Rolul mass-media in facilitarea implicarii civice

Extras din referat Cum descarc?

De la aparitia tiparului si pana in zilele noastre, mass-media au avut un impact neasteptat asupra oamenilor si in special, asupra celor care isi asuma rolul de cetatean. Acestia sunt cei care sunt pusi la curent cu ultimele noutati din diferite domenii, precum si din domeniul politicii, cunosc toti participantii din campanile electorale si au deja formata o parere despre fiecare, parere care, de altfel, este impartasita altor cetateni cu aceleasi preocupari. 
Daca la inceputuri oamenii apelau doar la ziare pentru a afla noutatile si abia apoi isi puteau forma opinii, in zilele noastre au acces la mai multa informatie; mai multe surse, mai multe variante de exprimare a unor fapte, mai multe opinii, deci mai multa informatie. Insa intr-o societate exista doua tipuri de cetateni, conform autorilor William P. Evelend, JR. si Dietram A. Scheufele in articolul "Connecting News Media Use with Gaps in Knowledge and Participation ", cei cu un nivel de educatie mai ridicat si cei cu un nivel de educatie mai scazut. Se observa, afirma acestia in articol, o tendinta a cetatenilor cu un nivel de educatie mai ridicat catre presa scrisa, in timp ce acei cetateni cu un nivel de educatie mai scazut prefera reportajele si stirile TV. 
De asemenea, tot in acest articol se considera ca presa scrisa are o influenta pozitiva asupra cititorilor si se manifesta indeosebi catre persoanele cu un nivel de educatie ridicat mai mult decat se manifesta asupra persoanelor un un nivel de educatie mai scazut; tot in acest articol autorii considera ca furnizarea de informatii prin intermediul presei scrise in timpul unor campanii electorale, aduce beneficii cetatenilor, iar cei care se implica in angajamente civile in societate sunt cei cu un nivel de educatie mai ridicat. 
In articolul scris " Media participation" a lui Erik P. Bucy si Kimberly S. Gregson, este dezbatut pe larg subiectul implicarii civice si rolul pe care il au mass-media in informarea cetatenilor cu privire la sistemul politic. Autorii afirma ca din anul 1992, formatul noilor media a permis cetatenilor accesul la mai multe informatii despre sistemul politic, adica au aratat o deschidere mai mare fata de cetateni. Se urmareste astfel ca cetatenii sa fie mai bine informati despre situatia politica si sa existe o interactiune cat mai mare intre ei si liderii politici. 
In opinia autorilor cetatenii sunt impartiti in mai multe categorii: activi, pasivi si inactivi. Cei activi sunt cei ce se intereseaza despre noile informatii din domeniul politic, sunt cei ce voteaza la fiecare campanie electorala, isi impartasesc opiniile despre un anumit candidat sau chiar sponsorizeaza campania electorala a acelui candidat, pasivii sau "spectatorii" sunt cei ce se informeaza si au pareri formate despre candidati, insa nu le impartasesc, iar inactivii sunt cetatenii pe care nu ii intereseaza viata politica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul mass-media in facilitarea implicarii civice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Bucy, E. & Gregson, K. (2001). Media participation. New Media & Society, 3(3), 357-380 ;
Eveland, W. and Scheufele, D. (2000). Connecting news media use with gaps in knowledge and participation. Political Communication, 17, 215-237 ;
Eveland, W. (2004). The effect of political discussion in producing informed citizens: The roles of information, motivation, and elaboration. Political Communication, 21, 177-193 .


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!