Sampling Ariel

Extras din referat

1.Analiza pietei si a produsului
Infiintata in anul 1837, Compania Procter&Gamble a inceput ca o mica afacere de familie ce producea sapun si lumanari in Cincinnati, statul Ohio, SUA. Astazi produsele P&G ajung la peste 5 miliarde de consumatori in 140 de tari.
In 1992 P&G isi incepe activitatea in Romania deschizand primul birou regional cu sediul principal in Bucuresti. 1993 Primele produse importate sub marca P&G au inceput sa fie vandute in regiune. Printre ele si detergentul de clasa superioara Ariel. 1995 P&G cumpara fabrica din Timisoara isi incepe imediat dupa aceasta lucrarile de reamenajare. Compania se lanseaza pe piata produselor pentru ingrijirea parului prin lansarea unor marci de renume ca Pantene si Head&Shoulders in Romania si Bulgaria.
Intrate pe piata autohtona la inceputul anilor 90, multinationalele au privit cu multa atentie treburile casnice ale romanilor pentru a sti sa le comunice apoi brandurile pe limba lor. Ele au aflat astfel ca multi consumatori fierb rufele, altii le inmoaie inainte de spalare timp de cateva ore, iar unii aseaza sapunuri pe raft, intre rufe, pentru ca acestea sa miroasa mai frumos. Companiile internationale se afla in competitie si cu producatori locali care au intrat in special in segmentul de consumatori cu venituri mici si medii. Traim intr-o arie geografica in care pretul este, de multe ori, o bariera, arata Cristina Rusen, account director Saatchi&Saatchi, agentia care se ocupa de imaginea Ariel.
100 de milioane de euro pe an. Atat valoreaza piata detergentilor din Romania. Industria este disputata de trei giganti internationali.La randul lor, marcile fiecarei companii concureaza in functie de trei segmente importante: premium  Exigenta cere impecabilul , medium  Albul cel mai alb  si economic  Spala albele in mod istet.
Principalii jucatori care domina piata autohtona a detergentilor sunt Procter&Gamble, Unilever, Henkel, Evyap si Hayat Kimya. Cei cinci producatori detineau in perioada noiembrie 2005 - octombrie 2006 aproximativ 95,9% in volum si 97,2% in valoare, potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare de piata MEMRB Romania. P&G (cu brandurile Ariel, Tide si Bonux) detine o cota de piata de aproximativ 46% ,iar Unilever, cu brandul Dero, are o cota volumica de 32% din piata .Locul al treilea in piata il detine Henkel Romania (cu marcile Persil, Perwoll si Rex), cu o cota valorica de peste 12%, potrivit datelor furnizate de companie.
Trei mari Jucatori
P&G
- Ariel  Daca excelenta cere impecabilul, excelenta cere Ariel
- Bonux  Noi va spalam hainele in mod istet
- Tide  Noi oferim rufelor tale albul cel mai alb
- Alte marci: Ace, Lenor, Mr. Proper
Unilever
- Omo  Murdaria e buna
- Dero  Dero scoate cele mai frecvente 99 de pete
- Alte marci: Domestos, Cif, Coccolino
Henkel
- Persil  Pentru ca stii ce cumperi
- Rex  Detergentul istet
- Alte marci: Pur, Clin, Bref si Silan
Cu cele trei marci de detergenti Ariel, Tide si Bonux, Procter & Gamble a ajuns la o cota de peste 50% din piata detergentilor din Romania. 
PROCTER&GAMBLE
Portofoliul companiei P&G cuprinde 12 marci care se ridica la o valoare de 12 milioane de dolari. Aceste marci reprezinta mai mult din jumatatea vanzarilor si incasarilor companiei si cuprind Pampers, Tide, Ariel, Always, Pantene, Charmin, Bounty, Iams, Downy, Folgers, Pringles si Fairy.
Cifra de afaceri 2005: P&G Marketing - 781 de milioane RON, P&G Distribution  203 milioane RON, P&G Materials Management  478 milioane RON, iar Detergenti SA  23 milioane RON. Cifrele nu pot fi cumulate pentru ca diviziile realizeaza tranzactii si intre ele. 
Profit: P&G Marketing  168 milioane RON (toate diviziile din Romania sunt profitabile) 
Angajati: 491, din care 212 sunt angajati ai P&G Marketing 
Unitati productie: Timisoara, cu o capacitate de 100.000 de tone de detergenti si peste 30.000 de tone de inalbitori anual. 
Principalele branduri: Pantene, Head & Shoulders, Wash & Go, Wella, Pampers, Ariel , Tide, Bonux si Lenor.
ARIEL este un detergent praf care s-a remarcat ca un produs de elita datorita excelentelor performante de curatare, indepartare a petelor dificile si albire superioara a tesaturilor. Ariel inoveaza in mod permanent pentru a oferi cele mai bune performante de spalare. Datorita ingredientilor sai, Ariel pastreaza hainele ca noi pentru mai multa vreme. Culorile sunt vii, iar albul stralucitor.Linia de produse :
- Ariel spalare manuala Regular: 150g, 450g, 900g
- Ariel spalare manuala Mountain Spring: 450g, 900g
- Ariel Automat Regular: 600g, 1.5kg, 3kg, 6kg
- Ariel Automat Mountain Spring: 600g, 1.5kg, 3kg, 6kg, 9kg, 10kg
Ariel Color: 3kg, 6kg
- Ariel Automat Compact 400 g, 1 kg, 2 kg, 2.2kg, 3 kg, 4 kg, 5 kg, 6kg,
- Ariel Automat Compact Mountain Spring: 400 g, 1 kg, 2kg, 2.2kg, 3 kg, 4 kg, 5 kg, 6 kg, 
- Ariel Automat Compact Color: 2 kg, 2.2kg, 3 kg, 4 kg, 6 kg
2. Promotia  Sampling la Detergentul Ariel
Genul promotiei este samplingul pentru ca aceasta metoda permite punerea produsului in mana consumatorului si consta in oferirea unei cantitati limitate, cu o singura utilitate.Produsul oferit are ceva nou, mai bun decat produsele existente.
Ariel este un detergent praf care s-a remarcat ca un produs de elita datorita excelentelor performante de curatare, indepartare a petelor dificile si albire superioara a tesaturilor. Ariel inoveaza in mod permanent pentru a oferi cele mai bune


Fisiere in arhiva (1):

  • Sampling Ariel.doc

Imagini din acest referat

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!