste 5 miliarde de consumatori în 140 de tari.

În 1992 P&G îsi începe activitatea în România deschizând primul birou regional cu sediul principal în Bucuresti. 1993 Primele produse importate sub marca P&G au început sa fie vândute în regiune. Printre ele si detergentul de clasa superioara Ariel. 1995 P&G cumpara fabrica din Timisoara îsi începe imediat dupa aceasta lucrarile de reamenajare. Compania se lanseaza pe piata produselor pentru îngrijirea parului prin lansarea unor marci de renume ca Pantene si Head&Shoulders în România si Bulgaria.

Intrate pe piata autohtona la începutul anilor 90, multinationalele au privit cu multa atentie treburile casnice ale românilor pentru a sti sa le comunice apoi brandurile pe limba lor. Ele au aflat astfel ca multi consumatori fierb rufele, altii le înmoaie înainte de spalare timp de câteva ore, iar unii aseaza sapunuri pe raft, între rufe, pentru ca acestea sa miroasa mai frumos. Companiile internationale se afla în competitie si cu producatori locali care au intrat în special în segmentul de consumatori cu venituri mici si medii. Traim într-o arie geografica în care pretul este, de multe ori, o bariera, arata Cristina Rusen, account director Saatchi&Saatchi, agentia care se ocupa de imaginea Ariel.

100 de milioane de euro pe an. Atât valoreaza piata detergentilor din România. Industria este disputata de trei giganti internationali.La rândul lor, marcile fiecarei companii concureaza în functie de trei segmente importante: premium  Exigenta cere impecabilul , medium  Albul cel mai alb  si economic  Spala albele în mod istet.

Principalii jucatori care domina piata autohtona a detergentilor sunt Procter&Gamble, Unilever, Henkel, Evyap si Hayat Kimya. Cei cinci producatori detineau în perioada noiembrie 2005 - octombrie 2006 aproximativ 95,9% în volum si 97,2% în valoare, potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare de piata MEMRB Romania. P&G (cu brandurile Ariel, Tide si Bonux) detine o cota de piata de aproximativ 46% ,iar Unilever, cu brandul Dero, are o cota volumica de 32% din piata .Locul al treilea în piata îl detine Henkel România (cu marcile Persil, Perwoll si Rex), cu o cota valorica de peste 12%, potrivit datelor furnizate de companie.

Trei mari Jucatori

P&G

- Ariel  Daca excelenta cere impecabilul, excelenta cere Ariel

- Bonux  Noi va spalam hainele în mod istet

- Tide  Noi oferim rufelor tale albul cel mai alb

- Alte marci: Ace, Lenor, Mr. Proper

Unilever

- Omo  Murdaria e buna

- Dero  Dero scoate cele mai frecvente 99 de pete

- Alte marci: Domestos, Cif, Coccolino

Henkel

- Persil  Pentru ca stii ce cumperi

- Rex  Detergentul istet

- Alte marci: Pur, Clin, Bref si Silan

Cu cele trei marci de detergenti Ariel, Tide si Bonux, Procter & Gamble a ajuns la o cota de peste 50% din piata detergentilor din România.

PROCTER&GAMBLE

Portofoliul companiei P&G cuprinde 12 marci care se ridica la o valoare de 12 milioane de dolari. Aceste marci reprezinta mai mult din jumatatea vânzarilor si încasarilor companiei si cuprind Pampers, Tide, Ariel, Always, Pantene, Charmin, Bounty, Iams, Downy, Folgers, Pringles si Fairy.

Cifra de afaceri 2005: P&G Marketing - 781 de milioane RON, P&G Distribution  203 milioane RON, P&G Materials Management  478 milioane RON, iar Detergenti SA  23 milioane RON. Cifrele nu pot fi cumulate pentru ca diviziile realizeaza tranzactii si între ele.

Profit: P&G Marketing  168 milioane RON (toate diviziile din Romania sunt profitabile)

Angajati: 491, din care 212 sunt angajati ai P&G Marketing

Unitati productie: Timisoara, cu o capacitate de 100.000 de tone de detergenti si peste 30.000 de tone de înalbitori anual.

