Retail sau vanzare cu amanuntul

Extras din referat Cum descarc?

Retail sau vanzare cu amanuntul este acea activitate comerciala ce presupune vanzarea unui produs direct catre consumatorul final.
Activitatea de retail se poate desfasura prin unitati de desfacere specializate pe un anumit produs (panificatie, macelarie, alimentatie) sau prin unitati de genul supermarket-urilor sau hipermarket-urilor.
Retailer-ul este acea entitate comerciala care vinde cu amanuntul o singura gama de produse sau mai multe categorii (de la produse electrocasnice la produse alimentare) direct catre consumatorul final.
Globalizarea a devenit din ce in ce mai importanta la inceputul secolului 21, pe masura ce companiile din SUA par sa creasca prin extinderea pietelor lor in alte tari. Pentru comerciantii cu amanuntul care au saturat piata interna, globalizarea le ofera acces la noi clienti si un nou capital util in marketingul global.
Inainte ca un retailer sa decida sa se extinda la nivel global, acesta trebuie sa ia in considerare provocarile, precum si oportunitatile. Abordarea diferentelor de limba si cultura, gasirea unor metode eficiente de publicitate si distributie si relationarea cu furnizorii locali sunt componente importante ale unei globalizari eficiente. Obtinerea acceptarii sociale a marcii si produselor este un prim pas cheie pentru a intra pe o noua piata. Oamenii folosesc produsele in mod diferit in unele tari, iar un model de afaceri de succes intr-o tara nu se traduce intotdeauna peste tot. 
Oportunitati: Europa este o piata tinta populara pentru comerciantii americani, dat fiind culturi similare pe multe piete europene si oportunitati economice si de piata similare. De ex, Mc DonaId's a considerat ca este posibil sa functioneze in aproximativ 100 de tari din 2012, inclusiv natiuni din Orientul Mijlociu precum Arabia Saudita, unde sentimentul american nu este puternic conventional. Tari industrializate rapid si cu o populatie inalta, cum ar fi China, India si Brazilia, au devenit si tinte principale, deoarece tarile cauta locuri de aterizare in populatii cu bani sporiti pentru a cheltui mai mult.
Cresterea in mai multe canale a comertului cu amanuntul cu mai multe canale a coincis cu evolutia globalizarii. Internetul a echipat intreprinderile interne mai mici, cu capacitatea de a promova si distribui produsele in intreaga lume. Acest lucru a facut ca retailerii de lant sa se extinda la nivel mondial doar pentru a tine pasul in cursa pentru clientii noi si fluxurile de venituri. In plus, retailerii din magazine continua sa caute oportunitati de a crea sinergie cu clientii, oferind produse prin magazine, cataloage si internet. Folosirea fiecarui canal ii ajuta pe comercianti sa mentina mai usor relatiile cu clientii pe pietele globale. 
Una dintre dilemele pentru comerciantii cu amanuntul global este modul de a se marca in mod eficient pe fiecare piata. Companiile cu o oferta universala folosesc in mod obisnuit marketing global, ceea ce inseamna ca transmit un mesaj universal de marca, cum ar fi servicii de calitate superioara sau de elita, in toata lumea. Altii isi dau seama ca nu pot proiecta aceeasi imagine pe baza variatiei culturale, a factorilor de piata, a conditiilor economice sau a problemelor logistice. Isi adapteaza brandul pentru a se potrivi conditiilor unice pe fiecare piata. Facand acest lucru poate fi mai scump, dar poate avea efecte mai bune.
In ultimul deceniu, un numar tot mai mare de comercianti cu amanuntul global si-au redus dependenta de pietele interne, unde vanzarile au stagnat in ultimii ani si au facut ca expansiunea pe pietele externe mai atractive sa fie o strategie prioritara de crestere. Totusi, globalizarea necesita o investitie substantiala de timp, bani si resurse. Pe masura ce comerciantii cu amanuntul s-au mutat intr-un teritoriu necunoscut si imprevizibil, multi s-au confruntat cu neplaceri grave, nereusind sa aprecieze pe deplin provocarile unice pe care le prezinta diferite medii economice, politice si culturale. 
Diligenta adecvata in ceea ce priveste obstacolele, precum si oportunitatile vor ajuta comerciantii sa isi stabileasca si sa atinga obiective realiste pentru cresterea vanzarilor si a profitabilitatii, pe masura ce vor intra pe noile piete de crestere. Deloitte a identificat sase aspecte cheie ale globalizarii care pot crea blocaje pentru comerciantii care au in vedere expansiunea internationala. Primele doua trateaza evaluarea riscului, atat pragul organizatiei pentru riscul, cat si riscul reprezentat de puterea tot mai mare a concurentilor locali. Urmatoarele doua probleme necesita localizare strategica si o evaluare a metodelor de intrare pe piata si aspecte ale atractivitatii pe piata pentru dezvoltarea strategiei. Ultimele doua subiecte abordeaza oamenii si problemele de putere prin dezvoltarea resurselor umane si guvernanta intreprinderii sunt esentiale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Retail sau vanzare cu amanuntul.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!