Rolul Cercetarilor de Marketing

Extras din referat Cum descarc?

Cercetarea de marketing are ca scop cunoasterea si anticiparea mutatiilor care au loc in mediul ambiant al intreprinderii, precum si si modificarile care viseaza intreprinderea insasi. Cercetarile orientate asupra intreprinderii insasi urmaresc sa stabileasca potentialul de care dispune, capacitatea de reactie la schimbarile pietei. Cercetarile care viseaza mediul ambiant sunt mult mai complexe, in cadrul caruia un loc important il reprezinta il reprezinta studierea pietei. 
Cercetarea de marketing reprezinta activitatea formala prin intermediul careia, cu ajutorul unor concepte, metode, metode si tehnici stiintifice de investigare se realiseaza specificarea, masurarea,culegerea,analiza si interpretarea informatiilor de marketing, destinate conducerii unitatii economice pentru cunoasterea mediului in care functioneaza, identificarea oportunitatilor, evaluarea alternativelor actiunilor de marketing si a efectelor acestora. 
Cercetarile de marketing pot fi clasificate, in functie de obiectul cercetarii in cercetari exploratorii, instrumentale, descriptive, explicative ( cauzale ) si predictive.  Cercetarile exploratorii stabilesc coordonatele, ipotezele si variabilele fenomenului studiat. Cercetarile descriptive urmaresc sa reliseze o investigatie de profunzime a fenomenului. Cercetarile explicative analiseaza modul in care se manifesta un fenomen, factorii care influenteaza precum si sensul influientei acestora. Cercetarile predictive urmaresc sa descrie tendintele in evolutia viitoare a unui fenomen.
Pentru a obtine rezultate corespunzatoare in urma realizarii unei cercetari de marketing se impune parcurgerea unor etape: investigarea preliminara, elaborarea programului de cercetare, executarea cercetarii, analiza si interpretarea datelor, redactarea studiului si elaboarea concluziilor .
Investigarea preliminara urmareste sa identifice problema, sa defineasca scopul cercetarii, sa elaboreze ipotezele de lucru precum sa identifice o valoare estimata a informatiei.
Elaborarea programului de cercetare impune alegerea surselor de informatii precum si alegerea modalitatilor de culegere si sistematizare a informatiilor.
Executarea cercetarii presupune culegerea informatiilor, sistematizarea acestora precum si prelucrarea acestora. Se urmareste incadrarea activitatilor in termenele prevazute precum si realizarea modului de lucru prevazut.
Analiza si interpretarea datelor datelor are ca obiectiv gasirea unui raspuns la fiecare ipoteza stabilita la inceputul cercetarii. Se urmareste o valorificare cat mai ridicata a informatiilor de care se dispune.
Redactarea studiului si elaborarea concluziilor impune redactarea in scris a unui raport rezumativ in care sunt prezentate informatii intr-o forma asimilabila factorilor de decizie din cadrul intreprindere care sa permita luarea unor decizii in ceea ce priveste orientarea viitoare de piata, precum si a unui raport tehnic care sa prezinte in profunzime detaliile, prezentand absolut toate datele si informatiile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Cercetarilor de Marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Iacob Catoiu, Carmen Balan, Bogdan Onete, Ioana Cecilia Popescu, Calin Veghes, Cercetari de marketing, Editura Uranus
2. Patrick Forsyth, Marketing pentru profit, Editura Niculescu
3. Virgil Balaure, Virgil Adascalitei, Carmen Balan, Stefan Boboc, Iacob Catoiu, Valerica Olteanu, Nicolae Al. Pop, Nicolae Teodorescu, Marketing, Editura Ase


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!