Clientul, producator de ciocolata, intentioneaza sa-si diversifice oferta prin lansarea pe piata
locala (municipiul Iasi) a unor batoane de ciocolata energizante.
De asemenea clientul are nevoie de asistenta pentru:
- definirea pietei tinta pentru batoane energizante;
- estimarea dimensiunilor pietei: capacitatea si potentialul;
- analiza mediului concurential.
Pentru a lua o decizie bine fundamentata, clientul ne-a solicitat o cercetare de marketing
care sa-i ofere informatiile dorite.
Problema de cercetare este descrierea pietei tinta si a principalilor concurenti.
2. OBIECTIVELE DE CERCETARE
Problema de cercetare presupune atingerea obiectivelor mai jos mentionate:
a) Profil client
- caracteristici demografice
- varsta
- sex
- venit
- educatie
- tipul gospodariei
b) Comportament de consum
- comportament de consum (frecventa de consum, cantitate medie consumata/luna, motivatie
de counsum, pret mediu acceptat, cand si cum pare nevoia, sortimente, avantaje cautate,
produse de substitutie);
- capacitatea pietei
- potentialul pietei
c) Comportament de consum pe segmente demografice definite la punctul a).
d) Concurenta
- identificarea marcilor concurente
- cote de piata
- pretul produselor
3
3. METODOLOGIA
Pentru a atinge obiectivele de mai sus se vor folosi urmatoarele metode: cercetarea
secundara, interviul in profunzime si ancheta
Cercetarea secundara se va efectua prin consultarea unor surse statistice oficiale (Anuarul
Statistic) a unor articole din presa de specialitate, si a unor cercetari anterioare efectuate de firmele
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.