Rolul cercetărilor de marketing

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Cercetarea de marketing are ca scop cunoasterea si anticiparea mutatiilor care au loc in mediul ambiant al intreprinderii, precum si si modificarile care viseaza intreprinderea insasi. Cercetarile orientate asupra intreprinderii insasi urmaresc sa stabileasca potentialul de care dispune, capacitatea de reactie la schimbarile pietei. Cercetarile care viseaza mediul ambiant sunt mult mai complexe, in cadrul caruia un loc important il reprezinta il reprezinta studierea pietei.

Cercetarea de marketing reprezinta activitatea formala prin intermediul careia, cu ajutorul unor concepte, metode, metode si tehnici stiintifice de investigare se realiseaza specificarea, masurarea,culegerea,analiza si interpretarea informatiilor de marketing, destinate conducerii unitatii economice pentru cunoasterea mediului in care functioneaza, identificarea oportunitatilor, evaluarea alternativelor actiunilor de marketing si a efectelor acestora.

Cercetarile de marketing pot fi clasificate, in functie de obiectul cercetarii in cercetari exploratorii, instrumentale, descriptive, explicative ( cauzale ) si predictive. Cercetarile exploratorii stabilesc coordonatele, ipotezele si variabilele fenomenului studiat. Cercetarile descriptive urmaresc sa reliseze o investigatie de profunzime a fenomenului. Cercetarile explicative analiseaza modul in care se manifesta un fenomen, factorii care influenteaza precum si sensul influientei acestora. Cercetarile predictive urmaresc sa descrie tendintele in evolutia viitoare a unui fenomen.

Pentru a obtine rezultate corespunzatoare in urma realizarii unei cercetari de marketing se impune parcurgerea unor etape: investigarea preliminara, elaborarea programului de cercetare, executarea cercetarii, analiza si interpretarea datelor, redactarea studiului si elaboarea concluziilor .

Investigarea preliminara urmareste sa identifice problema, sa defineasca scopul cercetarii, sa elaboreze ipotezele de lucru precum sa identifice o valoare estimata a informatiei.

Elaborarea programului de cercetare impune alegerea surselor de informatii precum si alegerea modalitatilor de culegere si sistematizare a informatiilor.

Executarea cercetarii presupune culegerea informatiilor, sistematizarea acestora precum si prelucrarea acestora. Se urmareste incadrarea activitatilor in termenele prevazute precum si realizarea modului de lucru prevazut.

Analiza si interpretarea datelor datelor are ca obiectiv gasirea unui raspuns la fiecare ipoteza stabilita la inceputul cercetarii. Se urmareste o valorificare cat mai ridicata a informatiilor de care se dispune.

Redactarea studiului si elaborarea concluziilor impune redactarea in scris a unui raport rezumativ in care sunt prezentate informatii intr-o forma asimilabila factorilor de decizie din cadrul intreprindere care sa permita luarea unor decizii in ceea ce priveste orientarea viitoare de piata, precum si a unui raport tehnic care sa prezinte in profunzime detaliile, prezentand absolut toate datele si informatiile.

Bibliografie:

Iacob Catoiu, Carmen Balan, Bogdan Onete, Ioana Cecilia Popescu, Calin Veghes, Cercetari de marketing, Editura Uranus

2. Patrick Forsyth, Marketing pentru profit, Editura Niculescu

3. Virgil Balaure, Virgil Adascalitei, Carmen Balan, Stefan Boboc, Iacob Catoiu, Valerica Olteanu, Nicolae Al. Pop, Nicolae Teodorescu, Marketing, Editura Ase

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Rolul Cercetarilor de Marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
7 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 341 cuvinte
Nr caractere:
8 994 caractere
Marime:
13.36KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
cercetare, marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!