Principalele branduri: Pantene, Head & Shoulders, Wash & Go, Wella, Pampers, Ariel , Tide, Bonux si Lenor.

ARIEL este un detergent praf care s-a remarcat ca un produs de elita datorita excelentelor performante de curatare, îndepartare a petelor dificile si albire superioara a tesaturilor. Ariel inoveaza în mod permanent pentru a oferi cele mai bune performante de spalare. Datorita ingredientilor sai, Ariel pastreaza hainele ca noi pentru mai multa vreme. Culorile sunt vii, iar albul stralucitor.Linia de produse :

- Ariel spalare manuala Regular: 150g, 450g, 900g

- Ariel spalare manuala Mountain Spring: 450g, 900g

- Ariel Automat Regular: 600g, 1.5kg, 3kg, 6kg

- Ariel Automat Mountain Spring: 600g, 1.5kg, 3kg, 6kg, 9kg, 10kg

Ariel Color: 3kg, 6kg

- Ariel Automat Compact 400 g, 1 kg, 2 kg, 2.2kg, 3 kg, 4 kg, 5 kg, 6kg,

- Ariel Automat Compact Mountain Spring: 400 g, 1 kg, 2kg, 2.2kg, 3 kg, 4 kg, 5 kg, 6 kg,

- Ariel Automat Compact Color: 2 kg, 2.2kg, 3 kg, 4 kg, 6 kg

2. Promotia  Sampling la Detergentul Ariel

Genul promotiei este samplingul pentru ca aceasta metoda permite punerea produsului în mâna consumatorului si consta în oferirea unei cantitati limitate, cu o singura utilitate.Produsul oferit are ceva nou, mai bun decat produsele existente.

Ariel este un detergent praf care s-a remarcat ca un produs de elita datorita excelentelor performante de curatare, îndepartare a petelor dificile si albire superioara a tesaturilor. Ariel inoveaza în mod permanent pentru a oferi cele mai bune

Preview document

Sampling Ariel - Pagina 1
Sampling Ariel - Pagina 2
Sampling Ariel - Pagina 3
Sampling Ariel - Pagina 4
Sampling Ariel - Pagina 5
Sampling Ariel - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Sampling Ariel.doc

Alții au mai descărcat și

Strategii de produs - produse de îngrijire a părului

Analiza preliminară a lansării produsului -Vopsea de păr- Capitolul 1. Analiza externă O femeie frumoasă, modernă şi elegantă nu se poate lipsi...

Marketing Internațional

I. CONCEPTUL DE MARKETING INTERNATIONAL Definirea conceptului de marketing international Marketingul este activitatea economica universala...

Marketing Internațional

Facultatea de Relatii Economice Internationale Academia de Studii Economice Bucuresti Sesiunea 1 INTRODUCERE IN MARKETINGUL INTERNATIONAL...

Relații Publice

1. Conceptul de relaţii publice Termenul de „relaţii publice” a devenit în ultimii ani de uz comun şi face parte din conversaţiile cotidiene, este...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Metode și tehnici promoționale - curs 1

Activitatea promotionala Includerea comunicarii promotionale e determinata de rolul decisiv pe care actiunea de natura promotionala o are in...

Politica de Distribuție

Tema 18. Politica de distribuţie (plasament). 18.1.Esenţa şi conţinutul distribuţiei. Sarcinile distribuţiei în mixul de marketing....

Politică de promovare promoțională

Tema 19. Politica promoţională (de comunicaţii). 19.1.Conţinutul politicii promoţionale (de comunicaţii) în complexul de marketing....

Te-ar putea interesa și

Supermarketului Economic

Numele supermarketului ECONOMIC are un puternic impact asupra clientilor cu venituri mijlocii spre mici. Sloganul Calitatea este ieftina!...

Analiza preliminară a brandului - detergenți

I. Analiza preliminara a brandului 1. Analiza conjuncturii de piata a produsului respective Industria FMCG are toate motivele sa fie optimista....

Ai nevoie de altceva?