Relațiile publice și publicitatea firmei - Intel și Pepsi

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Intel este una dintre cele mai mari povesti despre succes ale industriei americane ; la mijlocul anilor `80, doar utilizatorii cei mai infocati ai computerelor cunosteau existenta micro-procesorului Intel- numit 286. Cam pe la sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90, modelele 386 si apoi cel 486 au devenit termeni comuni pentru birouri si scoli.

Firma a ajuns sa domine piata procesoarelor pentru computere si a castigat uimitor de repede 70% din piata mondiala.

Campania publicitara pentru Intel Inside , care a transformat componentul unui computer intr-un nume de marca universal recunoscut poate fi cea mai originala si plina de succes campanie publicitara pentru un produs prefabricat din toata istoria. Ciudatenile sunt folositoare pentru ca daca opresti un om obisnuit pe strada, el poate sa-ti spuna ce este Intel Inside. Chiar si formidabilele cipuri proiectate si fabricate de consortiul IBM, Apple Computer si Motorola au avut un efect prea mic fata de completa dominatie a companiei Intelpe piata micro procesoarelor. In tot acest timp, Intel s-a ridicat de la o relativa tehno-obscuritate la nivelul de companie inovatoare in domeniul tehnologiei calculatoarelor, ( ajung pe locul 60 in lasta celor 5000de norocosi). Vanzarile au crescut dela 1,3 milione la peste 16,2 miliarde de dolari in doar 10 ani.

Dar, tot acest succes, aceasta dominatie a pietii, spiritul inovator si aceasta reclama priceputa nu au pregatit compania Intel pentru provocarea serviciului de relatii publice cu care s-a confruntat la sfarsitul lui 1994. Chiar si inteligentul si creativul CEO, Andy Grove, care a rezolvat provocari uriase de la competitori agresivi ca Advanced Micro Devices si consortiul IBM, a fost depasit de situatie.

Care a fost evenimentul de relatii publice care s-a dovedit mai puternic decat compania Intel insasi?

La inceputul lui 1994, Intel a introdus noua sa generatie de cipuri, Pentium, ca succesor al liniei cunoscute in intreaga lume a chipurilo x86.Procesorul Pentium a fost un alt salt inainte in lupta pentru suprematie pe piata computerelor.Dar, in noiembrie 1994 utilizatorii de Pentium descopereau un defect in cip. In cadrul anumitor operatiuni de lansare, anumite cipuri Pentium produceau calcule eronate- desi eroarea aparea odata in 5 sau 6 zecimale. Cu toate ca acest lucru nu afecta consumatorul obisnuit, care incerca sa citeasca un registru, utilizatorii puternici, cum sunt laboratoarele stiintifice, necesita absoluta precizie si acuratete in calcule.

Sa ai un defect intr-un produs de inalta performanta cum este cipul Pentium e un lucru; cum a rezolvat Intel aceasta problema este un alt lucru; Initial raspunsul oficial al Intel a fost ca defectul din cip era atat de nesemnificativ incat ar produce o eroare de calcul adata in 27000 ani. Unii utilizatori care au sunat la Serviciul Clienti Intel pentru a anunta erori de calcul pretind ca au fost respinsi de reprezentatii firmei.

Suparati utilizatorii si-au mutat plagerea pe Internet si i-au avertizat si pe alti utilizatori de PC de posibile erori ce pot fi cauzate de Pentium. apoi IBM, care eliberase pe piata sute de Pc-uri cu cipuri Pentium a raspuns la provocare, spunand ca eroarea era departe de a fi nesemnificativa si ca putea aparea la fiecare 24 de zile. IBM a anuntat ca va opri fabricarea de Pc-uri bazate pe cipuri Pentium imediat.

Din acest punct situatia Pentium a devenit un dezastru. Fiecare ziar important, retea de stiri sau revista purta povestea cipurilor Pentium. Pana si seria de desene animate Dilbert a intrat in scena, cu episoade care ironizau controversa intel.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Relatiile publice si publicitatea firmei - Intel si Pepsi.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
5 pagini
Imagini extrase:
5 imagini
Nr cuvinte:
2 440 cuvinte
Nr caractere:
12 352 caractere
Marime:
16.96KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
relatii publice, publicitate, firma, intel, pepsi
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!