Relațiile publice în organizațiile neguvernamentale

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Dupa 1989, la fel ca si alte tari din Europa Centrala si de Est, in Romania a crescut numarul de organizatii neguvernamentale. Acestea au adus o contributie importanta la modernizarea societatii.

pe fondul unei crize a resurselor statului, functii si roluri care inainte de 1989 reprezentau atributii exclusive ale administratiei, devenind un actor important al promovarii valorilor democratice si a schimbarilor sociale, a unor raporturi noi intre stat si societate.

Din 27. 000 de organizatii neguvernamentale inregistrate in Romania, aproximativ 2. 000 sunt active. Cele mai multe dintre ele activeaza in domeniul cultural si de recreere, urmate de cele din domeniul social si al educatiei. In general, organizatiile din domeniul social se bucura de o mai mare vizibilitate.

asistenta medicala). Sectorul ONG este deseori caracterizat drept nedemn de incredere, fragmentat si deficitar in asumarea activitatilor colective. In ciuda acestui aspect, sectorul ONG a inregistrat realizari semnificative raspunzand unor nevoi acute.

Organizatiile neguvernamentale Mihaiela Vlasceanu defineste organizatia astfel: este un grup de oameni intre care se deruleaza interactiuni orientate de obiective relativ comune si specifice. Organizatiile neguvernamentale desemneaza toate tipurile de organizatii care nu au scop lucrativ, si sunt, cel putin partial, independente de stat. Organizatiile neguvernamentale sunt structuri de natura private care activeaza ca persoane juridice si sunt independente in raport cu orice autoritate publica.

Ele sunt asociatii sau fundatii nonprofit iar beneficiul pe care organizatiile neguvernamentale il aduc societatii este concurent cu cel al institutiilor publice, in acest caz ONG-urile putand suplini o mare parte din lipsurile pe care aceste institutiile au in domeniul organizatoric, al relatiilor, al activitatilor practice si al promovarii.

Termenul de nonprofit indica, de fapt, ca profitul inregistrat la sfarsitul anului fiscal nu va fi distribuit si folosit pentru uzul personal al uneia sau mai multor persoane fizice din cadrul organizatiei (cum se intampla in cazul profitului societatilor comerciale care poate fi transformat in dividende pentru asociati), ci este destinat desfasurarii de activitati pentru atingerea scopului generic al organizatiei.

Organizatiile neguvernamentale obtin, de obicei, cea mai mare parte a veniturilor ca sponsorizari, donatii sau finantari nerambursabile, si mai rar prin activitati economice generatoare de venituri.

ONG- urile apar datorita unor nevoi a comunitatii. Un grup de oameni identifica o problema a comunitatii, a cetatenilor care o compun, si se asociaza pentru a o rezolva. Organizatia trebuie sa se asigure permanent ca programele pe care le desfasoara corespund nevoii comunitatii. Fiecare ONG trebuie sa-si defineasca viziunea, misiunea, scopul, precum si obiectivele pe termen scurt si lung.

ONG joaca un rol important in toate domeniile de activitate: serviciile ...

Bibliografie:

- Coman,Cristina, Relatii publice.Principii si strategii, Ed.Polirom, 2001, pg.13

- Milo, Katie, Introducere in relatii publice, Ed.NIM, Bucuresti, 1998, pg 31

- Newsom, Doug, Redactarea materialelor de relatii publice, Ed.Polirom, Iasi, 2004,

- Newsom, Doug, Totul despre relatiile publice,Ed. Polirom, Iasi, 2003

- Oprea, Luminita, Responsabilitate sociala corporatista, Editura Tritonic, Bucuresti, 2005, pg.9

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Relatiile publice in organizatiile neguvernamentale.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
2 484 cuvinte
Nr caractere:
14 753 caractere
Marime:
29.46KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
relatii publice, organizatii
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!