Relații publice

Extras din referat Cum descarc?

DEFINITII !!!
Profesorul american R. Harlow, afirma: "relatiile publice reprezinta o functie manageriala distincta care ajuta la stabilirea si mentinerea unor linii comune de functionare, intelegere, acceptare si cooperare intre o organizatie si publicul sau; contribuie prin managementul problemelor si al datelor acestora la informarea factorilor de decizie asupra opiniei publice si la stabilirea responsabilitatii acestora fata de ea; definesc si accentueaza responsabilitatea managementului de a servi interesului public; ajuta managementul sa-si dea seama de schimbari si sa le foloseasca, servind ca un sistem de alarma avansat, gata sa anticipeze tendintele; foloseste, ca unelte principale, cercetarea si comunicarea etica".
Institutul Britanic de Relatii Publice: "relatiile publice reprezinta efortul planificat sa influenteze opinia publica prin buna reputatie si performanta responsabila, bazat pe acte satisfacatoare de comunicare bidirectionala". 
International Public Relations Association - (IPRA): "Relatiile publice sunt functia manageriala care evalueaza atitudinea publicurilor, identifica politicile si procedurile unui individ sau ale unei organizatii fata de interesul public, elaboreaza si executa un program pentru a dobandi intelegerea si acceptarea publicului."
Scoot Cutlip, A. Center si G. Broom au definit relatiile publice ca fiind "functia de management care identifica, stabileste si mentine relatii reciproc avantajoase intre o organizatie si diferite categorii de public, relatii de care depind succesul sau nereusita acesteia".
Conceptul modern de relatii publice este de origine americana, notiunea de relatii publice fiind folosita pentru prima data la sfarsitul secolului trecut. Cat priveste definirea conceptului de relatii publice, aceasta s-a dovedit deosebit de dificila; astfel, in anul 1975, Fundatia pentru Cercetarea Relatiilor Publice a inregistrat un numar de 472 de definitii, provenind de la primii 65 lideri din domeniul relatiilor publice.
TEHNICI DE RELATII PUBLICE
Tehnicile de relatii publice se impart in 3 mari categorii:
1. Tehnici de primire
2. Tehnicile utilizate in relatiile cu mass media
3. Tehnicile legate de evocarea unor evenimente speciale
1. Tehnici de primire: vizeaza asigurarea conditiilor de organizare si desfasurare a unor manifestari interne sau internationale (congrese, conferinte, seminarii, simpozioane, colocvii, concursuri), in cadrul carora, pe langa evocarea, transmiterea si vehicularea de informatii cu privire la intreprindere, la produsele si serviciile pe care le ofera, se urmareste si stabilirea de contacte intre specialistii din sectoarele de productie si comercializare, cu reprezentanti ai mass media. 
2. Tehnici utilizate in relatiile cu mass -  media: grupeaza atat modalitatile de stabilire si intretinere a contactelor cu mijloacele de comunicatie in masa, cat si pe cele de elaborare si difuzare a diferitelor forme de comunicare prin intermediul acestora. In cadrul acestor relatii se urmareste crearea unui climat favorabil intre intreprindere si diferitele categorii de public, sensibilizarea publicului (consumatorilor potentiali) fata de intreprindere si oferta sa, promovarea imaginii si a prestigiului sau pe piata.
3. Tehnici legate de evocarea unor evenimente speciale: au rolul de a cultiva si promova, pe multiple planuri, contactele umane. Ele pot fi naturale sau create anume de intreprindere. Un eveniment natural il constituie de pilda, aniversarea infiintarii intreprinderii sau inaugurarea unui obiectiv economic (comercial, turistic, etc.) prilej cu care se pot organiza manifestari care sa reliefeze succesul si prestigiul intreprinderii, produsele si serviciile sale, relatiile pe diverse piete, etc., in prezenta publicului, a mass mediei, a unor reprezentanti ai firmelor partenere cu care se colaboreaza in productie sau in activitati comerciale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Relatii publice.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!