Relații publice - premiile Grammy

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1939
Mărime: 26.11KB (arhivat)
Publicat de: Petria Neagu
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Premiile Grammy (în engleză Grammy Awards; prescurtare de la numele original Gramophone Awards) sunt organizate şi prezentate anual de către Academia Națională a Artelor și Științelor de Înregistrări (în engleză National Academy of Recording Arts and Sciences) a Statelor Unite ale Americii pentru realizări deosebite în domeniul înregistrărilor muzicale. Ceremonia de prezentare anuală dispune de spectacole realizate de artişti faimoşi, iar unele dintre premiile mai populare sunt prezentate în cadrul unei ceremonii televizate difuzată pe scară largă. Acest premiu este echivalentul Premiilor Emmy pentru televiziune, Premiul Tony pentru scenă şi Premiile Oscar pentru film.

Premiile Grammy îşi au originea în proiectul din 1950, Hollywood Walk of Fame. Comisia înfiinţată pentru acest proiect avea rolul de a elabora o listă cu cele mai importante persoane din industria de înregistrări care s-ar putea califica pentru acordarea unei stele pe Walk of Fame. Curând însă şi-au dat seama că multe persoane îndreptăţite să primească o stea nu vor avea niciodată posibilitatea să apară pe bulevardul de la Hollywood. Astfel, departamenul de muzică a decis să rectifice acest lucru prin înfiinţarea unui premiu acordat special industriei muzicale, similar celui Oscar sau Emmy. Acesta a fost începutul Academiei Naţionale de Arte şi Stiinţe de Înregistrări. O singură problemă mai rămânea de rezolvat: cum avea să se numească premiul. Iniţial fondatorii s-au gândit la Eddie, pentru a-l onora pe inventatorul gramofonului, Thomas Edison. În final au decis să utilizeze numele invenţiei, de la gramophone provenind numele de Grammy.

Prima ceremonie de decernare a premiilor Grammy a avut loc pe 4 mai 1959 pentru a onora realizările muzicale din 1958 ale interpreţilor. De-a lungul timpului, festivalul a cunoscut mai multe locaţii de găzduire până când în 2004 Staples Center din Los Angeles a devenit locaţia permanentă de decernare a premiilor.

Ediția cu numărul 53 a Premiilor Grammy a avut loc duminică, 13 februarie 2011 în Los Angeles, la Staples Center. Data a fost anunțată oficial de către The Recording Academy în aprilie 2010, evenimentul benefiicind din acel moment de o intensă mediatizare.

Pentru a face cât mai cunoscută cea de-a 53-a ediție a premiilor, organizatorii s-au gândit la o campanie media socială ce implică geolocalizare, mobil, internet, mass media social.

Campania din acest an intitulată Music is Life is Music - un efort comun între Academie și echipa de creație de la TBWAChiatDay – este construită în jurul ideii că fiecare persoană are o călătorie muzicală cu amintiri legate de anumite melodii şi locaţii. Utilizând reţelele sociale (Facebook, Tweeter, MySpace), fanii muzicii îşi pot marca propriile călătorii muzicale şi le pot împărtăşi cu ceilalţi. Această campanie s-a desfăşurat pe suporturi digitale şi TV, printuri, un microsite interactiv (www.musicislifeismusic.com), existând chiar şi o aplicaţie disponibilă pe iPhone şi Android – Music Mapper. Aceasta este o fuziune a aplicaţiilor Google Maps, SimpleGeo şi serviciul de abonare Rdio şi permite utilizatorilor să eticheteze locaţii pe o hartă a oraşului lor actual, cu cântece şi note muzicale. Pe lângă acest lucru, ei vor mai putea explora şi alte etichete de pe MusicMapper prin intermediul unei transpuneri a realităţii virtuale ce oferă o idee inovatoare asupra muzicii din viaţa noastră.

Academia a selectat mai mulţi artişti să-şi marcheze călătoriile muzicale, unul dintre artişti fiind rapperul Eminem care apare într-un spot de 30 de secunde ce ilustrează evoluţia carierei lui Slim Shady, de la actorul dependent de droguri din 8 Mile la cântăreţul de succes ce doboară record după record. Sfârşitul clipului culminează cu piesa Not Afraid a artistului, de pe albumul Recovery, album ce marchează depăşirea dependenţei sale de droguri.

Pentru a face şi mai cunoscut evenimentul, pe site-ul oficial a fost creată o secţiune de blogging în care artiştii nominalizaţi postează impresiile, emoţiile şi reacţiile legate de nominalizarea lor la o anumită secţiune.

De asemenea, un ceas cu numărătoare inversă până la data începerii evenimentului a fost afişat pe site-ul oficial, fiind disponibil şi ca widget.

Ceremonia de decernare a premiilor programată pe duminică, 13 februarie 2011, deşi este cel mai important moment al evenimentului, nu este singurul, întreaga săptămână dinaintea decernării fiind plină de multe alte activităţi: Social Media Rock Stars Summit, MusiCares care celebrează personalitatea anului (în 2011, Barbra Streisand), Special Merit Awards Ceremony & Nominees Reception, Pre-Grammy Gala.

Preview document

Relații publice - premiile Grammy - Pagina 1
Relații publice - premiile Grammy - Pagina 2
Relații publice - premiile Grammy - Pagina 3
Relații publice - premiile Grammy - Pagina 4
Relații publice - premiile Grammy - Pagina 5
Relații publice - premiile Grammy - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Relatii Publice - Premiile Grammy.docx

Ai nevoie de altceva?